• Tess1985

Är min hund för liten eller tjock?

Min Hund är enligt förra ägaren 95%Amstaff och 5%Rottweiler hon väger drygt 23kg och är 1år Mankhöjd har jag ej mätt men jag undrar om ni tycker hon är för smal eller för tjock själv tycker jag bara att hon behöver muskla sig lite mer vi har börjat cykla med henne nu varje dag men är det varmt så får hon simma vilket hon älskar.

Vad  tycker ni av vad ni ser på bilden??

hittade ingen bättre bild än denna just nu

• Svar på tråden Är min hund för liten eller tjock?
  • Aniiee

Svårt att se på en framifrånbild när hon sitter. En bild från sidan när hon tår och en bakifrån när hon sitter och en uppifrån när hon står, så ska jag svara sen.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Tess1985
    Aniiee skrev 2014-06-08 23:26:53 följande:
    Svårt att se på en framifrånbild när hon sitter. En bild från sidan när hon tår och en bakifrån när hon sitter och en uppifrån när hon står, så ska jag svara sen.
    skall se vad jag kan göra i morgon hon är svår fotad hehe
  • Aniiee
    Tess1985 skrev 2014-06-08 23:31:42 följande:
    skall se vad jag kan göra i morgon hon är svår fotad hehe
    =P I hear you...... Mina hundar ska alltid gå åt andra hållet när man tar fram en kamera =P

Spontant, tittar lite på magen och halsen, ser hon ut att ha något trivselkg, men det är nästan omöjligt att säga. Hon är ju inte smällfet, direkt Solig
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Tess1985 skrev 2014-06-08 23:45:25 följande:

här har vi några bilder till i alla fall
    Aw, vad söt hon är. Men dumpa genast kedjan, är du snäll. Det ser tufft ut, och jag har inget emot strypkoppel, men sånna där kedjor har för dålig vana att nypa hunden i skinnet. Skaffa ett rejält läderhalsband istället.
     Och halsbandet ser ut att sitta lite väl högt.... men det är säkert bara jag.

Och, hon ser fin ut i hullet, tycker jag. Nåt litet trivselfilo eller bara lite dålig muskelton.
  • Tess1985

Oki tack för din åsikt nä det är ett tunt kjedje stryp har det ej för att hon skall se tuff ut.
    Ja det sitter högt på bilden men enbart för att jag skulle kunna ta en bra bild å inte alls så hårt som det ser ut på bilden.
    Har prövat olika halsband på henne MEN detta är det enda som funkar bra och som hon inte drar i.
    brukar byta till ett vanligt läder halsband för att testa men just nu så nä detta är det enda som funkar.

• 20140522

Nej då, men du ser lite halvmullig ut av det lilla man kan se

• Tess1985
    20140522 skrev 2014-06-09 00:04:18 följande:
    Nej då, men du ser lite halvmullig ut av det lilla man kan se
    Nä jag är ej Mullig jag har volanger och shortsen är typ alldeles för stora som jag har på bilden med andra ord hemma shorts å ja jag vet att jag måste gå ner i vikt å även jag bygga muskler å jag är på god väg har tappat drygt 35kg på 2år
  • Aniiee
    Tess1985 skrev 2014-06-09 00:01:13 följande:
    Oki tack för din åsikt nä det är ett tunt kjedje stryp har det ej för att hon skall se tuff ut.
    Ja det sitter högt på bilden men enbart för att jag skulle kunna ta en bra bild å inte alls så hårt som det ser ut på bilden.
    Har prövat olika halsband på henne MEN detta är det enda som funkar bra och som hon inte drar i.
    brukar byta till ett vanligt läder halsband för att testa men just nu så nä detta är det enda som funkar.
    Hon drar inte i kedjan för att det gör ONT att dra i kedjan. Ta bort den och lär henne att inte dra istället. Det tar tid, hun är bara ett och i värsta unghundsåldren, men hon ska väl inte ha on. Jag vägrar tro att du plägar henne med flit.
  • Aniiee
    Tess1985 skrev 2014-06-09 00:06:27 följande:
    Nä jag är ej Mullig jag har volanger och shortsen är typ alldeles för stora som jag har på bilden med andra ord hemma shorts å ja jag vet att jag måste gå ner i vikt å även jag bygga muskler å jag är på god väg har tappat drygt 35kg på 2år
    Bra jobbat =)
Svar på tråden Är min hund för liten eller tjock?