Inlägg från: Tess1985 |Visa alla inlägg
  • Tess1985

Är min hund för liten eller tjock?

Min Hund är enligt förra ägaren 95%Amstaff och 5%Rottweiler hon väger drygt 23kg och är 1år Mankhöjd har jag ej mätt men jag undrar om ni tycker hon är för smal eller för tjock själv tycker jag bara att hon behöver muskla sig lite mer vi har börjat cykla med henne nu varje dag men är det varmt så får hon simma vilket hon älskar.

Vad  tycker ni av vad ni ser på bilden??

hittade ingen bättre bild än denna just nu

• Svar på tråden Är min hund för liten eller tjock?
  • Tess1985
    Aniiee skrev 2014-06-08 23:26:53 följande:
    Svårt att se på en framifrånbild när hon sitter. En bild från sidan när hon tår och en bakifrån när hon sitter och en uppifrån när hon står, så ska jag svara sen.
    skall se vad jag kan göra i morgon hon är svår fotad hehe
  • Tess1985

Oki tack för din åsikt nä det är ett tunt kjedje stryp har det ej för att hon skall se tuff ut.
    Ja det sitter högt på bilden men enbart för att jag skulle kunna ta en bra bild å inte alls så hårt som det ser ut på bilden.
    Har prövat olika halsband på henne MEN detta är det enda som funkar bra och som hon inte drar i.
    brukar byta till ett vanligt läder halsband för att testa men just nu så nä detta är det enda som funkar.

• Tess1985
    20140522 skrev 2014-06-09 00:04:18 följande:
    Nej då, men du ser lite halvmullig ut av det lilla man kan se
    Nä jag är ej Mullig jag har volanger och shortsen är typ alldeles för stora som jag har på bilden med andra ord hemma shorts å ja jag vet att jag måste gå ner i vikt å även jag bygga muskler å jag är på god väg har tappat drygt 35kg på 2år
  • Tess1985

hon drar ej med denna och vi tränar på det varje dag men änsålänge så svarar hon ej alls på vanligt läderhalsband å nej jag anser inte att jag plågar henne vill att hon skall ha vanligt halsband å som sagt vi byter å prövar då och då.
    Vet ej vad jag skall ha om jag ej skall ha ett stryp

• Tess1985

Ja å min är bättre i koppel har haft henne sen 14 februari i år men det har hänt mycket. sen dess

• Tess1985
    Solrosens skrev 2014-06-17 20:15:41 följande:

Söt hund. Men hur kunde fd ägaren räkna ut hur många procent av en viss ras din vovve är?

Ja du det vet jag ej men han sa det å jag tar det med en nypa salt för jag tror ej att man kan räkna ut exakt % men men.

Hon är söt å fin min lilla dam och vi trivs med henne så det spelar egentligen ingen roll men hon har mest amstaff drag
  • Tess1985
    realisten skrev 2014-06-20 12:06:46 följande:

En lite fråga jag har inte läst hela tråden. Men har du provat att låta hunden simma och bada? Om hunden gillar det så är det väldigt bra träning för att bygga upp en sund muskelatur:)
    Ja hon får simma å bada oxå om vi inte cyklat men det är varierat
  • Tess1985

Vad rekomenderas för foder till denna dam best in show lamb and rise? är det vi kör..

• Tess1985
    realisten skrev 2014-06-23 23:12:38 följande:

taste of the wilde är ett riktigt bra torrfoder om man är ute efter torrfoder. Flera jag känner har bytt till det och är jätte nöjda. Själv kör jag färskfoder mush barf. Dels för att min hund funkar bäst på det och sen för att jag helt enkelt tycker att det berikar honom mer. Sen är han inte Heller speciellt förtjust i torrfoder. Fundera på om färskfoder kan vara något om du vill muskla på henne det finns ju mixat på viltkött vilket är väldigt när hunden bygger muskler.

oki ja jag får kolla det
Svar på tråden Är min hund för liten eller tjock?