• Nojesresor

Vad krävs för så stora summor om man INTE är miljonär

Vad krävs det att få låna mellan 250 000 000 -500 000 000 till markköp för att bygga ett nöjespark som killen Walt Disney fick från Amerikanska banken 50 000 000 dollar för att bygga Walt Disney World och vad skulle krävas för att få royalty att få bygga ett Walt Disney Word i Europa som kan konkurera med Disneyland som inte har lika bra erbjudanden som i USA Orlando samt USA Kalifornien och där kommer jag in och skulle ha samma villkor samt erbjudanden liksom storlek på park, möjligheter, variation, erbjudanden på 40 %. Jag menar att ju mer du köper ju mer kommer du få, tilläggspaket till hotellvistelsen som olika matpaket kort sagt det är MYCKET Disneyland saknar gentemot WALT DISNEY WORLD som också är den största. Efter öppnandet av min park kan jag med stor sannolikhet garantera att Disneyland kommer helt klart konka.

• Svar på tråden Vad krävs för så stora summor om man INTE är miljonär
  • sportpappa

En affärsplan och rätt företag med på banan. Du kan inte skapa det där själv så du behöver sluta avtal med x antal företag som vill och kan leverera.
    Är dock osäker på om någon bank i Sverige skulle gå med på det där ändå. Det är nog andra typer av investerare du ska vända dig till.

• SarasaminosB

Hur får man till en bra affärsplan som skulle funka på dessa företag-

• sportpappa
    SarasaminosB skrev 2014-06-10 13:03:40 följande:
    Hur får man till en bra affärsplan som skulle funka på dessa företag-
    Projektet är helt enormt så det kommer krävs mängder med pappersarbete och ta många år innan man kommit någon vart alls. Det är ytterst få som gjort något liknande så det finns nog inte så många regler kring hur exakt det ska se ut. Det handlar om att kunna övertyga de som ska vara med att det kommer att funka och vissa på en realistisk budget.
    Det är bara att börja skriva och räkna på det. Prata med företag, banker och investerare och lyssna på vad de säger. Vad vill de se?
    Var ska det ligga? Finns det mark att köpa? Du måste bearbeta kommuner mycket och få de berörda med på banan. Om det inte redan finns befintliga kommunikationer där det hamnar så måste det ordnas.

Ta reda på alla berörda parter. Kontakta dem och beskriv din idé. Vad anser de? Fråga hur du ska gå tillväga.

Studera hur det går för andra nöjesfält här i landet och utomlands.

Jag bara spånar. Projektet är helt enormt så det är så otroligt många delar som måste på plats. Tipset är att börja i någon ände och börja nysta. Det kommer att dyka upp mängder med nya problem och hinder ju mer du nystar. Till slut har du rett ut det mesta eller så har du lagt ner projektet, men då har du i alla fall försökt.
  • sportpappa

En viktig sak jag missade var att du vill bygga ett Disney-nöjesfält. Jag skrev mest kring hur man gör för att bygga ett allmänt jättestort nöjesfält.
    Du ska så klart börja med att kontakta företaget Walt Disney eftersom du måste ha tillstånd att använda deras skyddade varumärken m.m.
    Fokusera mindre på vilka matpaket du ska erbjuda och fundera mer på hur du ska få pengar till en så stor investering.

Svar på tråden Vad krävs för så stora summor om man INTE är miljonär