Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Han vill ha barnen vh

Jag har två barn på 4 och 5. Pappan är inte med i bilden. Jag och exet träffades när jag var gravid med minsta och separerade för två månader sen.
    Igår fick jag ett meddelande från honom där han säger att han vill få ha barnen varannan helg eftersom han älskar dem som sina egna. Jag vill inte ha med honom att göra, har han nåt att komma med? Kan han kräva igenom det fast det inte är bio?

• Svar på tråden Han vill ha barnen vh
  • Anonym (Mamma)

Bytt nummer, så har inte pratat med honom sen han sa det.

• Anonym (Mamma)
    Brumma skrev 2014-06-25 13:25:21 följande:
    Så du väljer att frånta dina barn personen som i fyra år har varit deras pappa för att DU inte vill träffa honom?

Varför vill du låta barnen gå igenom traumat att förlora en närstående när de inte behöver? Vore det inte bättre att se till dina barns bästa än att tänka på dig själv i det här läget?

En tanke - hur tror du att barnen reagerar när de blur äldre och inser att de förlorade sin pappa pga dig?
    Han är inte deras pappa, han är mitt ex.
  • Anonym (Mamma)
    Brumma skrev 2014-06-25 16:17:03 följande:
    Jo jag är medveten om det. Men han har levt som deras pappa i fyra år, eller hur?

Barnens biologiska pappa är ju inte med i bilden så kan du ärligt säga att barnen inte sett honom som en pappa? Han ser ju dem som sina...

Eller ser dina barn honom oxå som "ditt ex" numera? Snyggt förtalat isåfall...
    Jag förtalar inte, jag förklarar att han inte är en del av vårt liv längre.
  • Anonym (Mamma)

Att ni kan döma någon ni inte ens känner, ni har ingen aning om varför vi separerade. Tala inte om honom som nån jävla förebild tack så mycket.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (nädu) skrev 2014-06-26 08:16:32 följande:
    Om han hade varit dålig för barnen på något sätt hade du givetvis tagit upp det från början. Nu kan vi bara gå på vad du skriver vilket visar en bild av en snävt tänkande mamma som inte inser att även ickeföräldrar kan vara oerhört viktiga personer i ett barns liv och p g a det vill neka dem varandra.
    Jag tänker inte gå in på detaljer öht, det var inte egna åsikter jag frågade efter.
Svar på tråden Han vill ha barnen vh