• Sandberg05

bärsele för korta personer

Hej Skulle vilja ha lite hjälp med bärselar, jag är 155cm lång och min son är nu 9 månader. Vill ha tips på en bärsele som man bär på ryggen som ska användas i skärgården. Vara bekväm och inte alltför varm. Har kollat på ergobaby men blir osäker om den passar mig. Så vill ha tips och råd Tack på förhand Mvh/Anna

• Svar på tråden bärsele för korta personer
  • Amanda84

Har inget tips att ge men favoritar tråden eftersom jag är 1.50 m lång och också ute efter en bra bärsele.

• kossan

Åk till en butik och pröva!

Jag är 158 och på mig passar ergo. Jag vet dessutom en annan som är ännu kortare och hon använder ergobaby! ;)

• Flickan och kråkan

Det är lurigt när man är kort...särskilt i kombination med att man börjar få ett lite större barn. Jag är 160 och rätt liten på andra hållet också och ergo är för stor för mig. Axelbanden är för långa så vikten hamnar inte riktigt bra. Pognae är mycket lika ergo, men passar korta och små bärare bättre. Har testat den (ej haft egen) och den passade mig väldigt bra och gav fin avlastning. Jag har annars burit mycket i Boba som passar korta, liksom beco butterfly II och oh snap (babyhawk). Har även beställt en wompat toddler som ska sys upp. 

Meitai kan vara ett bra alternativ när man är kort. 

• Sandberg05

Jag har flera mil till närmaste affär som säljer sådana saker, Sen har de inte så stora sortiment hemma. Så tänkte beställa via Internet. Så det var därför jag vill ha tips här

Svar på tråden bärsele för korta personer