• Äldre 11 Jun 13:35
    6740 visningar
    26 svar
    26
    6740

    Gravid efter förlorat barn

    Hej.

    Jag förlorade min minsta flicka i februari efter att hon fötts alldeles för tidigt.
    Fick ha henne med oss i 11 dagar <3
    Livet sedan dess har varit ett helvete.
    Ångest, panik, saknad osv osv ..
    Tror ni som varit med om lila förstår vad jag menar ..

    Min sambo vill gärna att vi försöker bli gravid igen, så snart jag känner mig redo.

    Jag är redo för en bebis.
    Men samtidigt piskar ångesten och samvete på mig!
    Hut kan man ens tänka på det nu liksom? Vill ju ha min flicka som inte fick stanna!
    Men de får jag ju inte ..
    Saknaden efter en bebis .. Ett syskon här på jorden till min största tjej ..

    Vill bli gravid o funderar på om jag kanske är det nu.
    Men samtidigt får jag så hemskt dåligt samvete!

    Någon som känner igen sig?!
    Som också längtar efter syskon?


  • Svar på tråden Gravid efter förlorat barn
  • Äldre 11 Jun 13:40
    #1

    Att allt försvinner när jag skriver från telefonen !!!

    Vi förlorade iaf våran minsta i februari då hon föddes för tidigt.

    Fick ha henne med oss i 11 dagar <3

    Livet efter det har faktiskt varit ett helvete.

    Ångest, saknad, panik dåligt samvete osv ..

    Ni som varit med om lika förstår nog vad jag menar.

    Törs knappt säga det höft eller erkänna men nu känner vi att vi vill bli gravida igen.

    Samvete bara skriker NEJ!

    Hjärtat vill så!

    Fler med dessa känslor?

    Ångest och dåligt samvete men samtidg otrolig längtan ..


    Sanden86 skrev 2014-06-11 13:35:52 följande:
    Hej.

    Jag förlorade min minsta flicka i februari efter att hon fötts alldeles för tidigt.

    Fick ha henne med oss i 11 dagar

  • Äldre 11 Jun 13:43
    #2

    Men igen!!

    Fler som förlorat barn som är redo för att försöka bli gravida igen?

    Hur har ni hanterat skuldkänslorna över det? ( om ni haft några såklart )

    Livet efter har varit ett helvete o är fortfarande även om dagarna iaf "funkar" nu ..

    Jag kommer aldrig då tillbaka min lilla tjej men vi längtar så otroligt efter att ha en bebis hemma o min dotter längtar så efter ett syskon, här på jorden.

    Samvete skriker nej men hjärtat skriker ja ..

  • Äldre 12 Jun 18:25
    #3

    Hej, grattis till din tjej och beklagar att hon inte fick stanna hos er!! Det är otroligt orättvist och ja, ert liv kommer vara riktigt tungt en bra tid framöver. Det du känner, att vilja försöka bli gravid snart, är fullkomligt normalt och mkt vanligt när man förlorat sitt barn! Du behöver inte känna skuld, men jag förstår dig <3 Ni ska göra det som ni känner är rätt för er, bara ni kan veta när detta blir, er flicka kommer för all framtid finnas hos er oavsett <3

    I vilken vecka föddes hon? Min son föddes i vecka 22 i julas, och hans liv gick inte att rädda. Han är otrolig saknad varje minut av varje dag, men vi vill också ha ett barn till, som vi kan få slösa vår kärlek på!

    Om du vill, och inte redan har gått med, så finns en superb hemlig grupp på fb för mist-föräldrar, eposta till sjalarsageraldrigfarval@outlook.com

    kram <3

  • Äldre 12 Jun 23:20
    #4

    Jag hoppas du kan se hela min text för halva är borta på mobilen men syns på datorn. .? (Efter 'jag förstår...')

  • AnnC
    Äldre 15 Jun 08:40
    #5

    Vi är inte redo än, men känner precis som du. Följer gärna tråden, vi kommer börja försöka igen om ett par månader.

  • Äldre 17 Jun 20:44
    #6

    Samma här.. Förlorade vårat första son Melvin i söndags natt den 15/6.. Vi vill bara att ja ska läka så att vi kan få ett ok från läkaren så vi kan bli gravida igen.. I mon e de namngivning samt ljus cermoni för våran son... Känslorna pendlar varje minut men känslan att få bli gravid igen ökar.. Vi fick ha våran son hos oss i ca 10-20 min..

  • Äldre 17 Jun 21:20
    #7

    Beklagar eran stora sorg!!får man fråga vad som hände? Föddes han också för tidigt? Är så otroligt sorgligt att detta händer så många men samtidigt behöver man personer som går igenom det och förstår på ett sätt som ingen annan kan göra <3


    Carr88j skrev 2014-06-17 20:44:16 följande:
    Samma här.. Förlorade vårat första son Melvin i söndags natt den 15/6.. Vi vill bara att ja ska läka så att vi kan få ett ok från läkaren så vi kan bli gravida igen.. I mon e de namngivning samt ljus cermoni för våran son... Känslorna pendlar varje minut men känslan att få bli gravid igen ökar.. Vi fick ha våran son hos oss i ca 10-20 min..

  • Äldre 17 Jun 21:53
    #8
    Sanden86 skrev 2014-06-17 21:20:57 följande:
    Beklagar eran stora sorg!!får man fråga vad som hände? Föddes han också för tidigt? Är så otroligt sorgligt att detta händer så många men samtidigt behöver man personer som går igenom det och förstår på ett sätt som ingen annan kan göra <3

    Vi åkte in akut på undersökning då ja fick mens smärtor samt blod när ja kissade.. Visade sig att ja va fullt öppen och fosterhinnan hängde ut men vattnet hade inte gått.. Var i v 22+2.. Dom misstänkter att de har med att göra att ja blev opererad för cellförändringar när ja redan var gravid. Dom vet inte om ja öppnat mig hela tiden eller bara just den dagen.. Men de fanns inget vi kunde göra än att hoppas på att vattnet inte skulle gå innan v 23, utan då bli flytt å behandling i lund.. Tyvärr gick vattnet natten den 15/6:( blir lite sur när vi tog upp detta på häslokontrollen på mvc i början av grav... Men då vifta dom bort de å sa att de ska vi inte tänka på utan kommer han för tidigt bli r de någon vecka,, vilket inte skedde.. Men som sagt undrar hur länge vi ska behöva vänta tills vi kan på de igen OCH mycket täta kontroller :)
  • Äldre 18 Jun 14:51
    #9

    Hej!

    Förstår precis vad du går igenom nu. Jag har också haft dom tankarna, det dåliga samvetet att man vill ha en ny liten bebis. Vi förlorade vår dotter i mars och det har varit otroligt tufft. Idag var jag och pratade med min psykolog och då insåg jag att jag faktiskt mår bättre och hanterar alla tankar och känslor bättre nu än för bara en månad sen. Vi ville bli gravida direkt men jag trodde nog inte att det var möjligt när man befinner sig i så stor sorg men nu sitter jag här och är gravid i v.8. Jag kan inte riktigt fatta att det är sant. Jag är otroligt glad över detta samtidigt som jag är orolig, det finns ju så mycket som kan hända. De kommer att bli en tuff graviditet och ett tufft första år men nu får jag bara hoppas att allt kommer att gå bra, det får inte hända nåt mer nu. Jaghoppas för din skull att du är gravid och att du försöker att bli kvitt de dumma tankarna. Du ska absolut inte ha dåligt samvete över att du vill ha en bebis!

    Kittykat: Såg att du skrev till Sandén86 som den hemliga fb guppen. Jag har mailat och även kontaktat tjejen via fb men får inget svar. Skulle jättegärna vilja vara med men jag vet inte hur jag ska göra nu. Finns det någon annan man kan kontakta?

    Kram på er!

  • Äldre 18 Jun 15:21
    #10

    Jag beklagar eran sorg!! Får mam fråga varför? För tidigt född som min flicka? Då gick det fort för dig att kunna bli gravid igen. Skönt! När du ändå kände dig redo, även om det finns jobbiga känslor med kanske. Nu känner jag mig nästan desperat efter att få ett plus på Stickan samtidigt som samvete skriker fortfarande. Men ingen kan någonsin ersätta min lilla tjej så man lär väl försöka släppa det dåliga samvete kanske. Lättare sagt än gjort dock! Hoppas du får en lugn o bra graviditet mu o kan slappna av, så gott du bara kan.


    Lojsan79 skrev 2014-06-18 14:51:11 följande:
    Hej!

    Förstår precis vad du går igenom nu. Jag har också haft dom tankarna, det dåliga samvetet att man vill ha en ny liten bebis. Vi förlorade vår dotter i mars och det har varit otroligt tufft. Idag var jag och pratade med min psykolog och då insåg jag att jag faktiskt mår bättre och hanterar alla tankar och känslor bättre nu än för bara en månad sen. Vi ville bli gravida direkt men jag trodde nog inte att det var möjligt när man befinner sig i så stor sorg men nu sitter jag här och är gravid i v.8. Jag kan inte riktigt fatta att det är sant. Jag är otroligt glad över detta samtidigt som jag är orolig, det finns ju så mycket som kan hända. De kommer att bli en tuff graviditet och ett tufft första år men nu får jag bara hoppas att allt kommer att gå bra, det får inte hända nåt mer nu. Jaghoppas för din skull att du är gravid och att du försöker att bli kvitt de dumma tankarna. Du ska absolut inte ha dåligt samvete över att du vill ha en bebis!

    Kittykat: Såg att du skrev till Sandén86 som den hemliga fb guppen. Jag har mailat och även kontaktat tjejen via fb men får inget svar. Skulle jättegärna vilja vara med men jag vet inte hur jag ska göra nu. Finns det någon annan man kan kontakta?

    Kram på er!

Svar på tråden Gravid efter förlorat barn