Jag beklagar eran sorg!! Får mam fråga varför? För tidigt född som min flicka? Då gick det fort för dig att kunna bli gravid igen. Skönt! När du ändå kände dig redo, även om det finns jobbiga känslor med kanske. Nu känner jag mig nästan desperat efter att få ett plus på Stickan samtidigt som samvete skriker fortfarande. Men ingen kan någonsin ersätta min lilla tjej så man lär väl försöka släppa det dåliga samvete kanske. Lättare sagt än gjort dock! Hoppas du får en lugn o bra graviditet mu o kan slappna av, så gott du bara kan.
Lojsan79 skrev 2014-06-18 14:51:11 följande:
Hej!
Förstår precis vad du går igenom nu. Jag har också haft dom tankarna, det dåliga samvetet att man vill ha en ny liten bebis. Vi förlorade vår dotter i mars och det har varit otroligt tufft. Idag var jag och pratade med min psykolog och då insåg jag att jag faktiskt mår bättre och hanterar alla tankar och känslor bättre nu än för bara en månad sen. Vi ville bli gravida direkt men jag trodde nog inte att det var möjligt när man befinner sig i så stor sorg men nu sitter jag här och är gravid i v.8. Jag kan inte riktigt fatta att det är sant. Jag är otroligt glad över detta samtidigt som jag är orolig, det finns ju så mycket som kan hända. De kommer att bli en tuff graviditet och ett tufft första år men nu får jag bara hoppas att allt kommer att gå bra, det får inte hända nåt mer nu. Jaghoppas för din skull att du är gravid och att du försöker att bli kvitt de dumma tankarna. Du ska absolut inte ha dåligt samvete över att du vill ha en bebis!
Kittykat: Såg att du skrev till Sandén86 som den hemliga fb guppen. Jag har mailat och även kontaktat tjejen via fb men får inget svar. Skulle jättegärna vilja vara med men jag vet inte hur jag ska göra nu. Finns det någon annan man kan kontakta?
Kram på er!