• Carro68

liseberg

På vår semester ha vi planerat in att övernatta i göteborg och gå på liseberg med vår dotter vilket hon är vääääldigt exalterad över. Hon prata om det varje dag så ska bli riktigt kul med tanken på hur mycket hon ser fram emot detta :)
    Nu till min fråga, hon är 4 år (hon bli 5 år i augusti) finns det karuseller hon kan åka som bara gäller med stora åkpasset eller räcker det med det lilla åkpasset? Det står nämligen inget om det på deras hemsida och vill ju gärna veta detta i förväg så jag inte köper lilla åkpasset och istället bli tvungen att köpa massa åkkuponger åt henne.

• Svar på tråden liseberg
  • astors

Det blir nog storA åkpasset för henne. Var på Liseberg med min snart femåring och det hade inte räckt med lilla.
    Han ville åka flumride, jukebox, lisebergståget mm och då krävs stora

• Maramina

Vår dotter är 4 och då vi bor i Göteborg så köper vi ett sk Guldpass till både henne och till oss då vi är där en del. För i år funderade vi på att köpa stora guldpasset men efter att ha kollat på vilka längder som gäller på de attraktioner som lilla inte fungerar på kom vi fram till att det var ekonomiskt bättre att köpa det lilla passet. Sedan kan vi, om vi så vill köpa lösa kuponger om vi vill åka något utöver det.

Mitt råd är helt enkelt att gå in på Lisebergs hemsida och se vilka längder som gäller och vilka ert barn är lång nog för att åka. Men jag tror faktist att ni kommer långt med bara lilla passet.

• Carro68
    Maramina skrev 2014-06-11 20:42:48 följande:
    Vår dotter är 4 och då vi bor i Göteborg så köper vi ett sk Guldpass till både henne och till oss då vi är där en del. För i år funderade vi på att köpa stora guldpasset men efter att ha kollat på vilka längder som gäller på de attraktioner som lilla inte fungerar på kom vi fram till att det var ekonomiskt bättre att köpa det lilla passet. Sedan kan vi, om vi så vill köpa lösa kuponger om vi vill åka något utöver det.

Mitt råd är helt enkelt att gå in på Lisebergs hemsida och se vilka längder som gäller och vilka ert barn är lång nog för att åka. Men jag tror faktist att ni kommer långt med bara lilla passet.

Vart på deras hemsida kan man se längder osv? Hittade inte det någonstans :S min dotter är iaf ca 113-114 cm lång
  • Carro68
    astors skrev 2014-06-11 20:34:36 följande:
    Det blir nog storA åkpasset för henne. Var på Liseberg med min snart femåring och det hade inte räckt med lilla.

Han ville åka flumride, jukebox, lisebergståget mm och då krävs stora

Precis, lite det jag är rädd för om jag bara köper lilla för då lär det ju bli himla mycket dyrare att köpa till åkkuponger. Så som jag fattade det krävs det kuponger till och med till spegelhallen (eller vad dom nu kalla det) :S
  • Vinterankan

Är hon över 113 cm så köp stora åkpasset. Lisebergsbanan och flumride har en gräns på 110. Min dotter var lite yngre och 111 cm när vi var där och hon åkte de båda attraktionerna hälften av tiden.

• Vinterankan
    Vinterankan skrev 2014-06-11 21:08:00 följande:
    Är hon över 113 cm så köp stora åkpasset. Lisebergsbanan och flumride har en gräns på 110. Min dotter var lite yngre och 111 cm när vi var där och hon åkte de båda attraktionerna hälften av tiden.

Över 110 menade jag.
  • Carro68
    Vinterankan skrev 2014-06-11 21:08:00 följande:

Jag är inte säker på om hon våga åka dom. Men få nog bli storaåkpasset trotts allt. Handlar ju bara om 100 kr extra och då vet jag att hon kan åka det hon vill helt enkelt.

tack för råden :)
Svar på tråden liseberg