• Axsson

    BF 2015!

    Har kollat efter trådar med BF i början på 2015 men vill inte hoppa in i någon där de försökt några månader bara då jag inte känner att vi får ut samma sak utav det om man säger. Många är även till för IVF:are så just nu känns det inte som jag platsar någonstans så testar att starta en egen tråd. Kan dra min historia:


    Jag och min sambo började försöka i juni 2012 och hösten 2013 gick vi utredning men hittades inga fel på oss mer än att sambons spermaantal var lite lågt så han fick ta ett nytt prov till våren som då var bra. Så alltså inga hinder som dom kunde se. Vi fick helt enkelt avvakta till IVF som skulle bli av Våren/sommaren 2015 då det är 25 års åldergräns här där jag bor.


    Så vi ställde in oss på det, planerade långresa till USA nästa sommar, jag sökte min drömutbildning och vips så var mensen sen. När den var 2-3 dagar sen så tog jag ett test mest för att slippa hoppas då jag absolut inte trodde att det tagit sig. För varför skulle det efter så lång tid? Jo då. Där var ett plus! Det finaste streck jag någonsin sett. Jag började stortjuta och flög iväg och köpte ett digitalt som visade gravid 2-3. LYCKA!


    Plussade alltså i onsdags och är idag i v. 5 (4+6). Blir BF 12/2 enligt senaste mens. Ska ringa barnmorskan idag och hoppas få komma på ett tidigt vul om någon vecka då jag inte kan tro att det är sant och gärna vill se att det är något där inne.


    Jag har redan fått större och fylligare bröst och magen moler, ilar, drar och tarmarna lever rövare.


    Är det fler därute som försökt ett tag och är nyplussade?

  • Svar på tråden BF 2015!
  • WickanD

    Hej! Hoppar in i din tråd och hoppas på ett plus snart! Jag skulle fått mens idag men den syns inte till. Väntar några dagar till på att testa. Förra gången så var jag i vecka 10 när jag fick plus så min kropp verkar lite seg.

  • Axsson
    WickanD skrev 2014-06-12 22:06:14 följande:
    Hej! Hoppar in i din tråd och hoppas på ett plus snart! Jag skulle fått mens idag men den syns inte till. Väntar några dagar till på att testa. Förra gången så var jag i vecka 10 när jag fick plus så min kropp verkar lite seg.
    Spännande! Då håller jag tummarna att du får ett plus :) Blir det andra barnet?
  • WickanD
    Axsson skrev 2014-06-13 14:06:32 följande:
    Spännande! Då håller jag tummarna att du får ett plus :) Blir det andra barnet?
    Tack så jätte mycket! Ja det blir andra barnet :) hur går det för dig? Vilken vecka? Och hur mår du? :)
  • Axsson
    WickanD skrev 2014-06-14 00:00:52 följande:
    Tack så jätte mycket! Ja det blir andra barnet :) hur går det för dig? Vilken vecka? Och hur mår du? :)

    Vad kul :) hur gammal är den första? Jo det går fint, första barnet här och sååå efterlängtat. Gick in i v 6 igår :). Har ömma och fylligare bröst, molvärk i mage och rygg, varm och småtrött.
  • WickanD
    Axsson skrev 2014-06-14 09:45:09 följande:

    Vad kul :) hur gammal är den första? Jo det går fint, första barnet här och sååå efterlängtat. Gick in i v 6 igår :). Har ömma och fylligare bröst, molvärk i mage och rygg, varm och småtrött.
    9 månader ungefär! Vad skönt :) åhh jag längtade ihjäl mig efter första, kändes som att tiden stod still ibland. Okej då har du lite symtom då :) vi får se när det vill plussa för mig men fortfarande ingen mens och fortfarande molvärk och trött..
  • EmmaSalomonsson

    Jag plussade igår!

    Gjorde ett vanligt med resultat med ett väldigt svagt ljusrosa test så testade även med digitalt och där stod det gravid 1-2 , jag kunde inte vart lyckligare!! ????????

  • WickanD
    EmmaSalomonsson skrev 2014-06-14 10:46:25 följande:

    Jag plussade igår!

    Gjorde ett vanligt med resultat med ett väldigt svagt ljusrosa test så testade även med digitalt och där stod det gravid 1-2 , jag kunde inte vart lyckligare!! ????????


    Stort grattis :)))
  • Axsson
    WickanD skrev 2014-06-14 10:26:16 följande:
    9 månader ungefär! Vad skönt :) åhh jag längtade ihjäl mig efter första, kändes som att tiden stod still ibland. Okej då har du lite symtom då :) vi får se när det vill plussa för mig men fortfarande ingen mens och fortfarande molvärk och trött..

    Mysigt! När tänker du testa? :) Ja tiden står typ still, vill stt veckorna ska gå nu och få gravidmage :)
  • Axsson
    EmmaSalomonsson skrev 2014-06-14 10:46:25 följande:
    Jag plussade igår! Gjorde ett vanligt med resultat med ett väldigt svagt ljusrosa test så testade även med digitalt och där stod det gravid 1-2 , jag kunde inte vart lyckligare!! ????????

    Åh vad kul, grattis!! Första barnet?
  • WickanD
    Axsson skrev 2014-06-14 19:38:52 följande:

    Mysigt! När tänker du testa? :) Ja tiden står typ still, vill stt veckorna ska gå nu och få gravidmage :)
    Jag förstår det :) har du skrivit in dig? jag tänker testa i slutet på veckan :) när jag blir gravid igen ska jag försöka att få så liten mage som möjligt och inte gå upp lika mycket ;))
Svar på tråden BF 2015!