• Axsson

BF 2015!

Har kollat efter trådar med BF i början på 2015 men vill inte hoppa in i någon där de försökt några månader bara då jag inte känner att vi får ut samma sak utav det om man säger. Många är även till för IVF:are så just nu känns det inte som jag platsar någonstans så testar att starta en egen tråd. Kan dra min historia:

Jag och min sambo började försöka i juni 2012 och hösten 2013 gick vi utredning men hittades inga fel på oss mer än att sambons spermaantal var lite lågt så han fick ta ett nytt prov till våren som då var bra. Så alltså inga hinder som dom kunde se. Vi fick helt enkelt avvakta till IVF som skulle bli av Våren/sommaren 2015 då det är 25 års åldergräns här där jag bor.

Så vi ställde in oss på det, planerade långresa till USA nästa sommar, jag sökte min drömutbildning och vips så var mensen sen. När den var 2-3 dagar sen så tog jag ett test mest för att slippa hoppas då jag absolut inte trodde att det tagit sig. För varför skulle det efter så lång tid? Jo då. Där var ett plus! Det finaste streck jag någonsin sett. Jag började stortjuta och flög iväg och köpte ett digitalt som visade gravid 2-3. LYCKA!

Plussade alltså i onsdags och är idag i v. 5 (4+6). Blir BF 12/2 enligt senaste mens. Ska ringa barnmorskan idag och hoppas få komma på ett tidigt vul om någon vecka då jag inte kan tro att det är sant och gärna vill se att det är något där inne.

Jag har redan fått större och fylligare bröst och magen moler, ilar, drar och tarmarna lever rövare.

Är det fler därute som försökt ett tag och är nyplussade?

• Svar på tråden BF 2015!
  • Axsson
    Längtar1985 skrev 2014-06-22 21:28:09 följande:

Hej hej allihopa!

Får jag vara med här?

Jag har BF 21 jan och är nu i vecka 10.

Jag och min man har försökt i 2 år och lyckades via ivf tillslut.

Jag undrar när ni har eller tänker börja smörja magen med olja mot bristningar? Nån som vet när man "borde"?

Kul! Grattis :)

Vad jag fattar så är bristningar hormonellt men att olja hjälper för smidighet oxh spända huden :)

Jag tänkte köpa olja oxh börja smörja snart för har redan putmage (tarmar). Skadar ju inte iallafall :)
  • Axsson

Idag fick vi se ett litet hjärta slå <3 är i vecka 7 (6+5) men enligt datorn blev det 6+2 då den lilla är 7 mm. Men går inte att säga exakt då det fortfarande är tidigt. Vi kommer flyttas fram eller bak på kubet så innan dess räknar jag som vanligt enligt sista mens,

Var helt underbart att se!!! Åååååh <3

• merjama

Hej Alla, tycker jag platsar in här :)..

Jag är gravid med mitt första barn efter 2 misslyckade ICSI (IVF) under årets gång så kan jag verkligen säga att detta kom som en blixt från en klar himmel då vi blev gravida rent sponant. Enligt läkaren var inte oddsen så höga då min sambo har väldigt lågt antal spermier.

Är i v6 tror jag, bm sa i telefon  6+3 och det innebär att jag föder den 14 februari :D Ett litet kärleksbarn..

Mår hyfsat bra , lite trött, illamående ,ömma+svullna bröst men inget mer ovanligare än PMS. Dock känner jag av dragningar och nypningar i svanken och nedre magen, någon annan som känner av det med?

• Axsson
    merjama skrev 2014-06-25 22:14:28 följande:

Hej Alla, tycker jag platsar in här :)..

Jag är gravid med mitt första barn efter 2 misslyckade ICSI (IVF) under årets gång så kan jag verkligen säga att detta kom som en blixt från en klar himmel då vi blev gravida rent sponant. Enligt läkaren var inte oddsen så höga då min sambo har väldigt lågt antal spermier.

Är i v6 tror jag, bm sa i telefon  6+3 och det innebär att jag föder den 14 februari :D Ett litet kärleksbarn..

Mår hyfsat bra , lite trött, illamående ,ömma+svullna bröst men inget mer ovanligare än PMS. Dock känner jag av dragningar och nypningar i svanken och nedre magen, någon annan som känner av det med?

Grattis!! Vad härligt :D

Jag får bf mellan 12-15/2. Får veta mer vid kubet :) är i v 8(7+0) nu enligt senaste mens men vulet i onsdags sa då 6+2 så får se om några veckor om jag blir fram eller bakflyttad.

Jag känner också av i svank och livmoder. Så härligt att känna att det händer grejer i kroppen hela tiden.
  • merjama
    Axsson skrev 2014-06-27 10:24:30 följande:
    Grattis!! Vad härligt :D

Jag får bf mellan 12-15/2. Får veta mer vid kubet :) är i v 8(7+0) nu enligt senaste mens men vulet i onsdags sa då 6+2 så får se om några veckor om jag blir fram eller bakflyttad.

Jag känner också av i svank och livmoder. Så härligt att känna att det händer grejer i kroppen hela tiden.

Åh vad skönt att någon annan också känner av i svanken, har gogglat lite och det var det värsta jag kunde göra, folk kastar ur sig ordet missfall så fort ryggen nämndes..

Men illamående har försvunnit, dock har jag andra symptom kvar likt brösten som har fått tydliga ådror och är superspända... 

Vad har du för andra aktiviteter i kroppen då :D

• Axsson
    merjama skrev 2014-06-27 11:53:42 följande:

Åh vad skönt att någon annan också känner av i svanken, har gogglat lite och det var det värsta jag kunde göra, folk kastar ur sig ordet missfall så fort ryggen nämndes..

Men illamående har försvunnit, dock har jag andra symptom kvar likt brösten som har fått tydliga ådror och är superspända... 

Vad har du för andra aktiviteter i kroppen då :D

Ja man känner ju av i svanken med när livmodern växer :) mä googla är inte bra, fast msn kan inte låta bli.

Mina bröst är spända, stora och ömma med tydligare ådror och något mörkare gårdar och har varit enda sen början. Lätt illamående när jag är hungrig och för vissa lukter och så kommer det bara ibland. Tröttare än vanligt med och varm. Är väl det jag känner så nog händer det saker i kroppen alltid ) underbart!!
  • Axsson
    isis bianco skrev 2014-06-27 16:58:02 följande:

Åh här passar jag också in! Hade testdag igår efter FET och fick plus :) skriver mer sen, måste äta.

Åh stort grattis!! Vad kul :)
  • merjama
    Axsson skrev 2014-06-27 23:35:08 följande:
    Ja man känner ju av i svanken med när livmodern växer :) mä googla är inte bra, fast msn kan inte låta bli.

Mina bröst är spända, stora och ömma med tydligare ådror och något mörkare gårdar och har varit enda sen början. Lätt illamående när jag är hungrig och för vissa lukter och så kommer det bara ibland. Tröttare än vanligt med och varm. Är väl det jag känner så nog händer det saker i kroppen alltid ) underbart!!

Nej man kan ju inte låt bli att googla, aahh.

Va skönt att man blir påmind om att något växer där inne, herregud jag visste inte att när man väl blir gravid så är det en ny fas med oroligheter det tar visst aldrig slut.. :)

• Axsson
    merjama skrev 2014-06-28 14:29:54 följande:

Nej man kan ju inte låt bli att googla, aahh.

Va skönt att man blir påmind om att något växer där inne, herregud jag visste inte att när man väl blir gravid så är det en ny fas med oroligheter det tar visst aldrig slut.. :)

Jag känner mig faktiskt lugn :) var ett helvete att försöka bli gravid så nu njuter jag. Var ner ös innan vi fick se hjärtat slå men nu vet jag att den har det bra därinne :)
Svar på tråden BF 2015!