• Cherry Cupcake

Jag ska köpa mamma-kläder, hjälp!

Jag är nu i vecka 21 och jag får inte plats i mina största jeans längre!
    Här måste handlas.
    Men vilken storlek går man på? Den man egentligen har och sen är den anpassad
    efter en stor mage?
    Jag har förutom magen inte blivit större någonstans. än.
    Finns det olika storlekar beroende på hur stor mage man har/hur långt gången man är`?
    Jag behöver hjälp! :)
    Tips på hur en bra/dålig mamma-byxa/kläder ska sitta mottages också med öppna armar!

• Svar på tråden Jag ska köpa mamma-kläder, hjälp!
  • Skärin

Jag har bara handlat från hm och skulle säga att de är mer generösa i storlekarna för mammakläder än sina vanliga. Vet ej vad som gäller för andra märken. Med hm så kan du absolut köpa den storlek du normalt har på hm, kanske även mindre.

• Skärin

Ett tips. Akta dig för byxor med "hög" midja! Alltså fortfarande låg men högre än andra mammabyxor... Så stört oskönt!

• Annelie 76

Det står överallt att man ska välja sin vanliga storlek. Det borde funka särskilt som du inte blivit större på tex lår. Det brukar vara de som är svåra att få plats med.

• Cherry Cupcake

tackar för tipsen!

• nozpa

Har kört på min vanliga stl. Men det kan ändå skilja. Som h&m t ex, samma byxor i 3 olika färger och även om jag köpte 38 i alla 3 så var det typ 36, 38 och 40 i stl. Helknäppt.

• Cherry Cupcake
    nozpa skrev 2014-06-12 19:17:50 följande:
    Har kört på min vanliga stl. Men det kan ändå skilja. Som h&m t ex, samma byxor i 3 olika färger och även om jag köpte 38 i alla 3 så var det typ 36, 38 och 40 i stl. Helknäppt.
    oj! bäst att prova då!
  • Hoppfull84

ta en sävng på HM de har helt klart bäst sortiment till bäst pris. köpte tre mammabyxor en klänning, en blus och två par leggings för ynka 1000pix!!

• Cherry Cupcake
    Hoppfull84 skrev 2014-06-13 09:34:53 följande:
    ta en sävng på HM de har helt klart bäst sortiment till bäst pris. köpte tre mammabyxor en klänning, en blus och två par leggings för ynka 1000pix!!
    det lät bra! ska ta en sväng dit.
    ska till gekås i veckan och tänkte också titta där.
  • Skärin

Jag tipsar om asos.co.uk, deras maternityavdelning är enorm och de är normala i storlekarna. 10 motsvarar en medium på lindex typ. Jättebra för klänningar och toppar och väldigt billigt samt fri frakt!

• Cherry Cupcake
    Skärin skrev 2014-06-13 18:49:02 följande:
    Jag tipsar om asos.co.uk, deras maternityavdelning är enorm och de är normala i storlekarna. 10 motsvarar en medium på lindex typ. Jättebra för klänningar och toppar och väldigt billigt samt fri frakt!
    tack för tipset! :D jättefina saker!
  • katastrofplantagen

Måste motsätta mig det de andra säger om h&m storlekar. Det står klart och tydligt i storlekstabellerna hur man ska välja storlek på mammakläder. Från månad 4 ska man gå upp en strl. Detta tycker jag stämmer förutom när storlekarna räknas i small, medium och så vidare. Men i 34, 36 och så vidare så stämmer det definitivt.

• Cherry Cupcake
    katastrofplantagen skrev 2014-06-14 07:42:24 följande:
    Måste motsätta mig det de andra säger om h&m storlekar. Det står klart och tydligt i storlekstabellerna hur man ska välja storlek på mammakläder. Från månad 4 ska man gå upp en strl. Detta tycker jag stämmer förutom när storlekarna räknas i small, medium och så vidare. Men i 34, 36 och så vidare så stämmer det definitivt.
    mhm. tack ska tänka på det!
Svar på tråden Jag ska köpa mamma-kläder, hjälp!