• Zsarah

vad tycker ni om namnet Li?

Jag bara älskar namnet Li. Vad tycker ni om namnet?

• Svar på tråden vad tycker ni om namnet Li?
  • Mithi

Tycker inte om det så mycket.. För kort, tråkigt, mesigt och opersonligt för min smak.
    Som kinesiskt namn tycker jag det passar dock. Men alla har ju olika smak som tur är!

• Zsarah

Jo alla har olika åsikter och tur är väl det :) Tycker annars om gamla svenska namn men sambon totalt avskyr dessa namn. Alla ha blivit ratade. Enda namnet han annars tyckt om är Moa och det tycker jag däremot är allt för vanligt här i Finland och ganska tråkigt. :) så Li e enda namnet som båda gillar :)

• Mithi
    Zsarah skrev 2014-06-13 10:50:35 följande:
    Jo alla har olika åsikter och tur är väl det :) Tycker annars om gamla svenska namn men sambon totalt avskyr dessa namn. Alla ha blivit ratade. Enda namnet han annars tyckt om är Moa och det tycker jag däremot är allt för vanligt här i Finland och ganska tråkigt. :) så Li e enda namnet som båda gillar :)
    Ja, för visst vore det väl tråkigt om alla hette samma sak?!

Som jag skrev tycker jag inte om namnet så mycket, men skulle inte heller vilja totaldissa det., Det är absolut inte fult som många andra namn är! Det är bara det att jag tycker det är för kort och tråkigt för att kunna gilla namnet, därför skulle jag inte välja det till mina barn. Andra barn får gärna heta så *skratt*. Om ni båda gillar namnet Li är valet självklart för er! 
  • Nicaloll
    Zsarah skrev 2014-06-13 10:50:35 följande:
    Tycker Moa är jättefint och klassiskt. Tänker så här att skulle jag ÄLSKA ett namn så hade jag valt det även om det låg 1:a på namntoppen. Men gillar jag bara namnet och det är jättevanligt så kanske jag skulle leta vidare lite men utan att förkasta det helt.

Li är jag inte så förtjust i Lily tycker jag är vackert dock. Men mycket hänger på efternamnet också, har mött en Li Cho (och så nåt namn till) och då tyckte jag Li passade fint

Inte lätt det här med namn alltid, lycka till!
Svar på tråden vad tycker ni om namnet Li?