Qarina skrev 2014-06-14 14:00:56 följande:
Jag känner lite som du men samtidigt vill man ju åka på semester :o Har du katt själv o hur gör du i så fall? Katthem? För katternas skull så känns d ju bäst om de kan vara kvar hemma tycker jag :)
Åker aldrig på semester då jag hjälper hemlösa katter. Och under semestertider är trycket som högst då det hittas kattungar i varenda buske.
Katthem??? Katthemmen är till för hemlösa katter och med över 30.000 hemlösa katter bara i Sthlm så kan du gissa om du kan lämna dina katter där för att du ska på semester.
Detta är något man måste tänka på när man skaffar katt, man blir låst i ca 15-20 år. Man måste ha en backup vid såna tillfällen när man köper katten. Och är det inte lite sent att börja fundera på kattvakt nu i mitten på juni?
Pensionat är ett alternativ men det måste man boka långt i förväg. Finns ingen bra lösning för katterna så får ni vara hemma, svårare än så är det inte.
Det är detta som är fenomenet sommarkatter också. Folk köper små söta kattungar för att sedan sälja, avliva eller kasta ut när nästa semester kommer för det hade de inte tänkt på.