Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Ramadan 2014

IiIlenora skrev 2014-06-21 11:33:47 följande:
    Den 28 Juni, hoppas att det är okey att en icke-muslim hoppar in och ger dig svar. Det verkar som att dem som praktiserar denna fest inte är intresserade att hjälpa till med frågor kring deras matkalas.
    Ska de praktisera det seriöst i år (och de närmast kommande åren) lär det inte bli något matkalas. I synnerhet inte i norra Sverige.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    CinnamonGirl skrev 2014-07-19 23:55:04 följande:

Hur länge mer håller ramadan på? Jag är inte muslim men har hamnat i ett bostadsområde med många muslimer. Tyvärr för de oväsen, lagar mat ute (grillar) och äter. Detta sker precis när jag gått och lagt mig, vid 22-tiden... måste ju upp vid 5 på vardagarna, och de kan hålla på och väsnas till 1 på nätterna. Jag sover illa som det är i värmen, och så för dessa personer dessutom oväsen. Varje dag! Och det är både barn och vuxna. Så när tar det slut?

Du måste förstå att vi nu lever i ett mångkulturellt samhälle där vi ska ta hänsyn till deras seder och bruk, passa på att lära dig lite nya sätt att fira istället för midsommar och såna töntiga saker.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Ramadan 2014