Hudvård som är fosterskadande? (A-vitamin, retinol m.m. )
Jag har flera hudkrämer mot min akne som innehåller tretinoin, Ä-vitamin och retinol.... Vet någon om det stämmeratt de är fosterskadande?
Jag har flera hudkrämer mot min akne som innehåller tretinoin, Ä-vitamin och retinol.... Vet någon om det stämmeratt de är fosterskadande?
Brukar ju stå på förpackningarna vad som gäller vid graviditet och amning. Jag hade bara något sånt där "vanligt" märke. Tror det var salicylsyra och det fick man bara använda i ansiktet en gång per dag för att annars skulle det bli för mycket.
Står inte så mkt på mina. På en stod det att should not be used ig pregnant.... Men på en annan med samma innehåll Stog det inget?
Ja, använder även basiron och salicylsyra. Om det bara används i ansiktet, kan det ändå va farligt?
anyword: Tack va intressant!! Ja man får ju panik! Då jag redan sedan innan har akne och även pigmentfläckar använder jag bl.å. aberela mot besvären... Men ibland även en kräm med andra ämnen bl.a retinol och A-vitamin. Ja, svårt att behandla men får väl hitta nåt annat?? Får man använda glykolsyra?
Tur med basiron och salicylsyra, mot finnarna! Men pigmentfläckar då.....
Jag har en glykolsyra från franska Lierac som jag köpt online - vet inte hur bra den är, finnar har jag ju men det beror ju samtidigt på att jag fått lägga av med mina vanliga krämer. (men vissa av lieracs grejer innehåller retinoider, så ta det försiktigt innan du använder dem!)
Vad gäller solskydd tror jag det inte spelar så stor roll - tycker ofta det känns "kletigt" med solkyddskräm i ansiktet så försöker undvika det om jag inte typ är på stranden, men tror inte det spelar så stor roll! Lycka till att hitta något som passar!