Anonym (Tina) skrev 2014-06-14 08:23:51 följande:
Intressant, nästan som att du har en biologisk drift att bli far som göms i en sexuell fantasi. Precis som en tjej som blir extra kåt vid ägglossning. Kroppen är listig på att få föröka sej...
Men hur tänker du med barnet då? Menar du en kvinna som vill bli gravid men slipper åka till Danmark och inseminera? Eller tänker du abort? Eller ska du bli pappa på riktigt?
Jag tror du ska tänka igenom det här ordentligt, det finns säkert nån barnlängtande kvinna som kan tänka sej dej som far, men barnet har också en vilja och kan vilja söka upp dej efter 18 år och fråga vad som drev dej.
Vad svarar du då?
Det kan vara samma sak med en del kvinnor. På senare tid har jag hamnat i diskussion med flera olika kvinnor där dom har uttryckt en väldigt stark längtan efter barn. Som om hela deras väsen bara skriker om att dom vill bli befruktade. Hur och med vem spelar liksom ingen roll, eftersom den driften är större än dom kan hantera. Vad ska dom säga till sina framtida vuxna barn? "Ja, jag ville ha ett barn, så jag såg till att skaffa ett."