• K GUSTAVSSON

3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING

Varning till känsliga. detta e ett våldshändelse utfört av 3 kamphundar mot en liten flicka.
    det är inga våld i bild utan direkt ljudupptagning från larmcentralen.

Nu har det ännu en gång hänt. det som vi alla fasar för.
    ett litet barn går i en villa kvarter, 3 Pitbulls även kallat Amstaff i svensk folkmun attackerar henne.
    mannen som bor i närmsta hus rusar fram med ett slagträ och slår på kamphundarna men de vägrar släppa.
    de ska tydligen bita henne i ansiktet.
    ni får se klippet nedan som visar ljudinspelningen från polisens utryckning.
    inget blod eller så men av videon kan man själv inse hur illa det är.
    har inga källor på ifall flickan överlevde. 
    men detta får mig till o starta denna tråd.

har vi inte fått nog av dessa hundar som avlats för o döda, kamphundar ska inte kunna vistas bland allmänheten.
    det som ja inte blev överraskad av och som e fakta e att när väl dessa tickande bomber anfaller så går det inte att stoppa deras blodtörst med slagträ. man som ensam vuxen har inte en chans o freda sig om det är mer än en mördarhund. bitlusten e starkare än smärtan.

tänk er in ifall det vore ert barn som råkade ut för detta. va e det för samhälle vi lever i som vi inte kan vara trygga i. att man inte längre av egen styrka kan freda sitt barn. 
    ni som tkr så mkt om dessa såkallade hundar. varför kan ni inte inse att de avlats för o döda o har fortfarande i sig det.
    vi kan ta en tax som i 20 år inte avlats för o spåra vilt. men likt väl är den ändå bättre på o spåra vilt än en annan hund. exakt så e det med dessa gladiator hundar.

nu tkr ja vi ska för ett förbud mot kamphundar, och om de inte genomförs ska ett register föras över ägarna, samt att det sker ett övergrepp ska ägaren stå till svars som om den själv utfört våldsdådet.
    skyll inte på hunden, de e ägaren de e fel på säger ni då, men kan man säga de samma om skjutvapen, skyll inte på pistolen, det e innehavaren det e fel på..

nä nu får det vara nog. nu gör vi kamphundsmotståndare vår röst hörda för att förbjuda dessa pitbulls.

• Svar på tråden 3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING
  • realist14

Du vet hur det är med offer och förövare i vårt land, detta gäller sannolikt öven hundar.

• auster

Förbjud och avliva. Finns ingen anledning att hålla sig med potentiellt livsfarliga djur.

• Aniiee
    auster skrev 2014-06-14 17:51:16 följande:
    Förbjud och avliva. Finns ingen anledning att hålla sig med potentiellt livsfarliga djur.
    Bra, då kan vi avliva alla människor också, när vi ändå är igång.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • katastrofplantagen
    Aniiee skrev 2014-06-14 17:54:59 följande:
    Bra, då kan vi avliva alla människor också, när vi ändå är igång.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    Fast varför ta några risker? Det är inte första gången nåt sånt händer. Rasen är inget unikt för detta. En lösning vore att folk har bättre koll på sina hundar men det kommer ju inte hända, så därför föreslår jag hundkörkort.
  • Aniiee
    katastrofplantagen skrev 2014-06-14 17:58:51 följande:
    Fast varför ta några risker? Det är inte första gången nåt sånt händer. Rasen är inget unikt för detta. En lösning vore att folk har bättre koll på sina hundar men det kommer ju inte hända, så därför föreslår jag hundkörkort.
    Det håller jag fullständigt med om, och det har jag tjatat om i 10 år snart.

TS och austers lösning är att utrota alla hundraser som är potentiellt farliga (vilken hund är INTE potentiellt farlig, vill jag då fråga), men det allra livsfarligaste djuret på planeten får fripass. Varför?

Naturligtvis en hårddragning, men jag försöker bara peka på dessa båda herrars logiska felslut.

Bett är INTE på något sätt unikt för pittbills och amstaffs (som TS fortfarande inte lärt sig inte är samma hundras), vilket du, om jag förstord dig rätt, själv sa (att de inte är unikt för pittbulls att bita, alltså.)
  • K GUSTAVSSON

vi har lagar som är specifikt utformade för människor.
    men att vissa kamphunds fanatiker likställer en gladiatorhund med en människa e synnerligen oroväckande då ifall djuret överfaller ett barn så värdesätter man djurets liv över barnets.
    det handlar inte enbart om kamphundens käkstyrka utan om att den e överdrivet aggressiv o biter tills den går i döden oavsett vad som händer med den.
    därför kan vi räkna med att som i det tragiska fallet där pitbullen biter sig fast i barnets ansikte o vägrar släppa trotts att någon slår på den med slagträ.

• katastrofplantagen
    Aniiee skrev 2014-06-14 18:07:24 följande:
    Det håller jag fullständigt med om, och det har jag tjatat om i 10 år snart.

TS och austers lösning är att utrota alla hundraser som är potentiellt farliga (vilken hund är INTE potentiellt farlig, vill jag då fråga), men det allra livsfarligaste djuret på planeten får fripass. Varför?

Naturligtvis en hårddragning, men jag försöker bara peka på dessa båda herrars logiska felslut.

Bett är INTE på något sätt unikt för pittbills och amstaffs (som TS fortfarande inte lärt sig inte är samma hundras), vilket du, om jag förstord dig rätt, själv sa (att de inte är unikt för pittbulls att bita, alltså.)
    Precis, vilken hund är inte potentiellt farlig och vilken människa är inte potentiellt farlig. Jag håller med dig. Nej vad jag uppfattat är det inget unikt för rasen, jag har snarare hört (men hävdar inte att det är sanning för det) att den hund som flippar oftast är den familjekära labben eller golden. Retreivers alltså.

Kan det ligga någon värdering i hur attackerna går till då undrar jag. Dvs hur de olika hundarna agerad i kamp-mode. Om en pitbull låser käkarna (vilket verkar vara vad som skrämmer folk mest) mot att en liten hund nafsar? En retriever kanske snarare hugger än låser? Jag vet inte, bara spekulerar.
  • K GUSTAVSSON
    kakmonstret123 skrev 2014-06-14 18:34:17 följande:
    Ett exempel på statistik :

dogbitelaw.com/images/pdf/Dog_Attacks_1982-20...

Talar inte i favör för Pitbull terrier och Rottweiler om man säger så. Skrönan om Golden Retriever ser inte ut stämma enligt denna undersökningen iaf...
    Tack det e precis detta jag har talat om så länge men som folk fnyser åt.
    kamphunden e det största hotet mot människor o andra djur som hundvärlden någonsin levererat.

kan alla kamphundsfanatiker bemöta denna fakta som finns.?

och för att förtydliga hur det går till när en kamphund biter.
    en vanlig golden biter eller nafsar. 
    men när en kamphund gör det så biten den först rejält, sedan så släpper den inte. efter när bettet är ett faktum så sliter den huvudet åt sidorna så länge den orkar för att slita sönder bytet. 
    och nu kanske de kommer ett hårt slag mot hunden huvud som gör att den släpper.
    och nu kommer skillnaden. pitbullen fortsätter att gå till attack med full styrka, och upprepar proceduren att bita sig fast, slita sönder, sedan bita sig fast ännu en gång. 
    rovdjurs genen i dom gör att de instinktivt siktar mot strupen.

det mest opålitliga med kamphunden är att den saknar vakt i sig som en normal funtad hund har. 
    en golden kan skälla på avstånd för att skrämma en inkräktare. 
    en kamphund är tyst. vill inte skrämma bort bytet utan gör allt som krävs för att komma åt bytet o slita den i stycken.

detta e the ultimate truth om kamphunden.
    sen finns det ett visst sorts procent som finner muskelhunden lockande o skaffar en sådan hund. 
    och detta medför exakt det som statistiken visar.

läste nyligen o en staffordshire kennels sida uppfödarens egna åsikt.
    -man måste ha extra koll på sin hund för ifall det uppstår en händelse, oavsett vem som orsakade den så får staffen skulden.
    bara det visar hur insnöade vissa kamphunds fanatiker är o blinda för verkligheten.
  • Aniiee
    kakmonstret123 skrev 2014-06-14 18:34:17 följande:
    Ett exempel på statistik :

dogbitelaw.com/images/pdf/Dog_Attacks_1982-20...

Talar inte i favör för Pitbull terrier och Rottweiler om man säger så. Skrönan om Golden Retriever ser inte ut stämma enligt denna undersökningen iaf...
    Sak nr 1 med undersökningen: USA är inte sverige. Synen på hundar, orsaken till att man håller hund och hur man håller hund skiljer sig markant. (Det är det viktigaste, stora felet med att jämföra USA och Sverige och ta siffror därifrån) 

Sak nr 2: Man AVLAR hundar på ett helt annat sätt i sverige än i USA. Sk. Puppiemills är mycket vanligare, man har inget som helst entydigt och "friskt" avelsprogram osv. Ett exempel är att i USA är chow chow en fin men hyfsat instabil ras med dåligt psyke man inte borde ha i samma county som barn, medans en svensk chow chow är en fin, stabil, barnkär familjehund.

Sak nr 3: Glömde jag bort nu, men det kommer väl tillbaka.....
Svar på tråden 3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING