• nouva

vad ingår i ivf i Falun respektive umeå. högkostnadskort etc...bori Luleå

Ska göra ivf och ska välja umeå eller falun. jag bor i luleå och ska gå på kotroller på hermelinen. Får jag mina kostander för hermelinen på mitt frikort och medicinerna från umeå eller falun på högkostadskortet? eller hur fungerar det...

Umeå eller falun vad är det prisskillnade.r ska göra ett ivf privat och sen ska jag frysa in ägg om det går....har någon gjort det och vad kostade det på de båda ställena.

• Svar på tråden vad ingår i ivf i Falun respektive umeå. högkostnadskort etc...bori Luleå
  • Jessa med 3

Medicinerna kostar max 1800, sedan tar högkostnadsskyddet över. Vi betalade 4000 kr till vår hemortsläkare och 15000 till Falun för ett försök privat. Då återfördes ett ägg och övriga befruktade frystes in.

• PuhTiger

Hmm... ok, man lär sig något nytt varje dag! Igår fick jag lära mig att medicinerna betalar man själv (utöver själva priset för försöket) och det är alltså samma om man gör koller hos hemortsläkaren?? Trodde att det ingick i priset... *fundersam* Vi får ju vårt första försök betalt och det ska vi göra i Umeå, men vi kan ju inte åka 25 mil varje gång för att göra en koll, så jag tänkte gå hos en läkare här hemma för prover och VUL - men det får jag alltså betala själv om jag fattat det här rätt och riktigt?? Nåja, det är väl billigt ändå, men känns som att ALLT borde ingå i IVF-priset, för dom tar ju ganska bra betalt måste man säga...

Svar på tråden vad ingår i ivf i Falun respektive umeå. högkostnadskort etc...bori Luleå