• MxMeNow

Belastningsregistret!!

vampyria2 skrev 2014-06-16 13:48:13 följande:
    Det har de faktiskt ändrat på nu, nu för tiden så får man det på ett papper med vattenstämpel som gör det till en värdehandlign så man får faktiskt öppna det och man får andvända det under ett års tid, kostar pengar att beställa ett nytt om man har bort det under det året

• MxMeNow

Vi

Indianica skrev 2014-06-16 17:23:50 följande:
    Ja, det är möjligt, men de meddelades inte på förhand att det inte fick vara öppnat, så jag vet inte om det verkligen var tur....det är nogsnarare  praxis i min kommun. Som någon annan skrev är det vattenstämplat och förmodligen väldigt svårt att förfalska och på sidan 1 står det "finns ej i belastningsregistret" så då förstår jag inte hur det skulle kunnat finnas en bilaga med brott jag begått (som någon annan skrev hade hänt) det låter jättekonstigt.

Numera är det som Vampyria2 beskrev det.
  • MxMeNow

Det är tydligt att inte många av er i tråden beställt eller hanterat utdrag ur belastningsregistret på väldigt länge. Man får inte beställa hur många som helst, det man får ska man använda dig av i minst ett år framöver. Så det Går alltså inte att ha utdraget i ett oöppnat kuvert från myndigheten mer än en gång numera. Annars kostar det skjortan om man ska på flera intervjuer.

• MxMeNow
    Fjärilslarv skrev 2014-06-16 19:59:24 följande:
    ok, men alla som jag har sökt jobb på har begärt det i just oöppnat kuvert.

Under 2013/2014?
  • MxMeNow
    Fjärilslarv skrev 2014-06-16 20:08:22 följande:
    ja.

Konstigt. Inte så att jag misstror dig. Har du bara behövt ett och därför inte beställt ett till?
  • MxMeNow
    Fjärilslarv skrev 2014-06-16 20:14:54 följande:
    nej jag har lämnat in två stycken tror jag.

Ännu knepigare. Huvudsaken det löste sig för dig!
Svar på tråden Belastningsregistret!!