• Anonym (Man36)

Kvinnor med mustasch?

Man ser ofta kvinnor som i övrigt verkar bry sig om sitt utseende men ändå så har dom en mustasch? Vad är grejen med det? Är det någon feministiskt eller ser dom inte stråna i spegeln?

• Svar på tråden Kvinnor med mustasch?
  • Amanda84

Jag tror inte att man ser det ofta, men visst förekommer det. Problemet är att om de rakar av mustaschen så ser den grövre ut eller så får de skäggstubb. Det är bättre med lite fjun på överläppen än skäggstubb, eller vad tycker du?

• Anonym (hårig)

Jodå, jag ser stråna i spegeln... Jag brukar plocka bort de grövsta med en pincett. Jag är rädd för att om jag vaxar bort precis allt, så kommer det att utvecklas till en riktig mustasch, och det vill jag inte! Håren på benen ändrade karaktär när jag började raka dem som tonåring, så jag tar inga risker med överläppen, än så länge i varje fall. Dessutom har jag ljusa tunna fjun på kinderna också, så det skulle kunna bli en konstig kontrast till en helt slät överläpp.

Ni män har det bra, ni kan välja mellan att vara håriga eller hårlösa. För oss kvinnor är det bara hårlöst som gäller, och är man som jag av den håriga sorten, så får man göra avvägningar mellan vad man tar bort och vad man lämnar kvar.

Svar på tråden Kvinnor med mustasch?