• plopp76

Antihistaminer och försöka bli gravid?

Jag och min sambo vill ha barn och försöker aktivt. Jag är pollenallergisk och tar receptfria läkemedel mot det. Det är Livostin ögondroppar och nässpray, Loratidin tablett. Jag var gravid fram till 10 april då jag fick missfall i vecka 19 så denna cykel är första försöket sen dess.

Nu slog det mig... kan/bör jag ta allergimedicinen nu när vi försöker igen? Kan det ha inverkan på ett eventuellt foster eller inplantationen tex?

Någon som vet?

• Svar på tråden Antihistaminer och försöka bli gravid?
  • Lindsey Egot the only one

Loratadin är godkänd för gravida.

Men jag rekommenderar dig att köpa pulvret nasaleze som är en cellulosa som man sniffar in i näsan. Jag använder enbart den nu och kan skippa ALLA mediciner eftersom det pulvret sniffar man in i näsan och den lägger sig som en hinna på slemhinnan och allergenet når aldrig slemhinnan och då kan man inte få en allergisk reaktion. Även om man sniffar/puffar in den i näsan så hjälper den även i svalg och ögon fast man inte tar pulvret där. Nasaleze finns på Apoteket

• Mamori

Beklagar missfallet! Hoppas att det går vägen denna gång. Jag har läst att allergimedicin ökar chansen att bli gravid Solig

• plopp76
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-06-15 21:59:42 följande:
    Loratadin är godkänd för gravida.

Men jag rekommenderar dig att köpa pulvret nasaleze som är en cellulosa som man sniffar in i näsan. Jag använder enbart den nu och kan skippa ALLA mediciner eftersom det pulvret sniffar man in i näsan och den lägger sig som en hinna på slemhinnan och allergenet når aldrig slemhinnan och då kan man inte få en allergisk reaktion. Även om man sniffar/puffar in den i näsan så hjälper den även i svalg och ögon fast man inte tar pulvret där. Nasaleze finns på Apoteket

Ok, det ska jag kolla. Tack för tipset!
  • plopp76
    Mamori skrev 2014-06-15 22:14:32 följande:
    Beklagar missfallet! Hoppas att det går vägen denna gång. Jag har läst att allergimedicin ökar chansen att bli gravid

Ja det var verkligen ingen rolig historia... Önskar inte min bästa fiende att gå igenom det vi har gjort.

Jaså, kan det öka chanserna? På vilket sätt? Intressant!
  • Mamori
    plopp76 skrev 2014-06-15 22:39:32 följande:

Ja det var verkligen ingen rolig historia... Önskar inte min bästa fiende att gå igenom det vi har gjort.

Jaså, kan det öka chanserna? På vilket sätt? Intressant!
    För att embryot ska kunna fastna i livmodern måste det "vinna" över immunförsvaret som ser det som något främmande och försöker få ut det. Histaminer minskar ju ner immunförsvaret på något sätt för att minska allergi så det är nog så de tänker. Vet inte om det stämmer dock.
  • plopp76
    Mamori skrev 2014-06-15 22:55:28 följande:
    För att embryot ska kunna fastna i livmodern måste det "vinna" över immunförsvaret som ser det som något främmande och försöker få ut det. Histaminer minskar ju ner immunförsvaret på något sätt för att minska allergi så det är nog så de tänker. Vet inte om det stämmer dock.

Aha, det var som sjutton. Ja om det inte är skadligt för ett ev embryo eller foster så kan jag ju fortsätta ta dem. Om det dessutom skulle finnas nåt i det att det skulle vara lättare att få det att fästa... Inte mig emot!
Svar på tråden Antihistaminer och försöka bli gravid?