• sextiotalist

någon som är hajj på sambolagen?

hon är inte den första som blir blåst, ja, det stämmer. Det han hade innan kan han behålla, det som de köpt under tiden de bott ihop delas.

Ja, det är lätt att vara naiv och många lovordar gemensam ekonomi, mitt är ditt och man ska inte låna pengar inom ett förhållande.

Hon får bita i det sura äpplet och inse att hon varit naiv och efter detta så kan det vara läge att ha separat ekonomi när man flyttar ihop.

Lägenheten får hon troligen behålla, eftersom hon hade kontraktate från början och han inte har en egen försörjning. Men  hon kan inte kasta ut honom, utan det måste ske på rätt sätt

• sextiotalist
    Anonym (c) skrev 2014-06-16 08:26:03 följande:
    Är det en hyresrätt så kan hon tvingas byta den till 2 st eftersom de har barn.

Jag tror inte hon bara kan kasta ut honom. Eftersom han har bott där.

Inte alls, hon kan inte bara kasta ut honom, men däremot, om han inte flyttar frivilligt, få ett beslut i tingsrätten. De kan försöka byta hur mycket som helst (vilket inte heller är det lättaste i många städer), har han inget arbete så är det inte säkert att han godkänns som hyresgäst, det är därlör jag tror att ts väninna kan behålla kontraktet
Svar på tråden någon som är hajj på sambolagen?