• WinterDawn

NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!

Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 21:11:23 följande:

Jag och pojkvännen ska flytta ihop, eller rättare sagt så ska pojkvännen flytta hem till mig.

Det har du rätt i. För flyttar man ihop så är det bådas hem, strunt samma vem som bodde där först eller äger stället.

Som det är nu känns det som att du kommer behandla honom och barnet som inneboende där du bestämmer allt. Jag tycker det låter bättre att avstyra det hela, fortsätta som särbos och sedan flytta ihop när ni båda är beredda att satsa på förhållandet, och där både ditt arbetsrum och hans barn får plats.
  • WinterDawn
    Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 21:50:54 följande:
    Klädkammaren är på 9 kvm och har vägg mot grannen och inte mot fasaden, varför där inte kan finnas något fönster där.
    Jag skulle isf ordna med ordentlig ventilation i rummet. Givetvis.
    Dessutom så kommer barnet endast att bo varannan helg från och med efter sommarn, då varannan vecka inte funkar pga skolans läge i förhållande till min bostad.
    kan du inte ha klädkammaren som arbetsrum?
  • WinterDawn

Hur gammalt är barnet?

Ni kan ju skaffa två bäddsoffor, en till ert sovrum och en till vardagsrummet.

På veckorna är sovrummet ert. Varannan helg är det barnets, och då sover ni i soffan i vardagsrummet.

Det finns jättemycket snygga förvaringsmöbler och lådor ni kan ha i sovrummet där ni "gömmer" barnets saker på vardagarna.

• WinterDawn
    Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 22:07:25 följande:
    Fast, alltså, bäddsoffa? Vet inte om jag vill byta ut min dyrgrip mot en kass bäddsoffa. Det är ju inte meningen att man ska sova permanent i en bäddsoffa.
    Det finns dyrare fina bäddsoffor som går utmärkt att ha jämt. Du måste inte köpa den billigaste på marknaden.

Frågan är, vill du hitta en lösning på problemet eller ej? För annars kan du lika gärna ringa din kille med en gång och säga att han får hitta ett annat boende.
Svar på tråden NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!