• bakabebis

    Regnbågsbebisar 2015

    Vi har precis plussat efter 2a inseminationen på RMC Malmö. Här kan vi regnbågsfamiljer följas åt, bara att lägga till er i listan!

    26/2 - bakabebis, 27 år, insemination RMC Malmö, första barnet

  • Svar på tråden Regnbågsbebisar 2015
  • bakabebis
    regnbågsfärgad skrev 2014-06-26 11:14:51 följande:

    Hej, nu har vi varit på vul och sett ett litet hjärta som slog. Så lättad och lycklig nu! Fick även lergigan komp utskrivet mot illamående så kanske jag kan slippa bli åksjuk av att vända mig i sängen.

    Hur mår ni andra?


    Vad roligt att höra att det går bra för er andra. Vi hoppas oxå att få se ett hjärta, men det borde man väl i vecka 8?

    Förresten, vart är ni ifrån? Vi är från Skåne.
  • regnbågsfärgad

    Va härligt med ett semester-ul. Hoppas allt såg fint ut Nylsa!

    Ett pickande hjärta ska ni kunna se i vecka åtta!

    Vi bor i midsommarkransen, Stockholm.

  • VäntarKnoddas

    Lägger till oss här i denna grupp! Efter många försök (4 inseminationer och en påbörjad IVF med ett återinförande) är vi nu gravid igen! Vi fick ett mf i mars så vi hoppas denna knoddas väljer att stanna hos oss... Det är min fru som bär och hon är väldigt väldigt trött! Värk i svank som kommer och går samt ett illamående som gör graviditeten påmind! Akademiska i Uppsala är semesterstängt men ska försöka få till ett tidigt ul på mvc här vi bor så vi kan få lyssna v 8... Så i slutet av feb blir vår familj äntligen komplett :) Nu håller vi tummarna!

  • bakabebis
    VäntarKnoddas skrev 2014-07-03 18:00:34 följande:

    Lägger till oss här i denna grupp! Efter många försök (4 inseminationer och en påbörjad IVF med ett återinförande) är vi nu gravid igen! Vi fick ett mf i mars så vi hoppas denna knoddas väljer att stanna hos oss... Det är min fru som bär och hon är väldigt väldigt trött! Värk i svank som kommer och går samt ett illamående som gör graviditeten påmind! Akademiska i Uppsala är semesterstängt men ska försöka få till ett tidigt ul på mvc här vi bor så vi kan få lyssna v 8... Så i slutet av feb blir vår familj äntligen komplett :) Nu håller vi tummarna!


    Vad skoj, då är vi ungefär lika långt. Får hoppas att ni får ett ultraljud snart, för oss känns det lite som en bekräftelse på att det är något där inne :) jobbigt med mf, håller alla tummar för er att det ska gå bra den här gången. Första barnet?
  • VäntarKnoddas

    Ja, det blir vårt första! :) har inte fattat så mycket än eftersom det är så tidigt.. Tror känslorna kommer mer sen när man passerat 12...

    Hur långt har ni gått?

  • bakabebis
    VäntarKnoddas skrev 2014-07-04 11:22:42 följande:

    Ja, det blir vårt första! :) har inte fattat så mycket än eftersom det är så tidigt.. Tror känslorna kommer mer sen när man passerat 12...

    Hur långt har ni gått?


    Ja visst är det svårt att fatta. Vi gick in i vecka 7 idag (6+0) så det är fortfarande väldigt tidigt! Ska bli roligt att följas åt, lägg gärna till er på listan som finns lite längre upp om ni vet ungefärligt datum. Vi har bara gått efter någon sån app för att få fram 26/2.
  • VäntarKnoddas

    Jag måste vara lite knas men vet inte alls hur man gör :) alldeles ny här på fl så hur gör jag? Ja, IOM att vi gjort ivf så vet jag inte från når de räknar ut... Räknar man ifrån sista mensen första dag blir det den 27/2 annars om man räknar från ägglossning/uttag av ägg/befruktning så är det 5/3 :) får se vad bm säger! Kontaktade dem idag men de hade tel.tid som vi missade så får se om de ringer upp på måndag :)

    Tog ett nytt test idag som återigen visade klart gravid :)

  • VäntarKnoddas

    Ungefär så här kanske? :)

    21/1 - Nylsa + gravid fru, 40 år, IVF Huddinge, tredje barnet

    8/2 - regnbågsfärgad, 29 år, insemination Stork, tredje barnet

    26/2 - bakabebis, 27 år, insemination RMC Malmö, första barnet

    27/2 - VäntarKnoddas+ gravid fru, 32 år, IVF Akademiska Uppsala, första barnet

  • bakabebis

    Var på VUL idag, inget hjärta och fostret var för litet :( Tar bort oss från listan för tillfället men hoppas kunna fylla på den senare. Önskar er andra stort lyckat till!

    21/1 - Nylsa + gravid fru, 40 år, IVF Huddinge, tredje barnet

    8/2 - regnbågsfärgad, 29 år, insemination Stork, tredje barnet

    27/2 - VäntarKnoddas+ gravid fru, 32 år, IVF Akademiska Uppsala, första barnet

Svar på tråden Regnbågsbebisar 2015