Katt matstrejkar
Åh min fina lilla katt.. Han har tidigare vägt runt 8-8,5 kilo.
Idag vägde han 5,5 kilo :'(
Fyfan, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hur kunde vi inte märkt detta förräns nu?!!
De kollade först i munnen och halsen - det såg ut som att han var irriterad i halsen, så hon ville sätta in antibiotika.
Men när blodproverna kom tillbaka visade det sig att hans njurar och lever hade dåliga värden, och då kunde man inte ge antibiotika för det kunde göra dom värdena sämre.
Egentligen ville dom göra fler prover att skicka på olika virus som katter kan ha, men nu när det är helg så skulle dom inte hinna bli testade.
Så han fick en spruta med kortison. Också fick vi med oss en mat med hög näring som vi ska försöka få i honom.
Hon hoppades att detta skulle göra att han börjar äta, men tyckte ändå vi skulle följa upp efter midsommar även om han börjat må bättre. Och det tycker ju jag också.
Min älskade kisse, han är så trött . Jag har så hemskt dåligt samvete att vi inte märkt något tidigare. Har en 11månaders dotter hemma så vi har tänkt att vi tyckte katten blivit lättare för att vi jämt lyfter vårt barn och hon blir ju bara tyngre.