"Hjärtat, vi måste prata".
Jag skulle vilja ha lite hjälp på traven med att samtala med min sambo. Oj, vad konstigt det låter när man läser det skrivet.. Men så är iallafall fallet.
Det är så mycket jag vill ha sagt angående vår framtid tillsammans. Just nu håller jag bara allt inombords och åren de bara går. Och går.
Hur tar man upp ett sådant ämne utan att skrämma vettet ur den andre? Då tänker jag främst på fraser såsom "vi måste prata" och dylikt.
Att vänta på att ämnet kommer upp naturligt kan man givetvis göra, men för oss kommer det oturligt nog "endast" på tal när andra är närvarande. Jag som person diskuterar inte äktenskap och barn med andra än min sambo. (Kan tillägga att vi varit förlovade i 8 år, om någon undrar över längden på förhållandet).
Vad säger man? När säger man det? Vid läggdags? Tvärsöver matbordet? När man sitter fast i trafiken?
På sätt och vis vet jag innerst inne vad jag vill ha sagt men tvekar ändå. Känns som att det kan bli lite luddigt och flummigt om jag bara rent spontant säger något. Jag vill trots allt sätta ord på mina tankar och känslor.
Någon som känner eller känt igen sig, eller har andra åsikter?