Välfärd eller invandring?
Sverige håller på att förfalla, och jag tycker att det är läskigt att det inte är någon som reagerar. Istället för att erkänna att vår välfärd är i botten, så höjer vi Sverige till skyarna. Medborgare och politiker vänder bort sina blickar från våra konkreta problem i välfärden för att ta tag i frågor gällande feminism och rasism, frågor utan substans i min mening.
Invandring i all ära, men för att fortsätta ha en hög invandring till Sverige så måste samhället växa i en lika hög takt. Med det menar jag att sjukvården, skolan, bostäder osv, måste byggas ut för att få plats med fler invånare. Idag så ser det inte ut så. Om jag skulle bli sjuk idag, och behöva söka hjälp hos min lokala vårdcentral så skulle jag bli hänvisad till akutmottagningen för att vårdcentralen är överbelastad. Väl på akutmottagningen kan man behöva vänta i timmar innan man får träffa en läkare.
På gymnasieskolor finns inte tillräckligt med resurser, så man slår ihop klasser för att kunna undervisa grundläggande kurser. När jag gick på gymnasiet för ett par år sedan, så var vi 45 stycken som läste en och samma kurs. Eleverna fick dela stolar för att det inte fanns sittplats i klassrummet för alla. I enstaka fall fick eleverna sitta i två olika salar, med en lärare som var tvungen att springa fram och tillbaka mellan klassrummen för att hjälpa eleverna.
Jag tycker att vi drar ner på invandringen NU. Jag vill få den hjälp jag behöver, när jag behöver den, även om det är sällan. Vad är det jag betalar skatt för, när skolan nekar mig undervisning, och vårdcentralen nekar mig vård?