• Freckels

Solid försäkringar

Hej!
    Solid försäkringar har gett mig ett bra erbjudande på Villa/hemförsäkring. De verkar vara hyffsat nya och när man googlar hittar man inte många som har någon erfarenhet.

Är det någon här inne som haft med dem att göra?

• Svar på tråden Solid försäkringar
  • romlen

Jag hade med de att göra i veckan, dock inte med en hemförsäkring utan ang en ny mobiltelefon som jag tecknat försäkring på!
    Jättetrevlig kundkontakt via telefonen och de betalade ut försäkringspengarna för reparationen av telefonen på 2 dagar till mitt konto, så jag har bara positiv erfarenhet av dem!

• Freckels
    romlen skrev 2014-06-17 23:49:58 följande:
    Jag hade med de att göra i veckan, dock inte med en hemförsäkring utan ang en ny mobiltelefon som jag tecknat försäkring på!
    Jättetrevlig kundkontakt via telefonen och de betalade ut försäkringspengarna för reparationen av telefonen på 2 dagar till mitt konto, så jag har bara positiv erfarenhet av dem! smile1.gif

Skönt att höra! Ja det verkar som att de mest har haft olika elektronikförsäkringar men nu utökat till villa/hem.
  • Puttefnask

Jag köpte en ny cykel för ca 1 månad sedan och tecknade cykelförsäkring hos Solid. Det var en jäkla tur att jag hade försäkring, för någon snodde nämligen min nyköpta cykel. Så jag ringde dit och frågade vad jag skulle göra och pratade då med en trevlig kille som informerade mig om hur jag stkulle gå tillväga.

Jag behövde endast mejla in polisanmälan + kvitto. Det gjorde jag i måndags och redan i tisdags (igår) så fick jag mejl tillbaka om att de skulle fixa allt och att jag kunde hämta ut en ny cykel i butik.

Verkar som ett bra och seriöst företag :) 

• Freckels
    Puttefnask skrev 2014-06-18 11:45:00 följande:
    Jag köpte en ny cykel för ca 1 månad sedan och tecknade cykelförsäkring hos Solid. Det var en jäkla tur att jag hade försäkring, för någon snodde nämligen min nyköpta cykel. Så jag ringde dit och frågade vad jag skulle göra och pratade då med en trevlig kille som informerade mig om hur jag stkulle gå tillväga.

Jag behövde endast mejla in polisanmälan + kvitto. Det gjorde jag i måndags och redan i tisdags (igår) så fick jag mejl tillbaka om att de skulle fixa allt och att jag kunde hämta ut en ny cykel i butik.

Verkar som ett bra och seriöst företag :) 
    Skönt att höra :) Tråkigt med din cykel dock. Att de ska vara såå svårt att skilja på mitt o ditt 
  • Puttefnask
    Freckels skrev 2014-06-18 12:12:20 följande:
    Skönt att höra :) Tråkigt med din cykel dock. Att de ska vara såå svårt att skilja på mitt o ditt 
    Ja. Jag blev måttlig förbannad när jag blev av med cykeln. Det jobbigaste var ju också att cykeln var inlåst i gårdens cykelförråd och självaste cykeln var även låst. Så man blir ju inte alltför glad :P 
Svar på tråden Solid försäkringar