• Guppi86

9 månaders vill inte somna i sin säng

Hej.. Har en snart tio månaders bebis som bara kunde somna ifall jag låg brevid i vår säng å buffade och sjöng.. Blev trött på att behöva lägga mig och eventuellt inte kunna komma upp / somna ihop med sonen vid varje nattning.. Hade inte sett sambon på kvällen efter kl åtta många ggr de senaste fyra månaderna.. Ville få e. Förändring på de hela..

Började att lägga sonen mätt och lite trött i sin säng, sedan satte jag mig på en stol brevid och började sjunga samma visor som innan och vagga sägen i samma takt som om jag skulle ha buffat (har vyssa lull tassar på spjälsängen)

Nu efter knappt en vecka så somnar han i sin säng, tar allt mellan 5-30 min beroende på hur trött han är.. Sover där i varje sov pass på dagen ifall vi inte är i väg och även hela nätterna (vaknar ca två ggr å ska äta men somnar om på 2 min efter jag har lagt ner han igen)

Hm blev nog lite rörigt men mitt bästa tips är ge inte upp.. Skriker ungen och är arg så tar jag ej upp utan ger nappen igen och lägger ner barnet tillrätta.. Är barnet jätte ledsen så tar jag självklart upp han en stund å vi går till vardagsrummet och leker i tio min sedan så provar vi igen..

Hoppas du fick nått vettigt ur min text :)

Svar på tråden 9 månaders vill inte somna i sin säng