• Anonym (n00b)

Nybörjare med spanking

Hoppas ni kan hjälpa mig lite med mitt mentala hinder:)

Min sambo har nyligen berättat att hon tänder på spanking, med det menar hon specifikt dask på rumpan när hon blir tagen bakifrån. Jag personligen tänder inte på att smiska henne men gör det givetvis med glädje för att uppfylla hennes önskemål, det är ju ingen direkt stor uppoffring:) Dessutom blir jag kåt på hennes kåthet:)

Problemet är att jag inte vet riktigt hur man gör. Kan kanske låta trivialt men det "rätta" tillfället infinner sig helt enkelt inte i min skalle och jag har svårt att komma till skott. Detta beror säkert på min osäkerhet och den totala oerfarenheten kring detta ämne plus att det helt enkelt känns knasigt att "slå" min älskling, trots att det är hennes önskan.

Hur hårt ska man daska till? En eller flera gånger?

Detta är ju en akt av dominans vilket gör att hela poängen försvinner om det blir mesigt och halvdant. Av samma anledning så vill jag inte förhöra henne i detalj eftersom det då känns lite som om poängen går förlorad. Jag antar att hon vill känna alfa-hanen i mig...

Några råd om hur jag går tillväga för att uppfylla hennes önskemål utan att samtidigt känna mig som ett bortkommet ufo? Jag tror jag kommer gilla detta när jag väl tagit mig över insteget och lärt mig tricket.

Tar tacksamt emot råd/tips/erfarenheter från både killar och tjejer.

• Svar på tråden Nybörjare med spanking
  • Anonym (Flygfäet)

Det finns ju några vägar för att komma in i den rätta känslan men allt beror ju på vad ni båda tänder på. Och som du säger så kommer nog ingen av er gilla det om det känns som teater.

Det här blir ur en kvinnas perspektiv och jag försöker tänka på vad som kan funka på två nybörjare.

En sak är ju dirty talk. Fixar du det så är du halvvägs in i rätt mode. 
    Tex berättar vad du tänker göra med henne. Kommentera att hon njuter, att du tänder på att se henne när hon "ger" sig till dig....yadda yadda osv.

En klassisk sak som brukar väcka en undergivens ryggmärgsreflex är ett fast nackgrepp eller grepp om håret. Det ställer om rollerna direkt. Jag misstänker faktiskt att det också ger mannen en känsla av dominans/övertag.

Sen det här med spanking..... vet ju inte om hon vill bli spankad hela tiden för smärtan eller är ute efter själva känslan att bli dominerad. Jag kör på det sista för det är det enklare och en bra inkörsport om ni vill leka vidare sen. Tex så har du ena handen i ett fast grepp om nacken. Ha det för att kunna ta henne hårt och djupt. Bara att bli fasthållen och tagen hårt är tändande. Sen daskar du till med jämna varv som tex tempohöjare/sänkare. Hur hårt är svårt att säga men din egen hand är en bra mätare. Svider det i din hand så svider det några procent mer på skinkan. Oftast är det inte smärtan som är viktig utan själva känslan av att bli dominerad. Men du märker ganska snabbt om hon börjar "väja" med rumpan... då är det förmodligen i hårdaste laget. Men kom ihåg att hela tiden vara lyhörd och ha koll på hennes reaktioner.

Om du kör de här enkla grejerna första gången så kommer du nog ha en bra start i alla fall.
    Lycka till

(Känns helt märkligt att ha skrivit en spanking 101 nu med tanke på att allt sånt är individuellt och upp till varje par och deras kemi.)

• Anonym (n00b)

Tack! Till saken hör dock att hon inte gillar något annat av det du nämner. Inte att bli fasthållen, inte att bli strypt, inte att bli dragen i håret eller dirty talk. Kanske just detta som gör att det känns svårt för mig att komma i mood för spanking?

Hurvida hon är nybörjare eller ej vet jag ingeting om. Troligtvis inte eftersom hon vet att hon gillar just spanking på rumpan.

Hon agerar inte direkt undergivet i sängen och inbjuder inte till några hårdare tag. Jag får väl helt enkelt försöka hitta känslan själv, daska till lite hårdare än vad som känns bekvämt och läsa av reaktionerna:)

• Anonym (Flygfäet)
    Anonym (n00b) skrev 2014-06-18 16:37:42 följande:

Tack! Till saken hör dock att hon inte gillar något annat av det du nämner. Inte att bli fasthållen, inte att bli strypt, inte att bli dragen i håret eller dirty talk. Kanske just detta som gör att det känns svårt för mig att komma i mood för spanking?

Hurvida hon är nybörjare eller ej vet jag ingeting om. Troligtvis inte eftersom hon vet att hon gillar just spanking på rumpan.

Hon agerar inte direkt undergivet i sängen och inbjuder inte till några hårdare tag. Jag får väl helt enkelt försöka hitta känslan själv, daska till lite hårdare än vad som känns bekvämt och läsa av reaktionerna:)

Ja det var ju onekligen en intressant kombination i så fall

Håller tummarna för att det går bra för er.
  • mrfritte
    Anonym (n00b) skrev 2014-06-18 16:37:42 följande:

Nog rätt ovanligt men lite kul
    Kan du inte bara berätta hur skön hon är att knulla och be henne svanka lite hårdare, håll henne stadigt om höfterna och ge henne sen en rejäl dask och se vart det leder?
  • CarinaL26

Prova lägg henne över knät och ge henne några lätta daskar på skinkorna. Om hon gillar drycken du prova ta i lite till. När du tar henne bakifrån, stanna upp en sekund och klipp till skinkorna och fortsätt stöta sedan och gör om det med jämna mellanrum. Då får du ett hum om hur hon vill ha det. Utgår då från att hon säger till om hon vill ha mer, mindre, lättare, hårdare.

• HasseA

Jag skulle nog vilja hävda att inom sex, och allra helst inom BDSM, där det finns smärta med, så ska man prata med varandra. Om inte just när det sker, så i alla fall efteråt. "Var det för hårt, för löst?" osv. Att hålla på och testa i blindo om sånt som smisk, utan feedback, kan nog bli o-bra - eller i alla fall ta lång tid.

Jag tror, att om du daskar henne när du tar henne bakifrån, då kan det inte bli så otroligt hårt. Visst, det kan bli väl hårt om du slår långt på utsidan av skinkan och får bra fart på handen, men annars är det rätt svårt att slå hårt, tycker jag.

Rent allmänt annars är det ju som så att om man slår hårt behöver mottagen en stunds "vila" för att smärtan ska skölja igenom kroppen. Om man slår just när man har sex tror jag mer på inte så hårda, men täta, slag. Också rent allmänt är ju att om man smiskar så tål huden väldigt mycket mindre precis i början. När huden efter ett antal lättare slag börjar rodna, tål den mycket mer, man kan slå hårdare och hårdare. Det är väldigt stor skillnad på hur mycket man tål efter en stund mot i början.

Vid smisk är det också bra att hålla koll på andningen hos mottagaren. Om något gör väldigt ont drar man ju efter andan, och då är det nog bra att vänta in utandningen innan man slår igen. Men igen, jag tror inte det är så aktuellt om du samtidigt tar henne bakifrån. Jag brukar använda en lite större slickepott, med lite mer mjukt huvud, köpt på ICA, just i den ställningen, för jag tycker det är svårt att slå med handen. 

• Zoja

Om du är osäker på hur hon vill ha det, fråga henne. Innan du gör något. Kommunikation är det viktigaste när man sysslar med BDSM.

• panicorion

Förslag, lyssna till hennes andetag och stön, lär sig hennes sätt att njuta och när hon njuter som mest smiska till gång för att se din egna och hennes reaktion. Du behöver självklart inte ta i för kung och fosterland utan lita lagom som är inom din bekvämlighetszon... Ta ett hårt tag om skinkan innan för att "måtta" lite och för att hänga med i rytmen. Du verkar vara en tålmodig pojkvän som vill testa detta även om det inte är din egen fantasi.. Men för hennes skull hoppas jag att du njuter lika mycket som hon.. Det handlar ju inte om att lämna blåmärken efter första gången utan bara komma över den lilla tröskeln. Men minns att det inte är att slå henne, jag får både smisk och örfilar men min man slår mig inte, det är bara en del i sexet för att göra det mer intensivt :)

• Anonym (mittliv)

Alltså, jag kan ju bara utgå från min syn på saken, och använda min kära som exempel. Och hon gillar att bli dominerad, med nacktag, smisk, örfilar, Strypsex osv..

Smisk utgör en "liten" del av dominansen för oss men en sak jag tänker på är som du säger ts att man vill ju inte skada sin kära egentligen, bara ge henne det hon vill ha, och jag "kämpade" en del med just "hur hårt ska jag slå min älskade" aspekten av det hela.

För det handlar ju inte om att slå,skada eller på något sätt utsätta henne för obehag som hon inte vill ha. Det handlar om njutning, närhet och våran egna smak av tillfredsställande lekar.

Vid tidigare diskutioner runt ämnet fick jag en lysande kommentar i stil med "det är en sak att Örfila sin flickvän lite, det är inte lika roligt att förklara en bruten käke på sjukhuset.."

Kommunikationen är det som funkar för oss. Vi pratar en del om det innan och efter (kan ju inte prata för mycket under tiden.. Då ska det ju njutas), "blev det för mycket?" "hårdare?"

Min älskade är nu osedvanligt "stryktålig" så för oss finns det (än så länge) ingen gräns för hur hårt jag tar i, men det började ju inte så. Ta det lugnt, och ta inte i för mycket, men tveka inte. Hon vill få sig en smisk. Då får du ge henne det (under förutsättning att du är okay med det). Det är lättast bakifrån såklart. Jag stannar ofta upp mitt i.. Daskar till och fortsätter sen (gärna hårdare eller djupare, lite som en ny växel om du förstår mig rätt) vilket oftast ger önskad effekt. Hon gillar att jag är "säker" på vad jag håller på med, precis som jag gillar att helt lämna över till henne när hon rider mig med handen runt min hals och naglarna i bröstet.

Och innan någon får för sig att reagera. Smisk,strypa, binda och så vidare mellan två personer som vill det är absolut inte på något sätt samma sak som mellan två personer som inte är överens. Prata, lyssna på henne under tiden. Va lyhörd på din partner, hennes kropp berättar för dig när det är rätt tillfälle, försök hitta takten, det hjälper dig att "bestämma" hur hårt smisken blir, tar du henne bakifrån så är det ännu lättare, i synnerhet om ni har ett bra gung, smiska iväg henne när du juckar till så blir det ju en mildare träff än om du smiskar till när hon är påväg tillbaka. jag pussar gärna till rumpan så det blir lite blött, det svider extra, sen håller jag ofta kvar handen och klämmer till där jag smiskar så det svider lite extra igen.

Ha henne stående på knä, kyss hennes rygg, smek hennes kropp, smiska till, kyss svanken samtidigt. Bygg in smisken i lekarna, så att du inte behöver stanna upp, tänka, tveka, eller fundera. Försök få in det som en naturlig del av det. Det är inget konstigt.

Lycka till

Potatis.

• Anonym (Smiskoskuld)
    Anonym (mittliv) skrev 2014-06-22 08:43:17 följande:

Alltså, jag kan ju bara utgå från min syn på saken, och använda min kära som exempel. Och hon gillar att bli dominerad, med nacktag, smisk, örfilar, Strypsex osv..

Smisk utgör en "liten" del av dominansen för oss men en sak jag tänker på är som du säger ts att man vill ju inte skada sin kära egentligen, bara ge henne det hon vill ha, och jag "kämpade" en del med just "hur hårt ska jag slå min älskade" aspekten av det hela.

För det handlar ju inte om att slå,skada eller på något sätt utsätta henne för obehag som hon inte vill ha. Det handlar om njutning, närhet och våran egna smak av tillfredsställande lekar.

Vid tidigare diskutioner runt ämnet fick jag en lysande kommentar i stil med "det är en sak att Örfila sin flickvän lite, det är inte lika roligt att förklara en bruten käke på sjukhuset.."

Kommunikationen är det som funkar för oss. Vi pratar en del om det innan och efter (kan ju inte prata för mycket under tiden.. Då ska det ju njutas), "blev det för mycket?" "hårdare?"

Min älskade är nu osedvanligt "stryktålig" så för oss finns det (än så länge) ingen gräns för hur hårt jag tar i, men det började ju inte så. Ta det lugnt, och ta inte i för mycket, men tveka inte. Hon vill få sig en smisk. Då får du ge henne det (under förutsättning att du är okay med det). Det är lättast bakifrån såklart. Jag stannar ofta upp mitt i.. Daskar till och fortsätter sen (gärna hårdare eller djupare, lite som en ny växel om du förstår mig rätt) vilket oftast ger önskad effekt. Hon gillar att jag är "säker" på vad jag håller på med, precis som jag gillar att helt lämna över till henne när hon rider mig med handen runt min hals och naglarna i bröstet.

Och innan någon får för sig att reagera. Smisk,strypa, binda och så vidare mellan två personer som vill det är absolut inte på något sätt samma sak som mellan två personer som inte är överens. Prata, lyssna på henne under tiden. Va lyhörd på din partner, hennes kropp berättar för dig när det är rätt tillfälle, försök hitta takten, det hjälper dig att "bestämma" hur hårt smisken blir, tar du henne bakifrån så är det ännu lättare, i synnerhet om ni har ett bra gung, smiska iväg henne när du juckar till så blir det ju en mildare träff än om du smiskar till när hon är påväg tillbaka. jag pussar gärna till rumpan så det blir lite blött, det svider extra, sen håller jag ofta kvar handen och klämmer till där jag smiskar så det svider lite extra igen.

Ha henne stående på knä, kyss hennes rygg, smek hennes kropp, smiska till, kyss svanken samtidigt. Bygg in smisken i lekarna, så att du inte behöver stanna upp, tänka, tveka, eller fundera. Försök få in det som en naturlig del av det. Det är inget konstigt.

Lycka till

Potatis.

Bra tips, tack!
Svar på tråden Nybörjare med spanking