Han kan inte kyssas!
Tror tyvärr inte det där går att lära sig...
TS: Om du nu gillar killen får du väl ge honom pointers så han kan förbättra sig.
Tror tyvärr inte det där går att lära sig...
Du sa själv att han hade kommit ur ett långt förhållande, han kanske enbart hade kysst en kvinna tidigare och det var hans tidigare fru.
Om nu hon var ännu sämre på att kyssas hur skulle han då lärt sig det? Genom att sitta med en plastmugg och försökshångla med den?
Nu var det inte ens dig TS jag vände mig mot, klickar man inte så klickar man inte. Det var bara den där synen på att folk som inte lärt sig eller gjort vissa saker när de är 35-40 är värdelösa. Folk ska bara kunna allt utan att någon lärt dem det. Kunde du kyssas som en gudinna dina första gånger? Det var aldrig någon som gav din några lektioner? Du bara "magiskt" kunde? "I know kung fu" eller vad?
ROM = read only memory.
Ja, tipsa på tycker jag. Hur ska han annars veta att han gjort fel så att säga?
*tillägg till min senaste post*
Det är lite som att du vet exakt hur du vill att han ska göra men du tänker inte tala om det eller ens hinta om det. Killen måste alltså vara telepat för att det ska fungera.
Ok, men då är det som du säger mer än kyssarna som ligger bakom.
Dessutom var det det jag ville komma fram till, kyssar kan förbättras så jag kan inte tycka att just den biten är ett oöverstigligt hinder.
Det var bara det att i dina inlägg lät det som om allting hängde på just kyssarnas kvalitet och teknik/känsla.
Som jag skrev fick jag känslan av att du hade din ide om hur allt skulle vara men du vägrade upplysa killen om det.
Men jag håller med dig, vissa personer klickar man bara inte med hur trevliga och roliga de än är. Känslan finns bara inte där.
Men då är den springande punkten kyssarna.
Som Totoro skriver går de att förändra bara man är villig att ta sig lite tid och lära ut.
"Sen kan jag tycka att det tyder på en viss känslomässig omognad om man inte utvecklat den delen när man är i den ålder han och jag befinner mig i. Åtminstone om man befunnit sig i en (eller flera) relationer. Då undrar jag hur intresserad man egentligen är av den fysiska biten i ett förhållande."
Här drar du slutsatser baserat på vad? Din egna förutfattade meningar?
Eftersom du inte tagit upp problemet med mannen har du knappast fått en redogörelse över hans sexliv. Vi kan omöjligt veta varför han kysser som han gör. I hans tjugoåriga relation var det kanske frun som var ovillig att kyssas och håller man inte "träningen" uppe blir man så klar ringrostig.
Så återigen menar jag att du dissar mannen på grund av kyssarna och din tanke om att "det borde han kunna", "det borde han förstå" osv.
Men för tusan, jag är inte ute efter dig TS :P Jag försöker bara rucka på ditt sätt att tänka, ge din nya infallsvinklar.
Vänd på situationen, tänk dig att det är du som hittat en riktigt snygg och rolig/trevlig kille, ni är på dejt och du lägger in en stöt i form av en kyss. Du får ingen negativ respons så du tror att den är helt ok. Ni har fler dejter och eftersom det fungerade bra senast kysser du på samma sätt.
Helt plötsligt vill killen inte träffa dig något mer på grund av att "känslan inte fanns där" och du fattar ingenting. Ni som hade sådan bra kontakt, vad är felet?
I själva verket beror allt på dina kyssar som du trodde var bra och som du inte heller fick några klagomål på. Skulle du inte då velat få reda på det för att ändra på den detaljen?
Tycker du kan vara så ärlig att du talar om det till din före detta dejt, om inte annat för att nästa kvinna ska slippa "cold fish kisses from hell" eller hur de nu var.
Om jag kysste så dåligt skulle jag definitivt velat veta, hur ska jag annars veta om att jag måste göra en förändring? Provkyssa handen ger inte direkt någon feedback.
Du skulle med andra ord sagt det efter första dejten :P
Har jag sagt det TS? Att du var tvungen att lära upp honom för att vara en god människa? Jag tyckte att du kunde säga något och på din historia verkade det som om kyssarna var det enda hindret därav min argumentation. Var det helt och hållet kalla fisken mellan er så ja, då förstår jag aversionen.
Äsch, det där skulle jag vilja kunna :/
Han ger inte lektioner? :P
Nja, inget konstigt bakom mitt anonyma nick. Mitt officiella är lika anonymt som det här. Använder det här när jag skriver i trådar så det går att spåra mina inlägg om man vill.
Men visst kan jag tycka att kyssar och hångel på vissa sätt är mer intimt än sex.
Därför skulle jag vilja förbättra mig så att jag också kan få min käresta att bli knäsvag och svimfärdig. :) Så jag hoppas att hon vågar påpeka vad hon tycker om och inte.