• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • veraicon

Både positiva och tråkiga besked i tråden idag. Stort grattis till det oväntade plusset, vilken grej!!!

Men usch så tråkigt att det inte gick vägen, skrapning i V.9. Så tungt! Vad har de för förklaring till att det blir så? Varma kramar!

Och kram och pepp till er andra som kämpar vidare, efter missfallet här i veckan händer inget mer förrän efter jul och då blir det troligen det långa protokollet igen.

• TreTriss
    Längtan 34 skrev 2014-11-05 22:03:05 följande:
    Åhh va kul!! STORT grattis :D!!
    Taack :)
    veraicon skrev 2014-11-06 11:59:39 följande:

Både positiva och tråkiga besked i tråden idag. Stort grattis till det oväntade plusset, vilken grej!!!

Men usch så tråkigt att det inte gick vägen, skrapning i V.9. Så tungt! Vad har de för förklaring till att det blir så? Varma kramar!

Och kram och pepp till er andra som kämpar vidare, efter missfallet här i veckan händer inget mer förrän efter jul och då blir det troligen det långa protokollet igen.

Tack, det är verkligen hopp och förtvivlan allas våra öden!
    karro 2014 skrev 2014-11-06 05:39:01 följande:

De va tur att man inte gick in i de för mycket, fick ett negativt test idag på min test dag:(

Jag beklagar!!! :(

• Bubby

Vårat andra försök misslyckades också. Jag liksom orkar inte ens... Nu måste vi vänta till januari innan vi kan köra en FET. Stänger ner bebistankarna nu, måste hitta mig själv igen i allt det här.

Lycka till till er som fortfarande kämpar!

• LinneaSvea

Hej alla!
    Jag brukar hålla till i 40+ trådarna då jag precis har fyllt 44. Jag försöker desperat få till ett syskon men det vill sig av naturliga skäl inte riktigt fast alla mina värden ser jättebra ut. Jag får pergotime utskrivet av min läkare men eftersom man inte ska äta det för ofta och det tydligen inte så bra för äldre heller för den delen undrar jag om det finns någon som har menopur kvar att sälja till mig.

Jag har fått köpa lite i en annan  tråd och denna gången hade jag 3 äggblåsor i stället för 1 som jag brukar samt att slemhinnan var tjock och fin också. Menopur ska ju också förbättra äggkvaliteten och det är verkligen vad jag behöver.

Så snälla, om det är någon som har lite över, det spelar ingen roll om den är färdigblandad så köper jag jättegärna!!!!

• Kajo

Jag har inte skrivit på ett tag. Mkt med sprutor och tankar. Vi gjorde iaf äggplock i lördags, de plockade ut 8 ägg. PÅ söndagen ringde labbet och berättade att två hade blivit befruktade, det skulle bli återföring idag men de rinde för några timmar sen och sa att de va lite osäkra på vilket ägg som va bäst. Tydligen har båda haft lite för snabb celldelning så de vill vänta till imorgon. Usch, allt är bara skitjobbigt. Jag har fortfarande ont i magen efter plocket (ingen kul upplevelse), sen oroar jag mig för att äggen inte är så bra. Dem säger att de tror på äggen...
    Har någon annan haft onormal celldelning av sina ägg? 

• Kajo
    Bubby skrev 2014-11-17 11:49:00 följande:

Vårat andra försök misslyckades också. Jag liksom orkar inte ens... Nu måste vi vänta till januari innan vi kan köra en FET. Stänger ner bebistankarna nu, måste hitta mig själv igen i allt det här.

Lycka till till er som fortfarande kämpar!

Kämpa på Buddy!!! Låter klokt med nya tag efter jul och nyår. Tiden går fort, snart är vi där :)
    Styrkekramar!
  • Turitella

Hej!

Vi håller på med vårt första syskonförsök och har idag varit in på UL och blodprov på min klinik efter 9 kvällar med 150E Gonal-F. Visade på för höga världen och många äggblåsor.

Dum som man är så blir man ju helt tom i skallen framför läkaren och alla frågor och funderingar kommer när man kommit hem. Jag vet inte vad värdet var eller hur många blåsor de kunde räkna till. Varför frågade jag inte det?

Jag får i alla fall inte ta några fler sprutor, men ska fortsätta med Synarelasprayen. På onsdag fick jag tid för nytt blodprov och ultraljud. Kan antalet blåsor bara minska?

Nån som har varit med om samma sak? Har ni fått avbryta helt eller ändå gått vidare med äggplock?

Berätta om era erfarenheter!

• Längtan 34
    Kajo skrev 2014-11-17 14:37:18 följande:

Jag har inte skrivit på ett tag. Mkt med sprutor och tankar. Vi gjorde iaf äggplock i lördags, de plockade ut 8 ägg. PÅ söndagen ringde labbet och berättade att två hade blivit befruktade, det skulle bli återföring idag men de rinde för några timmar sen och sa att de va lite osäkra på vilket ägg som va bäst. Tydligen har båda haft lite för snabb celldelning så de vill vänta till imorgon. Usch, allt är bara skitjobbigt. Jag har fortfarande ont i magen efter plocket (ingen kul upplevelse), sen oroar jag mig för att äggen inte är så bra. Dem säger att de tror på äggen...
    Har någon annan haft onormal celldelning av sina ägg? 

Åh kan tänka mig att det känts oroligt! Fick ni besked idag? Håller tummarna för att allt gått fint!!

Jag ska börja med nässprayet imorgon. Är faktiskt lite nervös. Förstår inte riktigt varför eftersom jag ju faktiskt lyckats använda nässpray förut. Är väl ovissheten när man inte riktigt vet vad man kan vänta sig. Hur har du mått av nässpray och sprutor? Gjorde äggplocket jätteont?

Som sagt..jag hoppas verkligen att ni fick goda nyheter idag!!
  • Kajo
    Längtan 34 skrev 2014-11-18 23:36:03 följande:
    Åh kan tänka mig att det känts oroligt! Fick ni besked idag? Håller tummarna för att allt gått fint!!

Jag ska börja med nässprayet imorgon. Är faktiskt lite nervös. Förstår inte riktigt varför eftersom jag ju faktiskt lyckats använda nässpray förut. Är väl ovissheten när man inte riktigt vet vad man kan vänta sig. Hur har du mått av nässpray och sprutor? Gjorde äggplocket jätteont?

Som sagt..jag hoppas verkligen att ni fick goda nyheter idag!!
    Igår fick vi återfört det ena ägget! Så nu hoppas jag på att det tar sig och fäster. Vi skulle testa oss om 17 dagar, hur i hela världen ska jag kunna vänta i 17 dagar? Åh hoppas hoppas det går hela vägen nu. 

Jag gjorde kort protokoll, så enbart stimulering med sprutor. Det va lite jobbigt i början med sprutorna men sen blev det nästan en kvällrutin. Jag mådde ganska bra rent psykist men kände av det ganska mkt rent fysiskt. Blev svulllen om buken och magen. Såg nästan gravid ut. Plocket gick ganska snabbt, det kändes stort! Lite omtumlande men häftigt. Det gjorde bara lite ont emellanåt. Jag trodde ni redan hade börjat? Är detta första gången? Usch känner mig dum som inte kommer ihåg... 
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-11-19 20:01:02 följande:
    Igår fick vi återfört det ena ägget! Så nu hoppas jag på att det tar sig och fäster. Vi skulle testa oss om 17 dagar, hur i hela världen ska jag kunna vänta i 17 dagar? Åh hoppas hoppas det går hela vägen nu. 

Jag gjorde kort protokoll, så enbart stimulering med sprutor. Det va lite jobbigt i början med sprutorna men sen blev det nästan en kvällrutin. Jag mådde ganska bra rent psykist men kände av det ganska mkt rent fysiskt. Blev svulllen om buken och magen. Såg nästan gravid ut. Plocket gick ganska snabbt, det kändes stort! Lite omtumlande men häftigt. Det gjorde bara lite ont emellanåt. Jag trodde ni redan hade börjat? Är detta första gången? Usch känner mig dum som inte kommer ihåg... 
    Åhh va underbart att ni fick ett  ägg återfört :)!! Haha ja fy, 17 dagar är ju verkligen en evighet när man väntar på något så spännande. Håller tummarna för att allt ska gå jättebra för er!

Känn dig inte dum!! Inte så lätt att komma ihåg och hålla reda på allt som skrivs :). Nej jag började med nässpray idag och de har beräknat äggplock till v. 51. Det är första gången vi gör detta. Hoppas verkligen att vi ska lyckas!!
Svar på tråden IVF hösten 2014