• Anonym (tjocka lår)

Tips på byxor till mig som har fläskiga lår

Hej, jag har ganska tjocka lår och alla mina jeans går därför sönder efter ettt tag mellan benen. Jag hade två par byxor som har hållt i över 1 år, men tyvärr har det ena paret gått sönder och det andra paret är på tok för stora eftersom jag gått ner i vikt. 

Nu är frågan vad jag kan köpa för byxor istället? 

Jag vill helst inte att det ska se "sunkigt" ut och därför går mjukisbrallor bort. Jag måste ha fickor så även leggings går bort. Har läst att baggy jeans ska fungera, men ser inte det fjantigt ut? Och ser man inte tjock ut i sådana? Hjälp mig! :)

• Svar på tråden Tips på byxor till mig som har fläskiga lår
  • Anonym (M)

Köper du märkesjeans? Alltså inte jeans från HM, Gina, Lindex etc utan Levis eller Lee osv? De håller ju ofta väldigt mycket bättre...

Plus att de är stadigare i tyget och kan då kännas skönt om man har lite fläsk på låren :) jag tycker det är skönt som är bred över rumpan, det "stöttar" upp liksom.

Ett annat tips är att ha rak modell eller boot cut, det balanserar upp också.

Har alltid jeans, känner mig nedklämd i tights och "fladdriga" byxor.

• testies99

Tränings-shorts!
    Luftig och bra när du är på gymmet för att träna ner dina fläskiga lår.

• Anonym (tjocka lår)
    testies99 skrev 2014-06-21 16:26:59 följande:

Tränings-shorts!
    Luftig och bra när du är på gymmet för att träna ner dina fläskiga lår.

Jag kanske var lite otydlig men mina lår går inte att "träna ner" som du säger. Problemet jag har är att mina byxor går sönder mellan benen, men faktum är att jag bara väger 52 kg och jag vet inte vad du tycker, men det är en väldigt sund vikt. Något mindre behöver jag inte väga, för det är inte hälsosamt eller snyggt.Tråkigt att man ska få elaka kommentarer bara för att alla inte förstår att allas kroppar ser olika ut.. Vissa personer är helt enkelt byggd så att deras lår går ihop och eftersom jag är en av dem så går mina jeans sönder vid låren. Men eftersom jag varken kan punktförbränna fett eller töja ut avståndet mellan mina ben finns det inget jag kan att göra åt det. Förutom att försöka skapa mig ett gott självförtroende trots alla idioter som finns
  • Mickis1978
    Anonym (tjocka lår) skrev 2014-06-21 21:12:24 följande:
    Jag kanske var lite otydlig men mina lår går inte att "träna ner" som du säger. Problemet jag har är att mina byxor går sönder mellan benen, men faktum är att jag bara väger 52 kg och jag vet inte vad du tycker, men det är en väldigt sund vikt. Något mindre behöver jag inte väga, för det är inte hälsosamt eller snyggt.Tråkigt att man ska få elaka kommentarer bara för att alla inte förstår att allas kroppar ser olika ut.. Vissa personer är helt enkelt byggd så att deras lår går ihop och eftersom jag är en av dem så går mina jeans sönder vid låren. Men eftersom jag varken kan punktförbränna fett eller töja ut avståndet mellan mina ben finns det inget jag kan att göra åt det. Förutom att försöka skapa mig ett gott självförtroende trots alla idioter som finns

• testies99

När du själv skriver "fläskiga lår" i rubriken, så kanske du förstår att jag tolkar det som att du har stora feta lår? Då kommer jag självklart rekommendera träning.

• Anonym (tjocka lår)
    testies99 skrev 2014-06-22 08:57:17 följande:

När du själv skriver "fläskiga lår" i rubriken, så kanske du förstår att jag tolkar det som att du har stora feta lår? Då kommer jag självklart rekommendera träning.

Ja, men förstår du inte att man kan ha tjocka lår utan att de går att träna bort? 
  • Anonym (tjocka lår)

'Och spela roll, om någon ber om tips på byxor är det ju tips på just byxor den är ute efter. Inte förslag på annan livsstil.
  • Anonym (tycker)

Men det vore väl synd! Stora, feta fläskiga lår är bland det vackraste och mest attraktiva som finns! Otroligt kvinnligt och sexigt med så välplacerade kilon! Vet att jag är långt ifrån ensam om att tycka det. =)
  • Gardenia

Känner igen problemet, så är det för mig med, de nöts fort högst upp på insidan av låren där sömmen sitter på mig. Jag brukar köpa jeans i jeansbutikerna. De jeansen i grövre tyg utan för mycket stretch. De är dyrare men håller mycket bättre och sitter mycket bättre på mig.

Svar på tråden Tips på byxor till mig som har fläskiga lår