Lejonhierta skrev 2014-09-12 06:43:13 följande:
Har de senaste dygnen haft en grym huvudvärk, Åå pass ont att jag äter citodon men det hjälper föga. Vart till jobbet ändå igår och tog ett blodtryck o det var något högre än normalt. Ringde bm för att prata om det hela då jag endast känner igen den här huvudvärken från en tidigare händelse och det var lumbalpunktion dvs det som i folkmun kallas ryggmärgsprov. Fick först prata med en annan bm som inte tyckte blodtrycket var nåt att ojja sig över, däremot var mina järndepåer något låga för en månad sen. Så vi bestämde att min bm skulle höra av sig under dagen, hon ringde kvart över tre, riktigt otrevlig och enligt henne var inte mina järndepåer låga och hon hänvisade mig till vårdcentralen. Jag lyfte frågan om det kan vara min bindvävssjukdom som spökar men även det hänvisade hon till vc trots att hon på inskrivningen slog sig för bröstet om att de minsann kunde en massa om just min sjukdom, kontrade då med att det var konstigt eftersom vårdcentralen samt sjukhuset oftast inte ens hört talas om den. Har inte kännt mig så avfärdad och negligerad på många år. Vc ville inte heller ta emot mig men krävde faktiskt en läkartid och fick en till idag. Har så förbaskat ont att jag inte ens kan sova och åtta citodon per dygn är maxdos och ganska mycket särskilt med tanke på att jag är gravid. Sambon och jag är rörande överens om att det blir ett barnmorskebyte för hon är inte trevlig och det var hon inte på hälsosamtalet heller men något bättre på inskrivningen. Usch, numera både ont o ledsen är inte kul.. :(
Låter jobbigt! Hoppas det blir bättre.
Får man fråga vad du har för bindvävssjukdom? Jag har nämligen EDS-hypermobilitetstypen så tänkte mest på om vi har samma bindvävssjukdom?