• ninni84

Bf mars 2015

Hej Hej

kan jag också få hänga på här.

har också plussat, är dock fortfarande väldigt tidigt så vågar inte riktigt hoppas än.  tagit två grav.test. det första (väldigt tydligt och snabbt utslag) redan 5 dagar efter ägglossning, det var ett av apotekets egna tester dagen efter provade jag med CB digital med veckoindikator, blev också positivt väldigt snabbt. har varit inne hos MVC o tagit blod prov och det visade mycket riktigt att jag var väldigt tidigt gravid, skall tillbaka dit och ta prover och ett vul om en vecka. känns lite pirrit. trodde inte alls jag var gravid, hade nämligen väldigt svårt att bli gravid första gången, höll till och med på med utredning för IVF.

jag hoppas verkligen att det blir något, vill så jätte gärna ha en liten lillasyster/lillebror.

• ninni84

Jag är väldigt sugen på apelsin juice denna gång med, var helt galen i bravo förra graviditeten, drack nästan 2 l varje dag. när jag väl börjat kunde jag inte sluta. jordgubbar är ett stort no no denna gång, mår lilla jag bara tänker på dem. jag som älskar jordgubbar :(

• ninni84
    Petra 334 skrev 2014-07-03 21:01:15 följande:

Jag ska på vul igen på måndag och börjar bli nervös för vad man kommer få se. Förra veckan syntes inget. Får då även veta om jag får gå på samma mvc som med sonen eller om jag måste gå på lasarettet.

Någon mer än jag som plussade väääldigt tidigt? Känns konstigt att få plus tidigt men knappt ha några symtom.

jag plussade också väldigt väldigt  tidigt, bara dagar efter ägglossning. mitt vul visade inget, hcg provet tydde på graviditet, skall tillbaka för ny provtagning och vul nästa vecka, dock osäkert om vul kommer visa nått, man brukar som tidigast se nått vid vecka 6. går in vecka 5 nästa vecka.

har inga som helst symtom, det hade jag inte heller i början vid min förra graviditet. fick dock ett illamående från helvetet efter vecka 11 som höll i sig till vecka ca 20. önskar ingen det
    symtomen kommer när de kommer, ibland kommer de aldrig. kände aldrig nått i brösten, gör det inte nu heller.

• ninni84
    Petra 334 skrev 2014-07-03 23:00:45 följande:
    Förra grav kände jag innan jag plussade. Nös och var täppt i näsan hela grav. Började må illa i v7 och mådde så ända till förlossningen, inga mediciner hjälpte. Fick gallsten i v20 och hade klippkort på akuten. Var inlagd 2 ggr och åkte ambulans 1 gång.

Dessutom blev jag igångsatt i v36+6 pga tillväxthämning och att jag inte hade något fostervatten kvar. Spenderade nästan 3 veckor på neo innan vi fick ta med mini hem.

Jag hoppas på en lite mer "normal" grav och förlossning denna gång! :)
    själv kände jag inget, har en väldigt oregelbunden cykel, testade inte fören i vecka 7.  Vi hade försök blivit gravida i över 2 år och var så ledsen varje gång ägget inte ville fastna. så jag hade slutat hoppas.

första symtomet var illamåendet som kom som sagt i vecka 11, låg och spydde konstant över hela julhelgen... blev sjukskriven, kunde bara jobba 25%. när illamåendet tillslut försvann vid vecka 20 så började andra saker hända, fick grav.diab. hade länge tjatat om att få göra glucosbelastning utan att få nått gensvar, fick göra ett i vecka 22, lite sent tyckte jag.

vecka 35 började jag få ont i magen, under revbenen, alla jag pratade med sa att det var extrem halsbränna men anade att det var nått annat. skulle på barnmorskebesök när jag var i vecka 35+2, berättade då om min smärta. visade sig att jag hade fått akut havandeskapsförgiftning, hellps. blev direkt inlagd på förlossningen och blev akut snittad efter ett par timmar. mina värden var riktigt dåliga.

Min lilla flicka mådde bra, vägde dock endast 2000g och var väldigt trött. vi låg inne på neo i ungefär 2 veckor och hade sen hemsjukvård i ytligare en månad.

nu har jag en pigg liten flicka på ett år som springer omkring här hemma. hon är fortfarande lite liten för sin ålder men följer sin kurva väldigt bra.

nu hoppas jag bara att jag inte får havandeskapsförgiftning igen. finns en chans att jag får det, den är dock inte lika stor som vid första men lite högre än vad de som inte haft det.  
  • ninni84

skriv in mig med, är beräknad till 16/3 om allt vill gå sig väl. är mitt andra barn.

• ninni84

någon mera än jag som känner sig som ett vandrande element, känns som om jag kokar.

Svar på tråden Bf mars 2015