Inlägg från: mlmeliasson |Visa alla inlägg
  • mlmeliasson

Bf mars 2015

Hejsan!

På uppdrag av min mamma då jag varit otroligt trött den senaste veckan tog jag ett graviditetstest från aco i morse med morgonurin. Detta visade ett jätte svagt streck och det vanliga kontrollstrecket då såklart. Undrar om någon annan varit med om detta? ska dock tilläggas att man ser det med blotta ögat utan att anstänga sig så det syns tydligare i verkligheten än på bild, men även där ser man det.

Tog nyss ett annat test från rfsu, alltså inte morgonurin och det har bara gått cirka 4 timmar sedan jag var på toa sist, och detta test visade inget streck alls, bara helt vitt!

Är jag gravid eller inte? Vad tror ni?

Ska såklart vänta några dagar med att ta ett nytt men man vill ju såå gärna veta nu nu nu!! :P

• mlmeliasson

Ja strecket är rosa iallafall vad jag kan se.. Bifogar bild på det.. Ska ta ett nytt om några dagar har jag tänkt. Tror båda testerna var lika känsliga. Står att man kan testa sig från och med dag för beräknad mens. Men problemet är att jag vet inte riktigt när det är. Men plus minus 5 dagar på ett ungefär.

Har köpt ett digitalt clearblue test med veckoindikator så tänkte vänta till på måndag eller något och ta det!

• mlmeliasson

Jaha nu förstår jag! Testet som visar det svaga strecken, det från aco, läste jag att det mäter från 25. Men hittar dock inte särskilt mycket information om hur mycket det från rfsu mäter men det lilla jag hittade var att det mäter från 50. Så jag får väl vänta några dagar till och se då :)

• mlmeliasson

Lisenlisen; ja jag har köpt clearblues digitala med veckoindikator så har tänkt vänta till på måndag eller så och testa med det då så får vi se vad testet säger :) spännande, men jobbigt att vänta nästan 3 dagar haha men så är det väl när man vill veta :)

• mlmeliasson
    lisenlisen skrev 2014-07-18 13:14:04 följande:

Jasså! Vad spännande! Lycka till :) 

Har du testat dem tidigare förresten? Jag blev lite förvirrad första gången när den inte anger de veckor man tror - utan den anger typ 1-2 v och då är det 1-2 v sedan befruktningen så då är man i 4:e veckan osv. Bara så du vet inte tror något är galet!

Nej har inte testat dem tidigare men läste det där du skrev om veckorna så det har jag koll på :) tack
  • mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-18 21:50:53 följande:

Jag köpte ett likadant test och trodde först att det lilla strecket som syns var det strecket som skulle bli om jag var gravid så jag köpte ett nytt och även det visade två streck så jag skulle säga att du är gravid. Ska se om jag kan lägga in mitt test och visa :)

Åhh nu blir jag ju ännu mer spänd och förväntansfull!! Grattis till er som plussat iallafall :)

Får se om jag också gör det då på måndag när jag ska ta det digitala testet ????
  • mlmeliasson
    AnnaPanna90 skrev 2014-07-18 22:12:55 följande:

Jag ser strecket :) ser positivt ut

Ja då e det inte bara jag som ser i syne iallafall! Får vänta och se vad nästa test säger *spännande* :)
  • mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-18 23:02:27 följande:

Kanske är dumt men jag skriver grattis till dig i förskott ;)

Tror inte änns du behöver göra något test eller änns vänta ;) Jag gjorde ett test direkt efter. Lägger in det också så får du se ;)

Detta testet tog jag ca 1 timme efter det första :)

Ja men där ser man ju jätte tydligt att där finns ett rosa streck!! Grattis :)

Hehe tack du, men vi får se hur det slutar på måndag. Vågar inte hoppas på för mycket, då blir man bara ännu mer besviken. Så håll tummarna för mig hihi :)
  • mlmeliasson

Verkar inte som att jag är gravid.. Tog precis det där digitala testet från CB och det stod "inte gravid" .. Typiskt, nu blir man ju helt förtvivlad.. Men vad var då det positiva strecket på testet från aco? Ett spökstreck?

:'(

• mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-19 19:36:55 följande:

När skulle du haft mens?

Det e det som är det kluriga, jag vet inte.. Slutade med mina p piller och då fick jag en mens.. Och sen är det då mensen efter det som jag ska ha nu isåfall.. Vet ju inte alls om menscykeln är som innan, brukar väl inte gå så fort..
  • mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-19 20:36:51 följande:

Hmm okej det kan gå så fort, det är olika från person till person. Men konstigt att det första testet visar men inte det andra. Har du några symptom?

Jag hade ingen tanke alls på att jag skulle blivit gravid redan. Vi tänkte liksom ta det när det kommer så att säga. Det enda jag har känt av är väl att jag varit extremt trött i en vecka ca och kan knappt hålla mig vaken om dagarna. Sen har jag haft lite humörsvängningar och huvudvärk. Samt behövs gå på toaletten mer än jag brukar (känns det som iallafall)

Och när jag berättade för min mamma hur trött jag är så sa hon till mig att ta ett test, och det va så det blev ett så svagt positivt streck. Sen väntade jag 2 dagar och tog detta idag som då visar negativt, dock testade jag inte med morgonurin men ändå.. Vet inte om jag testat för tidigt eller om jag bara inte är gravid. Vet ju inte när mensen ska komma :(
  • mlmeliasson
    CathrinK skrev 2014-07-20 09:33:10 följande:

Jag tycker att du ska testa igen med morgonurin, det finns 2 pack gravtest att köpa. Köp dom och testa imorgon.

Ja jag tänkte vänta en vecka ungefär eller så, har mensen inte dykt upp då vilket jag tycker att den borde gjort så testar jag igen då med morgonurin!
Svar på tråden Bf mars 2015