Inlägg från: enbyxaochenboll |Visa alla inlägg
  • enbyxaochenboll

Bf mars 2015

Hej allihopa! Hänger på här om det är okej. Går allt som det ska blir jag och min man tvåbarnsföräldrar den 14 mars nästa år :) har en son som nästan kommer vara två år när det är dags. Blev väldigt sjuk i havandeskapsförgiftning med hellp förra gången och sonen föddes kraftigt tillväxthämmad i vecka 35+4. Så jag är väldigt orolig men hoppas det ska gå bra.

Nu ska jag läsa igenom tråden :)

• enbyxaochenboll
    Petra 334 skrev 2014-07-08 20:58:10 följande:

Då har jag nog lagt till dig! Och kul att se någon "man känner igen"! Roligt att vi ska ha nästan samtidigt igen :)

Ja, verkligen kul! Hoppas vi får lite mindre komplikationer denna gång!
  • enbyxaochenboll

Jodå, han mår bra och är pigg och glad! Börjad gå ordentligt för typ en månad sen så det är full fart haha :) han är lite liten för sin ålder, 77 cm och ca 9 kilo sist vi kollade, men han är proportionerlig och fin :) hur är det med din lille?

• enbyxaochenboll
    Petra 334 skrev 2014-07-10 21:52:05 följande:

Nu har vi inte varit på kontroll sedan 1-års men då vägde han nästan 10,3 och var 73cm. Tror dock han vuxit på både längden och bredden sedan dess. Tyvärr har han järnbrist fortfarande så vi tragglar på med järndroppar :( vilket gör att han äter sämre.

Då har han ju gått upp riktigt fint :)

Åh, vad jobbigt! I fick niferexdroppar (järn) tills han var ett halvår, sen har vi som tur var sluppit det. Jag blandade med lite bröst mjölk på en sked, fick inte i honom det annars
  • enbyxaochenboll

Välkomna till alla nya :) det finns redan en hemlig facebookgrupp, lägg till petra högström som vän på fb så lägger hon till er i den

• enbyxaochenboll
    Lavish skrev 2014-07-27 20:42:01 följande:

Då var det dags för inskrivning imorgon då. Känns lite jobbigt, blir väl antagligen inte något trevligt samtal av att dels begära KUB och dels att få träffa någon att ventilera förlossningsrädsla med. (Första förlossningen gick inte så bra...) 

Hoppas allt gick bra! Vad hände din förra förlossning? Jag ska in till spec mvc imorgon, är supernervös då jag blev så sjuk förra gången och nu flyttat till ett annat landsting. Hoppas de tar mig på allvar
Svar på tråden Bf mars 2015