• CathrinK

Bf mars 2015

Hej, jag plussade för 5 dagar sedan, mitt andra barn. Har en dotter på 2 år hemma. Enligt mina egna beräkningar har jag BF 19 mars. Har mått småilla tillochfrån men inga kräkningar än (pepparpeppartaiträ). Kräktes några veckor med min dotter.
    Brösten känns svullna och även min mage är svullen, ser ut att vara i minst v 16 iaf. Men det är omöjligt att det syns än, är bara väldigt svullen.
    Hade ett mf för ganska exakt 3 år sedan ( innan min dotter ) så jag är väldigt orolig att det ska hända igen. Men hoppas att allt går vägen och att allt kommer vara bra sen.
    Någon som bor nära Trollhättan? (Göteborg)Glad

• CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 10:01:54 följande:

Ja strecket är rosa iallafall vad jag kan se.. Bifogar bild på det.. Ska ta ett nytt om några dagar har jag tänkt. Tror båda testerna var lika känsliga. Står att man kan testa sig från och med dag för beräknad mens. Men problemet är att jag vet inte riktigt när det är. Men plus minus 5 dagar på ett ungefär.

Har köpt ett digitalt clearblue test med veckoindikator så tänkte vänta till på måndag eller något och ta det!

Jag köpte ett likadant test och trodde först att det lilla strecket som syns var det strecket som skulle bli om jag var gravid så jag köpte ett nytt och även det visade två streck så jag skulle säga att du är gravid. Ska se om jag kan lägga in mitt test och visa :)

• CathrinK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 08:30:48 följande:

Jag är jättesvullen verkligen. Och det är väldigt jobbigt. Va det med dottern också i början men då va det inte badsäsong:) inte så kul att gå runt i bikini om man inte vill berätta än. Men jag och dottern ska och bada med en kompis och hennes dotter. Vet inte hur det ska gå till haha. Ser ut att va i typ vecka 20.

Nån som har nåt tips? Vad kan man äta som man inte blir svullen av? Får försöka äta så lite som möjligt, men då mår jag inge vidare.

Jag är precis likadan, känner mig jättestor, märker att (ursäkta) avföringen är hård och går inte på toa varje dag som annars brukar. Man säger ju att det syns snabbare med andra barnet men det är ju omöjligt att det syns än. Jättejobbigt är det iallafall. Märkte idag också att mina byxor på jobbet redan är svåra att knäppa. Redan liksom :/

• CathrinK

Var det någon som hade ordnat en facebookgrupp? :) Jag var inne och försökte men jag är inte riktigt haj på detdär!
    Hur går det för allihopa?

• CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 22:24:44 följande:
    Åhh nu blir jag ju ännu mer spänd och förväntansfull!! Grattis till er som plussat iallafall :)

Får se om jag också gör det då på måndag när jag ska ta det digitala testet ????
    Kanske är dumt men jag skriver grattis till dig i förskott ;)
    Tror inte änns du behöver göra något test eller änns vänta ;) Jag gjorde ett test direkt efter. Lägger in det också så får du se ;)

Detta testet tog jag ca 1 timme efter det första :)

• CathrinK

Med lite hjälp av sambon har jag gjort en fb sida, den heter Mars mammor 2015 :) Kan ni inte hitta den (eftersom den är hemlig) så kan ni väl skriva in era namn så kan jag försöka lägga till er :)

• CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 23:12:52 följande:
    Ja men där ser man ju jätte tydligt att där finns ett rosa streck!! Grattis :)

Hehe tack du, men vi får se hur det slutar på måndag. Vågar inte hoppas på för mycket, då blir man bara ännu mer besviken. Så håll tummarna för mig hihi :)
    Ja, tack :)
    Håller tummar och tår, skriv här så fort du fått resultat, negativt som positivt :)
  • CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-19 19:12:07 följande:

Verkar inte som att jag är gravid.. Tog precis det där digitala testet från CB och det stod "inte gravid" .. Typiskt, nu blir man ju helt förtvivlad.. Men vad var då det positiva strecket på testet från aco? Ett spökstreck?

:'(

När skulle du haft mens?
  • CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-19 19:45:44 följande:

Det e det som är det kluriga, jag vet inte.. Slutade med mina p piller och då fick jag en mens.. Och sen är det då mensen efter det som jag ska ha nu isåfall.. Vet ju inte alls om menscykeln är som innan, brukar väl inte gå så fort..

Hmm okej det kan gå så fort, det är olika från person till person. Men konstigt att det första testet visar men inte det andra. Har du några symptom?
  • CathrinK
    mlmeliasson skrev 2014-07-20 01:32:47 följande:

Jag hade ingen tanke alls på att jag skulle blivit gravid redan. Vi tänkte liksom ta det när det kommer så att säga. Det enda jag har känt av är väl att jag varit extremt trött i en vecka ca och kan knappt hålla mig vaken om dagarna. Sen har jag haft lite humörsvängningar och huvudvärk. Samt behövs gå på toaletten mer än jag brukar (känns det som iallafall)

Och när jag berättade för min mamma hur trött jag är så sa hon till mig att ta ett test, och det va så det blev ett så svagt positivt streck. Sen väntade jag 2 dagar och tog detta idag som då visar negativt, dock testade jag inte med morgonurin men ändå.. Vet inte om jag testat för tidigt eller om jag bara inte är gravid. Vet ju inte när mensen ska komma :(

Jag tycker att du ska testa igen med morgonurin, det finns 2 pack gravtest att köpa. Köp dom och testa imorgon.
Svar på tråden Bf mars 2015