• Briella

Bf mars 2015

Jag slänger mig in här och berättar att idag är jag riktigt lycklig, tog en test och den visa plus :)

Överlycklig men att det gick så fort kunde jag inte ana, vid lunch skall vi ut med båt och bara umgås och då kanske jag ska nämna nåt men hur berättar man för killen?

Kom med tips - hur berätta ni?

Håller på att skapa en blogg om min graviditet som den lilla ockupanten i magen kan få läsa om många många år nåra fler som bloggar?

Såg det efterfrågades om en fb-gr och jag vill vara med men få förbli lite anonym tills vi berättat för alla

• Briella
    jessi84 skrev 2014-07-06 08:47:40 följande:

Grattis =)

Jag plussa i onsdags kväll. Sambon jobba men kunde inte hålla mig från att berätta så jag visade honom testet när han kom hem. Han blev lika chockad som mig men glad.

Trodde inte heller att det skulle gå så fort. Vårt tog sig på 2:a försöket.

I tog ett cb test tillsammans igår morse för att få det bekräftat svart på vitt och visst var det + =)

Jag bloggar inte just nu men det kanske man ska göra? Vad ska du skriva då? Hur du mår och så och annat?

Vart är bäst att skapa blogg? Är det krävande?

Får se vad jag hittar på för han, vi har ju släkt lite var stans i världen och de vill ofta veta vad vi gör och hur vi mår, sambon instagrammar men jag glömmer ofta ta foto så...fb är jag inte med men skall vi ha en grupp där så får jag gå med så fick bli en blogg, jag har bloggat sen jag lämna sverige, ett bra sätt att bli av med tankar och funderingar jag bär på, nu starta jag en enbart för detta och valde blogg.se jag har bara bloggat på den plattformen briella.blogg.se hittar du mig på nu och jag ska pyssla lite med designen sen när jag orkar i höst :)
    gravidblogg --> briella.blogg.se
  • Briella
    jessi84 skrev 2014-07-06 09:15:00 följande:
    Okej, får se om jag orkar med en blogg =) har inte orkat förut. Har både instagram och fb. Försöker fr föra en liten dagbok om hur jag mår sen har jag köpt en bok där man kan skriva om olika händelser till bebisen när den låg i magen. Min sambos familj bor bara 2 mil bort men kommer vänta med att berätta någon månad. Min familj bor ca 13 mil bort så dröjer där med. Har lite hull på magen så får hoppas det dröjer lite innan det syns allt för väl så det inte syns allt för snabbt om man vill vänta med att berätta, även fast jag vill berätta snart =) Måste bara berätta för min chef sen också.

Alla får göra som de vill, jag tänkte också köpa en sånn bok till bebisen och föra även där. Shit det är så spännande och roligt och jag bara kängtar tills ockupanten växt färdigt och vill flytta ut och jag får träffa och se vem som bott i min mage :) Jag vill berätta nu och börjar med sambon idag :)
    Gravidblogg --> briella.blogg.se
  • Briella
    tovemaja skrev 2014-07-06 10:08:26 följande:

du ser allas datum på BF-listan, lägg in dig själv också så är det lättare att hålla ordning... den finns några sidor bak tror jag... Jag är beräknad 7-10 någonstans (beroende på om jag räknad frn ÄL eller från sista mensen)

Jag har kollat men hittar inte listan där av min fråga ursäkta för att det var onödigt jag ska gå igenom alla sidor så jag inte frågar nåt som redan står
  • Briella
    Petra 334 skrev 2014-07-06 10:17:40 följande:

Eftersom man måste bjuda in medlemmar när man skapar gruppen på fb är det lite svårt just nu. Men om ni addar mig kan jag fixa det. Petra Högström heter jag :)

Gör det imorgon finns det bara en med ditt namn eller behöver jag veta nåt mer så jag hittar dig?
  • Briella
    Petra 334 skrev 2014-07-06 10:17:40 följande:

Eftersom man måste bjuda in medlemmar när man skapar gruppen på fb är det lite svårt just nu. Men om ni addar mig kan jag fixa det. Petra Högström heter jag :)

Gör det imorgon finns det bara en med ditt namn eller behöver jag veta nåt mer så jag hittar dig?
  • Briella

Tjejer jag så bara så glad jag har berättat för min sambo nu och han blev överlycklig :)

Lite nervigt var det allt det skall erkännas, var ni med det innan ni berätta?

Ser ni pratar bf-listan så jag passar på att fråga om nån kan lägga in mig med, Briella 18år Bussum första barnet :)

Vad heter fb-gruppen så jag vet vad jag ska söka på imorgon när jag skaffat mig konto där

• Briella

Jag har skaffat mig ett konto på en nu, Petra tror jag skicka förfrågan till dig annars vill ni lägga till mig i den gruppen ändå den som kan?

• Briella
    Maria Theres skrev 2014-07-07 09:31:31 följande:

Fixar till listan!

BF MARS 2015  

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år  

1/3 - CarolineSC -1:a barnet, 22 år 

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år  

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år  

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år  

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år  

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år  

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år, Dalarna  

1/3 - ekmali - 3:e barnet, 35 år 

1/3 - Stjärnhimmeln - 2:a barnet, 23 år

2/3 - wappilif - 1:a barnet, 24 år 

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år  

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år  

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år  

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år  

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år  

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år  

3/3 - Sparkliie - 1a barnet, 27 år 

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år  

3/3 - LyckligMalin - 2:a barnet, 36 år 

3/3 - Madelia - 1:a barnet, 27 år 

4/3 - Mamma_amy - 4:de barnet, 26 år 

5/3 - Jessiica_L - 1:a barnet, 24 år 

5/4 - Therese84 - 2:a barnet, 29 år 

6/3 - CarinWyou - 2:a barnet, 22år  

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år  

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år 

6/3 - Carro90 - 1:a barnet, 23 år 

6/3 - Tjollahopp - 2:a barnet, 25 år

7/3 - Lola8200 - 1a barnet, 28 år 

7/3 - Ananaspapaya -2:à barnet 26 år

7/3 - Stephi - 2:a barnet, 28 år

7/3 - Cherrykola - 2:a barnet, 24 år 

7/3 Harryett - 2:a barnet, 26 år, Sörmland 

7/3 Briella 1a barnet 18 år Bussum

8/3 - Aztec - 2:a barnet 

8/3 - Juni81 - 1:a barnet, 33 år 

9/3 - Tovemaja - 1:a barnet, 29 år 

9/3 - Nallebjörnins - 2:a barnet, 31 år  

10/3 - Murrmys - 2:a barnet, 30 år, Dalarna 

10/3 - Johannapanna87 3:e barnet, 26år

11/3- Jossii - 1:a barnet, 25 år

12-13/3 jessi84 - 1:a barnet, 30 år

13/3 M  i  a - 2:a barnet, 37 år, Bohuslän

• Briella
    AnnaMM skrev 2014-07-08 20:51:36 följande:

Ps är inte heller med på listan???

Men sätt in dig på listan då, jag har blivit bortplockad!
  • Briella

Varför blir du utskälld för det bmi:et?

Lavish skrev 2014-07-20 20:31:35 följande:

Har börjat må illa. Jag mådde lite illa sist men inte så här mycket, och det bådar ju inte så gott eftersom jag är i v 8 och det fortfarande finns utrymme för att bli riktigt dålig. Har inte spytt eller nått än, men livet lindas liksom in i ett töcken av äckel som gör att allt känns ganska illa, inte toppen till semestern även om det är smidigt iofs. 

Har inskrivning på MVC nästa vecka. Bävar lite för den förväntade utskällning om mitt BMI på 27... 

• Briella
    Lavish skrev 2014-07-20 20:46:48 följande:

Tja, sist jag skrev in mig med förra barnet, så hade jag två HEKTOS övervikt som jag lagt på mig efter att jag blev gravid. För detta fick jag en halvtimmesföreläsning om hur fruktansvärt dåligt det är att jag är så fet och en lång uppräkning om allt jag inte får äta. Eftersom jag nu har typ 7-8 KILOS övervikt så antar jag att det inte blir bättre denna gång... 

Men fy vad hemsk människa du träffa på då, är det samma nu eller kan man hoppas på nån bättre? Jag skulle bli tokig om nån gorma så där om vikten
  • Briella

Är det vanligt att det skälls om vikt med andra ord? Då lär de skälla på mig med för jag väger så lite :( ska dit imorgon så får väl se vad kvinnohälsan och sjukhuset säger

mana skrev 2014-07-20 20:50:28 följande:

Hoppas du får en annan BM då : )  Vid min förra graviditet hade jag BMI över 30 o då gnälldes det lite, men så fort jag kom under 30 har det inte varit några klagomål på det.

Lycka till!

Svar på tråden Bf mars 2015