Inlägg från: cherrykola |Visa alla inlägg
  • cherrykola

Bf mars 2015

Hej hej!

Velat lite om jag ska skriva upp mig eller inte... Vill inte att någon ska känna igen mig :)

Plussade igår med andra barnet, har lite svårt att förstå det då det tog två år sist och den här gången tog det två försök :) Har ett barn på 20 månader.

Symtom än så länge: Sjukt trött och illamående till och från. Hoppas att jag slipper kräkas den här gången, sist fick sambon komma med äpplen till badrummet så fick jag sitta på golvet och äta för jag mådde för illa om jag reste mig.

BF MARS 2015

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år 

1/3 - CarolineSC -1:a barnet, 22 år

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år 

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år 

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år 

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år 

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år 

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år 

2/3 - wappilif - 1:a barnet, 24 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 Sparkliie - 1a barnet, 27 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

3/3 - LyckligMalin - 2:a barnet, 36 år

3/3 - Madelia - 1:a barnet, 27 år

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år 

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år 

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år

7/3 - Lola8200 - 1a barnet, 28 år

7/3 Stephi - 2:a barnet, 28 år

7/3 Cherrykola - 2:a barnet, 24 år

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • cherrykola

Måste man lägga till som vän på FB? Räcker det inte med att skicka ett PM och skriva vem man är? Så tror jag att jag har gjort förr i alla fall.

Här har tröttheten tagit över totalt! Orkar ingenting känns det som... Är väldigt illamående till och från också, det hjälper inte att äta heller då illamåendet ibland blir värre av det >_>

• cherrykola

Petra, jag skickade ett meddelande till dig på facebook och det ligger i don övrigt-korg. Vill gärna bli tillagd i gruppen :)

• cherrykola

Nu har jag bokat tid för Inskrivning. Den 23:e ska jag till barnmorskan :) Spännande!

Förutom det så mår jag som en gammal sill. Mat är inte gott :(

• cherrykola
    jenniferhedstroms skrev 2014-07-15 11:45:04 följande:

Tack så mycket! :)

Vad härligt. Det har varit mycket nu med bröllop och lägenhetsrenovering och flytt, så jag inbillar mig att min kropp har varit för stressad. när det blev lite lugnare så dök plusset upp :)

Jag är i v 6 (5+6). lite illamående dyker upp ibland, och även lite halsbränna. Fruktansvärt ont i brösten, men inte mer än så. Eftersom jag ständigt oroar mig för missfall så gör det inte saken bättre att jag inte har så mycket symptom.

Vi bor i Uppsala :)

Har du symptom, och vilken vecka är du i?

Kul med en till från Uppsala :)
  • cherrykola
    jessi84 skrev 2014-07-15 14:29:43 följande:

Detta med 13/3 är bara något jag räknat ut själv så man vet aldrig.

Jag vill gärna berätta =) har en bra relation till båda våra familjer. Mina systrar vet hur mycket jag längtar efter egna barn så de kommer bli glada.

Har inte anlag för tvillingar.

Anlag för tvillingar spelar bara till om det är tvåäggstvillingar på kvinnans sida :) Pratade med barnmorskan om det sist pga att min mamma är (tvåäggs)tvilling
  • cherrykola
    Briella skrev 2014-07-20 21:04:18 följande:

Är det vanligt att det skälls om vikt med andra ord? Då lär de skälla på mig med för jag väger så lite :( ska dit imorgon så får väl se vad kvinnohälsan och sjukhuset säger

Jag väger för lite (mycket för lite) och pga det fick jag komma på nån extra koll plus att BM frågade hur det gick att äta och så... Men jag gick upp sin jag skulle under graviditeten så då var hon nöjd :)
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-07-22 15:10:45 följande:

Hej! Plussade igår så hoppar in på denna tråd, enligt min app bör BF vara mitten av mars. :) Är i gravid i v. 7 (6+6). Känner mig dock inte alls gravid, har svårt att tro att det verkligen stämmer. Har inga symtom alls. Vad har ni andra för symtom? Bor i uppsala för övrigt. Kul att vi är så många här!

Bor också i Uppsala :)

Mår illa hela tiden och är hungrig hela tiden. Dålig kombination :p
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-07-22 21:07:12 följande:

Vad kul! Vilken barnmorskemottagning har du valt? Jag tänkte ringa i morgon, men har noll koll på vilken jag ska välja :)

Verkligen dålig kombination ;) Jag har helt tappat aptiten och känt en otrolig trötthet hela dagen. Första dagen jag faktiskt känner några grav-symtom. 

Hjärtat, som liggeri forumgallerian. Gick där förra gången och är jättenöjd :) ska å första besöket imorn
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-07-23 18:01:20 följande:

Vad kul att du också är ifrån Uppsala! Jag är ringde idag, är troligen i v. 7-8. Nu i semestertider verkar det vara svårt att tajma in något som passar mottagningen och mig. Fick en tid den 8/8, enda dagen både jag och min sambo kunde. Då ska vi dock ha ett lite längre samtal, så det blir både hälsosamtal och provtagning.

Jag valde tillslut barnmorskemottagningen Sinnligt i luthagen. Den ligger närmare mig, men Hjärtat verkar också vara bra. :)

Visste inte att det fanns i Luthagen. Bor i Luthagen :)
  • cherrykola
    Uppsara skrev 2014-07-23 17:17:59 följande:

Bor också i Uppsala, gick på Årsta förra gången men väljer nog Hjärtat denna gång. När bör man ringa? Är i v 6+4

Kul med fler Uppsalabor :)
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-07-27 22:20:41 följande:

Hallå alla ni omföderskor eller ni andra som kanske vet. Är (som säkert det flesta) rädd att mitt foster inte har något hjärtljud (är i vecka 8 nu). Jag har inskrivning hos barnmorskan den 8/8. Hur går det till efter det? Måste man vänta till ultraljud för att se om barnet faktiskt lever? I vilken vecka gör man ultraljud? Känns som det kommer gå många veckor innan man vet att allt är safe. :- /

I Uppsala gör man bara ett ultraljud i vecka 18-20. Men man lyssnar på hjärtat också men minns inte när det är.
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-08-14 22:12:27 följande:

Jag har precis gått in i vecka 11 (10+0). Har under den senaste två veckorna listat ut hur jag ska göra för att slippa illamående. Gäller att hålla blodsockret på en jämn nivå och äta direkt på morgonen (även fast jag inte är hungrig). Så har faktiskt gått väldigt bra att gå tillbaka till jobbet, var så rädd att jag skulle behöva springa på toaletten och kräkas hela tiden. Har ju fortfarande inte berättat för chefen eller kollegorna, håller detta hemligt någon vecka till.

Annars så har jag som några andra här varit rädd att fostret inte lever. Mina bröst ömmar fortfarande, men inte lika mycket. Tröttheten försvann när jag började äta vitaminer. Jag tycker min mage har blivit uppsvälld, märker det ganska tydligt eftersom jag inte fick på mig mina favoritjeans i morse! Men annars så har jag inte så mycket symtom vilket ibland gör mig orolig. Hoppas bara att det är så att kroppen vant sig med alla hormoner och den nya omställningen. :)

Känns väldigt långt att vänta till RUL (har fått tid i mitten av oktober)! Har seriöst funderat på att kontakta någon klinik som gör VUL för att lugna mina nerver, vi får se. 

Visst bodde du i Uppsala? Här finns studentrum (inte bara för studenter), dom tar 300kr för ett kl. Funderar på att boka tid där :)
  • cherrykola
    cherrykola skrev 2014-08-15 08:16:16 följande:

Visst bodde du i Uppsala? Här finns studentrum (inte bara för studenter), dom tar 300kr för ett kl. Funderar på att boka tid där :)

Damn autocorrect! Studentgyn menar ag såklart!
Svar på tråden Bf mars 2015