• Kpax

Bf mars 2015

Tog två test (direkt efter varandra, för säkerhets skull bara) förra lördagen, och det var inga som helst tveksamheter om att de var positiva. Jag tror att jag har bf 7/3, men det kan diffa på en vecka.

Zombietrött, väldigt lättirriterad, ömma bröst, molvärk och ett lätt illamående (som jag i vanliga fall kan känna om jag inte ätit något på länge).

I vanliga fall dricker jag mycket kaffe, och älskar vin, men de sugen är som bortblåsta, tack och lov!

Jag fyller 30 i år, och det är min och sambons första graviditet :)

• Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-20 19:01:59 följande:

hur mår ni andra?

Jag har haft fruktansvärd mensvärk/molvärk hela dagen men är borta nu ikväll. Fortfarande öm i brösten men faktiskt inte lika mycket som tidigare i veckan.

Även illamående till och från, inte så mycket som tur är. Hoppas det inte blir som förra grav då jag kräktes från v. 7 och genom hela grav tills sonen kom ut i v 38.

Hungrig oftare.

Jag mår väl egentligen bra, men herregud så andfådd jag blir så fort jag rör mig! Upplever att jag är lite mindre trött nu (går in i v 8 om någon dag), och förstoppningen är bättre (psylliumfrön , all bran, plommon, vatten).

Illamåendet är hanterbart så länge jag inte hinner bli hungrig, Hej övervikt! :P

Att må lika dåligt som du gjorde förra graviditeten är en skräck!
  • Kpax

Efter ett par veckor av konstant, men väldigt lindrigt, illamående åkte jag på två riktiga skitdagar. Kräktes och mådde riktigt dåligt heeela tiden, och Postafen hjälpte inte ett dugg, jag blev bara komatrött (lika bra det, så kunde jag sova bort dagarna).

Idag mår jag jättebra, och jag hoppas att det är normalt att det svänger så, och att jag slipper illamåendet i fortsättningen.

Fick tid hos bm på måndag, då går jag in i vecka 9 :)

• Kpax
    Truestar skrev 2014-07-24 10:38:38 följande:

Ne ja förstår inte heller att ja klarar av att jobba haha men imorn är sista dagen sen semester...

Börjar även nytt jobb 11 aug en provanställning på 6 månader.. Hur gör man ska ja berätta att ja är gravid?! Man kan väl inte bli nekad jobb bara för man är gravid??

Vi har berättar för närmaste familjen å vännerna,kändes bäst så..

Min mormor hade dagarna innan vi berättat gått och sagt till min mamma att hon trodde jag var gravid haha så endel känner väl på sig ;)

De kommer inte att säga till dig att graviditeten sabbar dina chanser även om det är så.

Det verkar vara väldigt olika beroende på chef, arbetsplats, och vilka framtidsplaner de har för dig. Håller med ovanstående om att du ska vara ärlig, du kan ändå inte dölja det till januari ;)
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-07-24 19:38:32 följande:

Jaha och jag har börjat blöda, ganska ordentligt, antar att det är tvilling nr 2 som ger upp. :(

Åh fy.... :(
  • Kpax

Idag är jag illamående igen, fan också!

Frös och mixade ner en halv (liten) vattenmelon som jag drack, så nu känns blotta tanken på melon fullständigt vidrig. Misstag.

Måste hämta ut jyckens medicin, men i övrigt rör jag mig inte från soffan idag.

/fröken offerkofta

• Kpax
    tovemaja skrev 2014-07-25 14:07:41 följande:

jag skulle önska att jag hade lite illamående som symptom! Känner absolut NOLL idag, inte ens ömma bröst.. detta gör att jag oroar mig jättemycket för att embryot dött!

Jag förstår dig! Jag hade också oroat mig om jag inte kände något, fast å andra sidan oroar jag mig ändå. Tänker att det säkert tar flera veckor innan hormonerna lämnar kroppen, så fostret kan ju vara dött fast jag mår illa. Eller så mår jag illa just för att fostret är dött och min livmoder nu är helt inflammerad.

Helt hopplöst, försöker tänka att det inte är mycket jag kan göra åt saken, och får jag missfall beror det på att något är fel, och att det aldrig kan utvecklas till ett friskt barn.
  • Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-25 17:34:20 följande:

Någon annan som känner sig febrig?

Jag känner mig inte sjuk (möjligtvis trött) i övrigt men jag är såå varm, tempen ligger på typ 37.5-37.7

Jag känner mig förbannat varm, men det tror jag beror mest på att det är 30 grader ute. Batterierna i min termometer har gett upp, så jag kan inte kolla.
  • Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-26 11:14:25 följande:

Har vi någon BF-lista?

Jag har inte sett någon, och vet inte hur man gör en på bästa sätt heller. Kanske kan ts fixa en?
  • Kpax
    Yllraz skrev 2014-07-26 15:45:20 följande:

Illamående och extrem värme tillhör inte mina favoritkombinationer :/

Nej fy fasen. Men nu mulnar det på här, och jag hör åskmuller, skönt ;)
Svar på tråden Bf mars 2015