• RoZ29

Bf mars 2015

Hej! Hoppas jag får vara med här jag med. Är i vecka 7 nu,då vad jag räknat ut självmant borde lilla kondisen komma i mars.

Ringde bm igår och fick tid för inskrivning 21/8 och UL 2/9.

Längtar tills jag får se en krabat på skärmen!

• RoZ29
    Önskaretttredje skrev 2014-07-23 06:47:43 följande:

Hej! Hoppar in här:) beräknad i mars med tredje barnet. Mina andra grav. har jag varit såå trött o mått såå illa, men inget nu. Nu har jag molvärk från o till o så jävla ont i brösten- lite som mjölkstockning-light. Ni som har bokat tid hos Bm- vilken vecka ska ni dit?

Jag är i v7 nu och ringde BM i måndags ska dit 26/9 för inskrivning och då är jag i v.12 sen är det första UL veckan efter det. Va lite dåligt med tider veckan innan med UL så fick skjuta på det tills jag va i v.13 :)
  • RoZ29
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:03:42 följande:
    Grattis! Är också i vecka 7 (6+4) och enligt min beräkningar bör han eller hon komma den 13:e mars. Har UL i vecka 9 (6 aug) - ska bli mycket spännande! Har bara gjort VUL tidigare och det var inte så himla spännande av flera anledningar.

Har du märkt av några symtom ännu? 
    Jag har också (räknat på det själv) bf 13mars.

Jag började få symtom för ett par dagar sen, trött konstant, molande värk i magen och jätteömma bröst plus att dom rackarna har tyvärr blivit större men det är väl bara att förbereda sig för att dom kommer bli mycket större framöver ????

Ny på alla dessa förkortningar men VUL?
  • RoZ29

Tack för hjälpen med förkortningarna ;)

Har två andra funderingar.

1. Om både jag och pappan till barnen är under 30, har en frisk släkt i båda leden bör man ändå göra ett KUB test? Vad tycker ni?

2. Jag tränar rätt mycket (3-4ggr/v) plus ett väldigt tungt och aktivt jobb, plus cyklar dagligen ca 1 mil om dagen. Är detta nått som kan påverka riskerna för missfall? Förr brukade jag ta ut mig tills jag va helt död på träningspassen och det kändes jätteskönt, men nu vågar inte riktigt göra det för jag är oroligt för om det påverkar forstret. Är det så?

• RoZ29
    Uppsara skrev 2014-07-24 16:27:46 följande:

Jaså! Har för mig att vi fick betala runt 1500 spänn... Men det kanske var för att jag var under 35? Hur gamla är ni?

KUB är gratis och erbjuds till alla i Östegötland
  • RoZ29

Nu har vi berättat för mina föräldrar och min bästa vän. Ikväll ska vi berätta för hans föräldrar. Min pappa fick tårar i ögonen så glad blev han!

Men när jag berättade för mamma att jag kände värk i magen så blev hon orolig. Är det nått jag också ska oroa mig för? Har bara antagit att det är normalt med lite värk!?

• RoZ29

Kommer denna tråd läggas ner nu? Jag har trivts bra med alla här så jag är gärna kvar!

• RoZ29
    Hallon16 skrev 2014-07-27 22:20:41 följande:

Hallå alla ni omföderskor eller ni andra som kanske vet. Är (som säkert det flesta) rädd att mitt foster inte har något hjärtljud (är i vecka 8 nu). Jag har inskrivning hos barnmorskan den 8/8. Hur går det till efter det? Måste man vänta till ultraljud för att se om barnet faktiskt lever? I vilken vecka gör man ultraljud? Känns som det kommer gå många veckor innan man vet att allt är safe. :- /

Jag väntar mitt första så vit inte exakt men jag har inskrivningssamtal 26/8 sen veckan efter (2/9) har jag mitt första UL. Men det är i Linköping så jag vet inte hur andra landsting gör.
  • RoZ29

Hej!

Jag har ett slitsamt och ansträngande jobb, med mycket buller och vibrationer.

Jag läste genom arbetsmiljölagen för gravida och det va inte "lagligt" att jobba som jag gör när man är gravid. Nu är ju bara frågan, hur skadligt är vibrationerna och allt skit och tunga lyft för fostret så här tidigt? Kan det bli en ökad risk för missfall? Har jag sagt att detta är mitt första barn och är hur nojig som helst!!?! ????

• RoZ29
    lovley00 skrev 2014-07-31 08:25:03 följande:

v8 idag och har haft litet illamående men inte alls som mina förra graviditeter, är svårt att veta om det är graviditeten eller denna värme som gjort det, håller tummarna att det stannar så. :) hur mår ni andra?

Den molande värken har försvunnit och dom ömma brösten är inte ömma längre.. Känns inte som att man är gravid längre när man inte har några symptom.. Man blir ju lite nojig speciellt efter att jag inte alls är lika trött längre heller...

Ni andra då?
Svar på tråden Bf mars 2015