Bf mars 2015
Hej!
Jag hoppar gärna in här, om det är ok?! Jag har också beräknad BF i mars 2015.... om jag inte har räknat helt fel.
Har fått tid hos BM för "samtalet" 5 augusti.
Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid ![]()
Hej!
Jag hoppar gärna in här, om det är ok?! Jag har också beräknad BF i mars 2015.... om jag inte har räknat helt fel.
Har fått tid hos BM för "samtalet" 5 augusti.
Kan fortfarande inte fatta att jag är gravid ![]()
Hej! Jag vill rådfråga er om en sak. Dagen innan jag plussade (5+2) blev min hund akut sjuk och vi car tvugna att ta honom till djursjukhuset. Där utfördes en röntgen. Jag använde självklart en sån skyddsväst, men jag undrar om jag ska vara orolig att barnet har kommit till skada?!
nej det tror jag inte du behöver vara. Jag blev bäckenröntgad samt röntgade händer och fötter i v4-5 när jag väntade ena sonen, sådär lagom innan jag upptäckte att jag var gravid. Läkaren på gyn sa att det inte är någon fara, man utsätts för lika mycket eller mer strålning då vi flyger. Hade det varit röntgen med kontrast av ens tarmar/njurar etc då ska man vara orolig. Sonen föddes då helt normal och fyller 12 om en månad.
Hej alla!
Var på "info" möte hos BM igår och fick tid till inskrivning, känns fortfarande helt overkligt. Har inga jättesymptom mer än väldigt ömma bröst/tydliga ådror och ibland illamående.... annars mår jag bara bra. Hoppas att det håller i sig och att den lilla stannar där inne!! ![]()
Hej! Jag behöver ert råd angående en sak. Vad tänker ni om KUB-test? Ska man eller ska man inte. Jag är "bara" 29 år och inom vårt landsting erbjuds man bara testet från 33 år ålder. Det finns dock privata kliniker man kan vända sig till, kostat några tusenlappar. Vad säger ni?
Hej alla! Sedan igår har jag haft bruna flytningar, nästan som brun sparsam mens. Jag har inte ont eller något sådant, men blir ändå oroligt. Jag tog ett grav.test igår och det visade fortfarande ett tydligt plus. Har ni andra haft bruna menslikande flytningar?
Jag har fortfarande mina bruna flytningar(inget "nytt" blod), har inte ont eller har några andra besvär. Jag ska ringa min BM imorgon och höra om man kan göra ett VUL för att kolla så att allt är som det ska.
Jag har läst att det är ganska vanligt med blödningar tidigt under graviditeten, både färska och bruna. Jag har även vänner som har haft "mens" under de första månaderna. Om jag inte hade varit gravid så hade det varit precis nu som jag skulle ha haft min mens..... så det hänger förhoppningsvis ihop.
Men man blir ju ändå orolig..... är väl bara att avvakta. Jag förutsätter att jag kommer att märka om jag får MF, i alla fall det kommer färskt blod.
[quote3818369][quote-nick]Längtan1986 skrev 2014-08-17 20:14:27 följande:[/quote-nick]
Jag har haft det sedan veckan innan jag plussade till och från hela tiden! Knappt hållt upp mer än någon dag här och där.
Har gjort två VUL och allt har varit som det ska va. Ska göra UL den 3e och är fortfarande nervös även fast jag sett innan att hjärtat slår å allt trots det bruna.
[/quote]
Ååååå så skönt att höra! Vad sa BM att det kunde bero på? Jag ska be om ett VUL!
Blev märkligt i inlägget ovan när jag skulle citera, så jag skriver om
.
Längtan 1986: Ååååå så skönt att höra! Vad sa BM att det kunde bero på? Jag ska be om ett VUL!