• Mimipig

Bf mars 2015

Kpax skrev 2014-08-14 16:51:26 följande:

Jag längtar också! Är helt uppsvälld och gasig, och har gått upp typ 2kg. Men det är ju bara luft och fett :)

Åh, vad jag instämmer! Det känns heeeelt poänglöst att gå runt med spärrballong när den inte ens innehåller nån bäbis att tala om.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-08-20 09:15:45 följande:
    Känner likadant, i v18 syns det mycket så då vet alla om att man är gravid, tänk att få reda på då att det är katastrof med bebisen och bli tvungen att göra abort. Jag är väldigt nojig över det
    Jag ringde och frågade om jag fick göra ett tidigt ultraljud för att jag inte visste när jag blev gravid (halvsant) och det fick jag. Jag ville egentligen bara veta om det fanns nåt där inne och om det levde. Och det gjorde det. Jätteskönt att få veta ju! Jag bor i Sthlm och de verkar givmilda med ul här. Men man kan ju göra ett privat annars.
  • Mimipig
    Hallon16 skrev 2014-08-20 16:37:25 följande:

Jag känner samma oro som många av er andra här. Jag går in i v. 12 i morgon och planerar att berätta för både familj och vänner så snart som möjligt. Har mitt RUL i mitten av oktober. Känns väldigt lång tid kvar. Jag vet ju inte ens om barnet lever? Har inte varit på VUL, men har funderat på att göra ett.  

Samtidigt så känner jag att jag bör lita på min kropp, eftersom jag ändå inte kan styra något av vad som händer i magen. De flesta graviditeter går ju faktiskt bra. Jag kanske ska lita på min barnmorska och följa det basprogram som hon har lagt upp till mig. Det finns ingen annan anledning, än att lindra min oro, med att göra ett VUL. 

Herregud vad kluven jag är. Vill ju så gärna att allt så gå bra. Har så svårt att förstå att jag faktiskt är gravid.  

Det skadar ju inte barnet, så varför inte skaffa kunskapen om dess varande? Så resonerade jag.
  • Mimipig
    Kurona skrev 2014-08-20 22:37:00 följande:
    Skulle nästan vilja göra det jag med, men bor i en liten by och därför blir mötena med barnmorskan lite mer, ja, det känns som att vi känner varandra lite mer, så har svårt för att ljuga för henne. Hon grattade mig det första hon gjorde nu till att jag hade gift mig för hon mindes ju att jag hade haft ett annat efternamn. Känns bekvämt att prata med henne även om hon är lite jobbig ibland. Skulle därför inte kunna ljuga.... Tungan ute
    Ahaaaa! Storstadslyx = lögnfrihet. ???? Konstig fördel...
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2014-08-20 22:46:44 följande:
    Ahaaaa! Storstadslyx = lögnfrihet. ???? Konstig fördel...
    Det skulle in en smiley där...
  • Mimipig

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

• Mimipig
    Lejonhierta skrev 2014-08-22 09:11:32 följande:
    Inte nu längre. Miste ena tvillingen för ett par veckor sedan. Ja eller den dog, för den är kvar i magen, den andra mådde hur bra som helst förra veckan, nu väntar vi på KUB som vi ska göra på torsdag. Känns lite blandat men är tacksam för att ena verkar må bra.
    Åh, vad tråkigt! Vad händer då? Låter man embryot ligga kvar eller måste du genomgå någon åtgärd?
  • Mimipig
    stinaa skrev 2014-08-22 07:44:29 följande:

Det har intervju heller, därför är jag extra chockad tror jag, haha!

Men så praktiskt att få två på en gång! Grattis!
  • Mimipig
    Lejonhierta skrev 2014-08-22 09:16:17 följande:

By the way, jag har ett gigantiskt bowlingklot på magen. Är smal i övrigt och väger nu i v 12  ca 59 kg och är 171 lång. Min chef väntar barn och är i v 26 och hon är inte mycket större än vad jag är.
    Min mage syns så väl att okända barn redan för två veckor sedan pekade på den och kommenterade att där i ligger det en bäbis...

Inte så kul faktiskt, för det syntes redan i v5 och har varit extremt jobbigt eftersom alla kommenterar det. Så sent som igår träffade jag kollegor som jobbar på annan enhet då jag var där i ett ärende. Alla kommenterade och frågade när och jag: mars. Svar: oj är det trillingar osv. Inte så kul med tanke på att vi miste ena tvillingen. Men det blir snabbt tyst på folk då jag säger som det är -att jag har ett dött och ett levande foster i magen.

Där fick dom! Vad taktlösa folk kan vara!
  • Mimipig
    RoZ29 skrev 2014-08-22 09:19:09 följande:

Är det fler än jag och min sambo som har börjat tänka på namn? Det är väl att ta ut det i förskott men vi har velat haft barn ett tag och började prata om namn redan innan vi blev gravida.

Maja eller Hugo ????

Javisst! Det är klart!
  • Mimipig
    Tjollahopp skrev 2014-08-22 10:57:35 följande:

Då har man varit på första ultraljud idag!!! Härligt att se hjärtat picka för fullt, o se fingrar, fötter osv. Det var en vild unge som sparka o hade sig!! Nu kan man lugna ner sig : )

Grattis!!! Viklken vecka?
  • Mimipig
    Tjollahopp skrev 2014-08-22 19:10:03 följande:
    Ja underbart!!! Ska göra 3D senare som jag gjorde med sonen . De va häftigt!! Men de gör man ju ej förän 23 + typ.

Är i vecka 13 (12+1)
    Wow! Tänk att man kan se så mkt så tidigt!
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 10:55:46 följande:
    Jag blir så sur på att man inte får göra kubtest i hela landet. Vi som bor norr om dalälven vi behöver inte samma kontroller och sjukvård som resten av landet. Där jag bor har de under de senaste 15 åren stängt 2 förlossningar och pratar om att stänga en tredje. smile4.gif
    Fy så orättvist! Passa på och rösta på ett annat parti i landstingsvalet.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2014-09-09 13:20:43 följande:

Idag fick jag komma på gyn och göra VUL.

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Känns så skönt att jag har fått se att allt är som det ska!

Grattis! Jag ska på kub imorgon, 11+5 idag enligt bm, fast 12+4 om man räknar från sista mens. Känner att jag inte har tänkt klart vilja siffror som jag är ok med imorgon. Dags att göra det nu...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-08 07:58:00 följande:
    Ja jag vet det är skittråkigt att inte ha samma rättigheter som resten av landet,. Vi bor på landet och får åka 12 mil till förlossningen, och det är också på förlossningen vi får göra ultraljud. Så båda föräldrarna får ta en semesterdag för att göra ett enda litet ultraljud som tar 15 minuter? I vårt landsting finns nu 2 förlossningar och den ena är så fullbelagd att man kan få vända i dörren och åka 10 mil till nästa. Den andra vill de lägga ner för den är i renoveringsbehov. smile4.gif
    Det låter hemskt besvärligt, stackare. I Sthlm är allt så vansinnigt enkelt. Men jag har vett att uppskatta det i alla fall - är från landsbygden.
  • Mimipig
    Skumbollen skrev 2014-09-09 20:48:14 följande:
    Men vad skönt! Det gick bra för oss också idag. En milstolpe passerad :)

När har du RUL?
    Grattis! Mitt kub är imorgon...
Svar på tråden Bf mars 2015