Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

Bf mars 2015

Hej hopp!

Jag har också BF i mars 2015, den 26 mars om jag räknat rätt :)

Här är också lite blandade känslor från min sambo, jag vet att han är glad och ser fram emot det, men samtidigt är han så oerhört rädd att han ska vara en dålig pappa. Men jag vet att det kommer vända snart. Jag har aldrig mött någon så snäll och underbar som min sambo - så är helt säker på att han blir en fantastisk pappa. 

Jag är i alla fall överlyckig, men väldigt rädd för missfall eller att någon ska vara fel, men det är väl en ganska normal oro :)

• Villhaenbebbe
    Hallon16 skrev 2014-07-24 10:25:56 följande:

Vet inte hur du klarar av att jobba i denna värme och med hemskt illamående! Herregud, jag fruktar den dagen när semestern är över!!

Har ni andra berättat att ni är gravida för familj och vänner? Jag vill gärna vänta till efter v. 12, men ska bila ner till Danmark med hela familjen i helgen och vara där i en vecka. Tvivlar på att jag kommer lyckas hålla det hemligt när jag lider av både illamående/kräkning och trötthet.

Jag har berättat för min kollega/vän som också är gravid. Kunde inte hålla mig när hon pratar om sin graviditet :) hon blev jätteglad och det ska bli så kul att följas åt!!

Jag vill vänta till vecka 12 innan jag berättar för vänner och familj (min mamma fyller år då så skulle vara kul att berätta på hennes födelsedag) men kommer inte kunna hålla mig.. :)
  • Villhaenbebbe
    Makane skrev 2014-07-24 12:49:49 följande:

????Hej! Hoppas jag kan hänga på er här! Jag har precis fått veta att jag är gravid, bf 29/3. Någon annan som är beräknad i slutet av mars?

Japp jag har BF den 28/3 om jag räknat rätt :) 
  • Villhaenbebbe

Jag har en fråga, ni som har fåt bröstförändringar som tidigt symptom; 
    Hur har era bröst förändrats? Har det varit själva bröstvårtan som ändrats eller hela brösten? 

Haha, kanske en dum fråga men jag märkte igår att mina bröstvårtor blivit större och det ser läskigt ut.. 
    Jag känner liksom inte igen dom.. Mina bröst har inte vuxit alls vad jag märkt! Bara bröstvårtan haha

• Villhaenbebbe

Jag tycker det är svårt att urskilja vad som är gravidsymptom och vad som bara beror på denna värme..

Jag har också hög temp 36,4. Brukar ligga på 36,6 vanligtvis men 36,9 sedan jag plussade.

Jag är så varm och trött. Sov nyss 2h men höll på rinna bort, vaknade alldeles klibbig och yr..

Jag blir väldigt andfådd lätt och svettig. Är så irriterad på värmen..

Men symtom hittills är alltså molvärk några ggr per dag, lite illamående, trött, onda bröst, större bröstvårtor, irriterad, varm, yrsel och huvudvärk..

• Villhaenbebbe
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-25 19:27:37 följande:

Jag tycker det är svårt att urskilja vad som är gravidsymptom och vad som bara beror på denna värme..

Jag har också hög temp 36,4. Brukar ligga på 36,6 vanligtvis men 36,9 sedan jag plussade.

Jag är så varm och trött. Sov nyss 2h men höll på rinna bort, vaknade alldeles klibbig och yr..

Jag blir väldigt andfådd lätt och svettig. Är så irriterad på värmen..

Men symtom hittills är alltså molvärk några ggr per dag, lite illamående, trött, onda bröst, större bröstvårtor, irriterad, varm, yrsel och huvudvärk..

Menar såklart att min temp nu ligger på 37,4. Trot värmen gör mig virrig (eller är det gravidsymptom också haha)
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-09-01 16:29:11 följande:

Vad avundsjuk jag blir på alla som bor i ett landsting där man får göra KUB. Jag lyckades inte få någon tid att göra privat VUL och där jag bor gör man inte KUB.

Jag måste alltså vänta till mitten av oktober (RUL) innan jag får se om det finns någon inne i magen.

Samma för mig - här finns ingen som gör privat VUL och KUB görs inte heller.

Jag kommer också behöva vänta tills mitten eller slutet på oktober.. :(
  • Villhaenbebbe
    laila88 skrev 2014-09-01 18:35:53 följande:

Villhaenbebbe & snö81 vilka landsting tillhör ni? :/ blir nojjig att de ska va så här med. Har inte fått tag i nån barnmorska än, verkar va rätt vanligt att man inte får göra kub :/

Jag bor i Jämtland, Östersund närmare bestämt.. Och här görs inga vul (om du inte får missfall eller liknande) eller kub :(

Grejen är att jag klarar ju av att vänta, men blir så himla avis när man ser hur många som får se sin lilla bebis redan v7,8,9,10,11,12 osv..

Men men inte mycket att göra åt! :)
  • Villhaenbebbe
    SvanE skrev 2014-09-01 19:17:24 följande:

Jag klarar inte av att vänta, kör 45 mil till Stockholm och gör KUB, passar på att hälsa på sambons föräldrar samtidigt. Så synd att man inte kan få valet att göra det i sitt eget landsting om man önskar när det går i andra :/

Ja vi tänkte ungefär så, att om vi skulle boka KUB i Sthlm så skur vi göra en "grej" av det och bo på hotell och ha mysigt :)

Men nu blev det inte så och jag väntar till RUL
  • Villhaenbebbe
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 19:50:32 följande:

Det är väldigt tråkigt att många av er inte får göra KUB-test. Jag tycker att det ska vara ett val att få göra, oavsett var man bor. Att vänta tills v. 18 är riktigt långt, man vet ju inte då ens om barnet lever. 

Jag gjorde KUB i v. 14 (13+2) och är väldigt glad för det. Men jag hoppas verkligen att allt går i vägen för alla er andra som måste vänta! Men tro mig, det är värt all väntan :) 

Jaa jag håller absolut med om att alla borde få möjligheten att göra KUB! Det är väääldigt långt till v 18, men som du säger så kommer det såklart vara värt väntan!

Jag skulle iaf vara glad för minsta lilla bekräftelse på att h*n lever där inne, bara höra hjärtljuden skulle räcka!

Men än så länge har jag en "känsla" av att allt är ok :) så får hoppas det stämmer!
  • Villhaenbebbe
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 21:33:30 följande:
    Jag tror nog din känsla stämmer! Man brukar ju säga att man ska lita på moderkänslorna! Så allt är nog bra! :)
    Ja jag hoppas då det :) :)
    snö 81 skrev 2014-09-01 20:19:10 följande:
    Jag har också en känsla att det är som det ska därinne. Idag när jag satt vid köksbordet kände jag ett hastigt litet kittlande precis vid blygdbenet. Inbillar mig att det var bebis som sa hej :)
    Åh vad mysigt - jag längtar såååå mycket till jag får känna rörelser! 
  • Villhaenbebbe
    Lola8200 skrev 2014-09-03 08:40:53 följande:
    Vad roligt jag bor också i östersund. Vilken vecka är du i nu?

Jag har bf 8 mars och är i v 14
    Vad kul med någon i närheten :) :) Går in i vecka 12 imorgon! BF 25 mars :)

Hur gammal är du? :)
  • Villhaenbebbe
    Lola8200 skrev 2014-09-03 13:47:24 följande:

[quote=73920357][quote-nick]Villhaenbebbe skrev 2014-09-03 08:45:48 följande:[/quote-nick]Vad kul med någon i närheten :) :) Går in i vecka 12 imorgon! BF 25 mars :)

Hur gammal är du? :)[

Både jag och sambon är 28 år för oss är det första barnet så det är lite pirrigt ni då?

Ja det är första för oss med :) Jag är 23 och sambon är 26 :) 

Det är så stort och läskigt, men så jäkla kul!!! :)
  • Villhaenbebbe
    Lola8200 skrev 2014-09-03 14:03:03 följande:

Det är så stort och läskigt, men så jäkla kul!!! :)[/quote]

Ja jag är riktigt förlossningsrädd men jag försöker tänka att kan min hund så kan jag också..mest Justin längtar jag efter första rörelserna,det känns extra spännande vi var på inskrivning förra veckan och jag älskar min barnmorska Ulla-karin, hon är riktigt lugn men har den där glimten i ögat. Tror nog att lite dämpar nervositeten lite

Vilken mvc tillhör du?

Jag är faktiskt väldigt lugn inför förlossningen, men det kanske hinner ändras ju närmre det kommer :) haha!

Jag ska på inskrivning på måndag, men har varit på hälsosamtalet och träffade min BM, jag har varit hos henne tidigare när jag fick herpes.. så det var nästan lite "skämskudde", förstår ju att hon säkert inte kommer ihåg det.. men det var något jag satt och tänkte på haha.. Men annars så gillade jag henne!

Jag tillhör Frösöns MVC, dudå? :)
  • Villhaenbebbe
    Lola8200 skrev 2014-09-03 14:43:46 följande:
    Ja det härliga med barnmorskor är väl det att de inte dömer jag tillhör zgränd. Min barnmorska tvingade min sambo att köpa godis till mig för att jag var så duktigt när hon tog blodprov..störtskön
    Nee och det är ju tur att dom inte gör det haha.. Men hon var jättesöt i övrigt - väldigt ung, men det gillar jag!

Haha min kollega har samma barnmorska som du! Hon gillade henne med :) 
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-10-16 13:10:21 följande:

Jag har RUL på måndag, men jag hade nästan glömt bort det.

Bokade för en månad sedan och nu är det helt plötsligt bara några dagar kvar. Vi ska inte ta reda på kön denna gång.

Åh jag har också på måndag :) :) inte länge kvar nu!
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-10-16 13:43:08 följande:
    Nej, nu är det nära. Vilken vecka kommer du vara i?

Jag kommer vara i 18+4
    Jag var i 17+4 :) så ganska tidigt. Men allt såg så fint ut och det var en liten pojke där inne <3 

Jag är sååååå glad nu, bästa dagen någonsin!
Svar på tråden Bf mars 2015