• jessi84

Bf mars 2015

Heltanonym skrev 2014-07-21 13:04:52 följande:

Jag är 22 :)

Kul =)

Kanske kan få till en fika med några från örebro =)
  • jessi84
    Heltanonym skrev 2014-07-21 20:53:20 följande:

Ja! Det är en gäng mammor som faktiskt ska ses i Stadsparken den 27 och umgås, kanske något du vill följa med på? :)

Jasså =)

Är kommande barn beräknade olika tider?

Hur många är ni? Vad gör ni?

Menar du 27:e varje månad?

Känns skumt att bara komma dit och veta att ni är den gruppen =)
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:03:42 följande:

Grattis! Är också i vecka 7 (6+4) och enligt min beräkningar bör han eller hon komma den 13:e mars. Har UL i vecka 9 (6 aug) - ska bli mycket spännande! Har bara gjort VUL tidigare och det var inte så himla spännande av flera anledningar.

Har du märkt av några symtom ännu? 

Jag är på samma datum som dig =)

Ska på infomöte om tex ultraljud m.m 4/8 sen inskrivning 20/8. Får se vad de säger om UL och när man kommer få göra det.
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-22 08:24:33 följande:

Spännande! Skulle vi döpa barnen efter vilken dag de är födda på så skulle vi få varsin Greger. Hoppas det inte blir flickor isf ;) :P 

Jag har UL 6 aug och inskrivning 12 aug. Får ni separata möten för info om UL? 

Jag bor i Sthlm och till mig sa de att rutinultraljudet sker mellan v 18 och 20. 

På mötet (hälsosamtal) i fredags sa de inte så mycket. Får se vad de säger om detta 4/8. Får hoppas de pratar lite om ul.
  • jessi84
    Pyret 85 skrev 2014-07-22 19:19:55 följande:

Idag har jag inte mått illa alls vilket känns skönt. Hoppas det blir borta!

Samma här =)

Har kanske mått små illa under 5 dagar men idag inget =)
  • jessi84

Känns som om mina bröst blivit lite större. Sambon tyckte också det igår när vi mös =)

• jessi84
    Heltanonym skrev 2014-07-22 22:21:17 följande:

Det är den 27 denna månad, det är en grupp från facebook med mammor som fått och ska få 2014, men du är ju beräknad såpass tidigt 2015 så du kan nog följa med ändå ska du se! :) vet ej hur många vi är just nu, och det är bara några som känner varandra utanför Facebookgruppen :)

Okej, kan tyvärr inte den 27:e =(

Får se om det blir någe fler tillfällen.
  • jessi84
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-23 00:04:40 följande:

Hur många är vi som är från Örebro? Tänkte vi kan ju försöka få till en liten träff!?:)

Jag är från örebro och ska ha bebis i mars. Du då?
  • jessi84
    HoppasHoppas1 skrev 2014-08-17 12:27:30 följande:

Hej alla! Sedan igår har jag haft bruna flytningar, nästan som brun sparsam mens. Jag har inte ont eller något sådant, men blir ändå oroligt. Jag tog ett grav.test igår och det visade fortfarande ett tydligt plus. Har ni andra haft bruna menslikande flytningar?

Jag hade det i torsdags och fredags (hade det en dag under semestern) men blev mer nervös nu när det höll på 2 dagar men inget mer nu. Hoppas det lugnar ner sig för dig.

Både min syster och sambo försöker lugna ner mig.
  • jessi84
    LillLouise84 skrev 2014-08-19 21:30:09 följande:

Det verkar som många av har eller kommer att göra kubtest. Är det något som ni blir erbjudna eller begär själva? Där jag bor får man ett enda ultraljud och det är i vecka 18, thats it.

Vi får göra det gratis. Bor i örebro.
  • jessi84
    LillLouise84 skrev 2014-08-20 09:12:01 följande:

Skit att jag inte bor kvar i Örebro då :-P

Bott här förut?

Var bor du nu?
  • jessi84
    Hallon16 skrev 2014-08-20 16:37:25 följande:

Jag känner samma oro som många av er andra här. Jag går in i v. 12 i morgon och planerar att berätta för både familj och vänner så snart som möjligt. Har mitt RUL i mitten av oktober. Känns väldigt lång tid kvar. Jag vet ju inte ens om barnet lever? Har inte varit på VUL, men har funderat på att göra ett.  

Samtidigt så känner jag att jag bör lita på min kropp, eftersom jag ändå inte kan styra något av vad som händer i magen. De flesta graviditeter går ju faktiskt bra. Jag kanske ska lita på min barnmorska och följa det basprogram som hon har lagt upp till mig. Det finns ingen annan anledning, än att lindra min oro, med att göra ett VUL. 

Herregud vad kluven jag är. Vill ju så gärna att allt så gå bra. Har så svårt att förstå att jag faktiskt är gravid.  

Har också svårt att förstå att jag är gravid.

Inga jätte symtom och bara fett på magen.

Får vänta på kub 3/9 och få det lite mer bekräftat och verkligt.
  • jessi84
    Kpax skrev 2014-09-24 10:49:07 följande:

Vilket landsting tillhör du? Jag överväger en flytt. ;) I Västmanland är det som LillLouise84 beskriver. Vill man ha KUB kan man vända sig till Örebro och betala själv, jag ångrar att jag inte gjorde det.

Kub är gratis i örebro.
Svar på tråden Bf mars 2015