• carro90

Bf mars 2015

Tjollahopp skrev 2014-07-04 07:07:21 följande:

Skönt!!! Men när tog du det ? Idag?

Jag tog mitt cb för en vecka sedan. Då stod det 2-3.

Vår sista mens första dag var ju samma?!? Eller snurrar jag till de? För vi hade bf 6/3

Ja, jag tog det idag, men jag hade inte ägglossning för än cd 22. Så därför är jag senare än dig trotts samma mens. Men Gyn sa att jag skulle räkna på mensen första dag så får dom flytta mig på rul om det inte stämmer :)
  • carro90
    jessi84 skrev 2014-07-05 21:24:20 följande:
    Mmmm, kan nog vara det. Men vet då om det är allt för fel att äta dem (bild)? En kompis som väntar barn äter dem och de på hälsobutiken där jag handla dem rekommendera dem.

Förstår inte riktigt varför du ska hålla på o ta massa tabletter. Ät bara ren folsyra o sen en vanlig allsidig kost enligt tallriksmodellen o riktigt med frukt o grönt så behöver det inte tramsas med tabletter med så o så mycket av varje ämne... 
  • carro90

Fler än jag som har ett fruktansvärt illamående så fort man börjat jobba o röra på sig? Idag går det inte alls bra, har så mycket växtvärk/mensvärk o illamående att jag fått gå hem o vila! I vår produktion jobbar vi i led om 12 pers där varje steg är beroende av att personen framför ger 100%, nästan hela tiden. Inte så lätt att ge fullt när man nästan står o spyr :(

Fler som har det lite jobbigt med illamående, värk o svettningar i värmen? 

• carro90

Nu bär det av för första besöker hos barnmorskan! Lagom svullen, illamående o yr av värmen blir detta säkert ett väldigt lyckat besök!! Solig

• carro90
    Tjollahopp skrev 2014-07-10 12:15:27 följande:
    Hur gick det hos bm ?? Ja fick tid om 2 veckor!!!????????
    Det gick bra, va bara ett hälsosamtal, om kost, alkohol o rökning. O så la dom till mig i systemet :) Ska dit på inskrivning när jag går in i v.11, den 18/8 :)  O då e det blodprov o hela kalaset! :)
  • carro90
    Stjärnhimmeln skrev 2014-07-10 19:11:46 följande:
    Jag har hälsosamtalet nästa v :) känns lite onödigt när de är andra barnet men ändå bra för jag behöver prata om foglossning och halsbränna. :)
    Oh, jag har en sak du kan fråga åt mig?! Min bm sa att jag skulle va extra noga med att skölja frukt o grönsaker. Men hur är det med bär som man äter direkt från buskar o träd hemma på gården, tänker på tex hallon, vinbär, björnbär o diverse körsbär. Är det lugnt o trycka i sig? 
  • carro90

Fler än jag om har riktigt riktigt ont?! Liksom en ihållande kraftig smärta i livmodern som strålar ner i bäckenbenet o ut i ryggen! Går inte över om jag vilar.... Börjar blir lite orolig, har talat in på bm´s telesvar idag så hon ringer förhoppningsvis upp tidigt imorgon o lugnar mig. Men det gör så sjukt ont, legat på soffan sen kl 9 idag! :( 

• carro90
    Petra 334 skrev 2014-07-13 18:28:12 följande:

Välkomna alla nya och grattis!

Carro90 - låter inte alls kul! Har du haft ont tidigare? Inga blödningar eller så? :/

Har haft ont i några dagar nu, känns som att det blivit värre de 2 senaste dagarna :( Inga blödningar, bara massa värk. Dock är tappen halvöppen o det kommer riktigt med krämiga flytningar, vet inte om det har något med det hela att göra. 
  • carro90
    Petra 334 skrev 2014-07-13 20:21:54 följande:
    Jag tror du ska undvika att känna på tappen. Och jag skulle nog ringt gyn idag och rådfrågat.
    Borde ju inte göra någon skillnad om man känner på den, tänker att vid sex blir den ju vidrörd hela tiden :)  Får se vad min bm säger idag, annars får det bli gynakuten. Vaknade vid 12 inatt o hade så grymt ont att jag funderade på att väcka sambon o åka in direkt! :( 
  • carro90
    tovemaja skrev 2014-07-14 09:07:48 följande:

Låter jättejobbigt Carro! Åk in om du har så ont!

Malin, blödning som inte är kraftig sägs vara oerhört vanligt i tidig graviditet... har du inte ont skulle jag nog avvakta ett par dagar...

Går in i vecka 7 nu! 6+0..... bara småömma bröst som symptom. Måtte det gå bra hela vägen!

Barnmorsa ringde tillbaka o sa att jag skulle ringa gynakuten! Så jag ska va där kl 1 idag. Hon på akuten sa att det är vanligt att vissa kvinnor kan ha riktigt ont, men hon ville ändå att jag kulle komma in o kolla så jag slipper va orolig! Känns ändå skönt att det kan va normalt o att dom inte avfärdar en! :)

Sen ville bm att jag skulle ringa tillbaka när jag va undersökt för hon ville veta hur det gått! Underbara människor som inte bara skickar en vidare utan bryr sig om hur det går!  
  • carro90
    tovemaja skrev 2014-07-15 12:49:25 följande:

Carro: hur gick det igår?

Vi e hemma nu, lång o jobbig dag på akuten!  Igår fick jag veta att allt såg bra ut, och att embryot låg i livmodern, och så tog dom hcg-prov. Idag vid 10-tiden ringde en sköterska o sa att jag måste komma in direkt för vidare undersökning! Då visade provet från igår att mitt hcg va uppe på 11900, vilket är för högt för en graviditet i 5+4 o att det ev kunde tyda på att allt inte ligger rätt till! 

Så jag (halvt panikslagen) o sambon släpper allt jobb vi håller på med på gården o far in till Helsingborg. Väl där inne blir det en låååång väntan eftersom expertläkaren vi skulle träffa tydligen behövde genomföra en operation, så det blev några timmars sittande i väntrummet eftersom ingen visste när läkaren va färdig fick jag inte ens gå o äta lunch ifall operationen blev klar då. Sen fick vi komma in, det klämdes o kändes... Sen fick vi se ett embryo på 5mm och en gulkropp. Och ännu en gång fick vi höra att det med all säkerhet ligger i livmodern! 

Dom ringer tillbaka från akuten under eftermiddagen och berättar att mina hcg prover från idag ökat så som läkaren ville och var nöjd med detta! Så på fredag ska jag in igen, nytt hcg-prov och vul! 

• carro90
    Tjollahopp skrev 2014-07-15 17:58:04 följande:
    Oj vilken dag!!! Skönt att allt såg bra ut!!! : )

Bor du förresten i hbg??? :)
    Tjollahopp skrev 2014-07-15 17:58:39 följande:

Carro90.... Har värken släppt nu??

Ja, det va en fullspäckad dag! Nä, bor inte i/runt Hbg. Bor vid Båstad, på södersidan :) Antar att du bor i hbg med omnejd? 

Nja, jag hade ont innan besöket o lite efter, är inte riktigt säker på var jag har ont just nu! Är trött och har liksom "ont" i hela kroppen efter all den negativa stressen efter dagens påfrestning... 

• carro90

Åhhh, vår labradortik på 8 mån började sitt första löp igår... så nu känns det som om att jag inte gör mycket annat än att gå o torka blod efter henne. Inget jobbigt om det inte hade varit så varm, jag blir yr varje gång jag böjer mig, har växtvärk i magen o mår illa... Dagens i-landsproblem?  Måste få klaga lite känner jag Tyst

• carro90
    johanniiis skrev 2014-07-23 19:15:43 följande:

Har med bf i mars, runt den 13:e om man utgår från sista mensdagen.

Någon annan som har besvär med förstoppning?

Jag har... inte alls kul, även om det inte orsakar något större besvär än så länge så känns det ändå lite skönt o ha det på rutin. Ska till apoteket så fort jag får tid o köpa mikrolax :) Min mor som e sjuksköterska o jobba på förlossningen säger att illamåendet kan öka om man går runt o är förstoppad. Så jag får hoppas att det hjälper "i båda ändar" ;)
  • carro90
    Uppsara skrev 2014-07-24 16:27:46 följande:

Jaså! Har för mig att vi fick betala runt 1500 spänn... Men det kanske var för att jag var under 35? Hur gamla är ni?

Jag skulle få betala 1900 spänn för kub, och köra 22 mil t/r. och förlorad arbetsinkomst... Så det blir ett vanligt ultraljud för oss! :) 
Svar på tråden Bf mars 2015