-
Jag tror jag är i 6-7veckan.. Värken har kommit tillbaka.. Antar att det är så här det kommer vara, värk till och från hela tiden.. Men skönt att ha nått som visar på att man fortfarande är gravid känner jag :)lisohl skrev 2014-08-02 09:23:20 följande:Det är samma för mig. Inga symptom alls för tillfället. Går in i vecka 11 på måndag. -
Pratat med MVC idag och dom har ju inte koll på detta med riskanalys i alla fall. Jag vill kolla upp så att jag inte riskerar nått med graviditeten när jag utför mitt jobb. Men dom vet inte ens vem som gör den. Fick tillslut ett inbokat möte med en läkare som jag kan diskutera närmare med. Känns skönt det. Jag vet att jag är väldigt tidigt ute men har läst på många olika sidor bl.a. Arbetsmiljölagen att vibrationer inte är bra varken i en sen eller tidig graviditet.
Berättade för chefen igår och han sa att det finns andra som kommer utföra dom jobben åt mig hädan efter. Skönt att ha en snäll chef!
Första UL blir 2/9, LÄNGTAR! :D -
Va kul att få se hjärtslagen!! Grattis! Jag har nästan en hel månad kvar till jag (ta i trä) får se min knodd, 2/9. :)chikita124 skrev 2014-08-05 17:50:59 följande:vare på vul idag ett litet knyte fanns där med fint hjärtslag:)
17mm stort...v.9 8-2 och de känns toppen...
BF 15 mars:):)
-
Får man välja kejsarsnitt? Jag trodde inte det. Eller är det olika i olika landsting kanske?Lejonhierta skrev 2014-08-07 17:27:54 följande:åhh men grattis i alla fall :) min fyra var helt oplanerad..
Var hos läkaren idag och solo-tvillingen mår bara bra. Fick dock flytta bf en dag så är beräknat till 10/3 men ska snittas så blir ju ca en vecka tidigare.
-
BF-LISTA MARS 2015
1/3 - Madelia, 27 år, Västmanland, 1:a barnet
2/3 - Truestar, 29 år, Eskilstuna, 3:e barnet
2/3 - Kpax, 30 år, Västmanland, 1:a barnet
9/3 - tovemaja, 30 år, Östergötland, 1:a barnet
10/3 - Teresiat, 26 år, Umeå, 1:a barnet
14/3 - Hpajo, 23 år, Haparanda, 1:a barnet
15/3 - bb2014, 34 år, Stockholm 1:a barnet
17/3 - TigerBamse, 26 år, Varberg, 1:a barnet
20/3 - ramis92, 22 år Skåne, 1:a barnet
23/3 - KarinIngrid, 35 år, Stockholm, 1:a barnet
25/3 Villhaenbebbe, 22 år, Jämtland, 1:a barnet
25/3 mizzidus, 25 år, Närke, 1:a barnet
25/3 - Mimipig, 34 år, Stockholm, 1:a barnet
28/3 - Chuckiiii, 29 åt, Göteborg, 1a barnet
29/3 - Roz29, 29år, Linköping, 1:a barnet
29/3 - V1lda, 22år, Skåne, 1:a barnet
30/3 el 31/3 - ca85rro, 29 år, knivsta, 1:a barnet
31/3 - Pyret 85, 28 år, Skåne, 2:a barnet
31/3 - minisklini, 24 år, Stockholm, 1:a barnet
4/4 - Regnblomman, 22år, Lappland, 1:a barnet
Detta är en tråd jag skrev in mig i..
Kan ju pussla ihop dessa om någon orkar.. :) -
Tappar lite suget att vara med här när det enda som skrivs är mängder bf listor och "Adda mig"- inlägg. Så jag gör ett försök att komma ut det ;)
Hur mår alla gravida då?
Jag känner inte av ett smack längre. Förut hade jag ömmande livmoder och ömma bröst.
Inskrivning om 2 veckor! -
Fy så hemskt med hoten! Det där står klart och tydligt i arbetsmiljölagen att du får inte arbeta under sådana omständigheter och du ska begära omflyttning direkt!Lejonhierta skrev 2014-08-14 07:38:35 följande:Samma här vad gäller tråden. Hmm jag har fått väldigt mycket foglossningar, gör ont även när jag ligger. Här kaskadkräkts massor ett tag men verkar lugna sig nu, provat postafen, lergigan comp och primperan, lergiganet har visat sig fungera bäst. Gjorde mitt första arbetspass efter semestern den här veckan och blev hotad med stryk bara för att jag är gravid. Jobbar med lindrigt utvecklingsstörda med neuropsykiatriska diagnoser och normalt sett en del hot och våld, men första gången det blev direkt riktat av en orsak. Mailade chefen som är på semester, ska jobba nästa pass på fredag kväll. Känns ju sisådär. Kan ju tillägga att jag har fått stor mage redan och det syns så pass väl att jag fått kommentarer av främmande barn i affären. Ser ut som jag är i 5-6 månaden, är väldigt smal i övrigt så det är inte så konstigt att det syns.
Lite taskigt att skriva kanske men förra veckan mådde jag illa om jag inte såg till att ha blodsockernivån jämn hela tiden. Men aldrig kräkts. Va glad för det eftersom det va det enda symptomet av min graviditet. -
Jag vet inte vilken vecka jag är i exakt.. Väldigt oregelbunden mens.. 12 dagar sen kunde mensen vara ibland. Men ska jag räkna från sista mensens första dag (5juni) är jag i vecka 11 (10+1).
Men jag gjorde ett ÄL-test den månaden jag blev gravid och då räknar jag att jag är i vecka 10 (9+4).. Lite därför vill jag få ett BF från BM...
Vad skulle ni räknat efter? -
Det är sant. BM ska jag träffa om 2 veckor och UL är en vecka efter det.. Vill gärna veta nu när jag skaffat den där gravidappen :)Kpax skrev 2014-08-15 09:41:24 följande:Om jag fattat saken rätt är det mer korrekt att gå efter äl, men min bm frågade inte ens efter den när hon snurrade på sin lilla bricka och fick fram bf.
Jag valde att gå på hennes datum, så slipper jag hålla reda på två olika och blanda ihop. Man blir ju ändå justerad på ul. Dessutom var hennes BF-datum tidigare än det jag fick fram, och jag slipper gärna missfallsångesten så fort som möjligt! ;) -
Tröttheten va som värst för mig för två veckor sen (är i vecka 10eller11 nu). La ner att vad heter träning och bara sov. Jag är fortfarande trött men nu kan jag i alla fall hjälpa min man lite med hussyslorna. Han har varit en ängel och gjort precis allt utan att klaga en enda gång. Igår va jag och tränade till och med!