• Kurona

Bf mars 2015

Aho skrev 2014-08-21 09:53:11 följande:

Hej!
    Jag tänkte höra med er hur ni räknar er BF? Går ni efter det som barnmorskan säger då hon kollat på "gravidsnurran" eller följer ni någon app? Jag vet inte riktigt vad jags ka följa då jag vet att jag har fler dagar i min menscykel än 28 dagar så det skiljer sig 5 dagar mellan min bf och barnmorskans bf..
    ha en bra dag!

På vissa sidor på internet så får man skriva in längden på menscykeln, jag fick exakt samma genom mina appar/internet som jag fick av barnmorskan. Riktiga datumet får man sen vid ultraljudet.Googla lite så ska du se att du hittar något :)
  • Kurona

Beklagar missmajsan, hoppas ni får mer tur i framtiden :(

Tråkigt Lejonhierta, tur att den ena kämpar vidare iallafall!

Min mage är också riktigt stor, blir inte mindre alls utan snarare större, men skulle inte tro att det är tvillingar, får se dock i vecka 14 :)

• Kurona
    Lola8200 skrev 2014-08-25 09:14:46 följande:

Hahaha vi spikade våra namn i v 9..sen får vi se hur den lilla ser ut

Vi har ett pojknamn, men typ 7 flicknamn, haha! :D
  • Kurona
    Madelia skrev 2014-08-25 12:53:54 följande:

Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.

Jag har inte vågat väga mig än, gick upp 22 kilo med sonen tror jag. Så skulle tro att jag går upp ännu mer nu. 
  • Kurona
    hannah91 skrev 2014-08-27 21:29:10 följande:

Får jag hoppa in här jag med? Är i v 14 nu, 13+2 eller nått sånt ;) beräknad 3e mars och det är mitt andra barn!

Är de någon annan här som fått foglossning från helvetet redan?

Klart du får hoppa in :)

Jag har helvetets foglossning jag med. Kan knappt röra mig, är i vecka 10. 
  • Kurona
    SvanE skrev 2014-09-02 11:03:36 följande:

KUB om två timmar, jättenervös och samtidigt så spännande! :) håll tummarna!

Åh va kul! Lycka till och hoppas ni får fina siffror! :) Längtar så efter mitt som är om tre veckor! :)
  • Kurona
    SvanE skrev 2014-09-02 15:45:04 följande:

Fick bra resultat på KUB och såg en liten livlig bebis där inne, helt underbart :D

Kul att få se den lilla och grattis till bra resultat! :)
  • Kurona
    snö 81 skrev 2014-09-09 13:20:43 följande:

Idag fick jag komma på gyn och göra VUL.

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Känns så skönt att jag har fått se att allt är som det ska!

Va skönt att få se den lilla och behålla samma datum :)
  • Kurona
    Sparv15 skrev 2014-09-11 18:30:06 följande:

Var på kub idag, fick sannolikhet1:12000 för ds och 1:20000 på trisomi. Tillbakaflyttad några dar så 13+0 idag.

Vill gärna se den lilla :D
  • Kurona
    bb2014 skrev 2014-10-15 08:15:35 följande:
    Tack! Känns som julafton i morgon :)
    Åh spännande med ultraljud! Har fortfarande 20 dagar kvar till mitt, känns som en evighet, vill se vem det är som gömmer sig därinne :)
  • Kurona
    lilljohansson skrev 2014-10-15 08:42:14 följande:
    vi ska göra ultraljud om 13 dagar.. längtar så.. ska ni ta reda på kön?
    Vi ska ta reda på kön :) Tycker det är roligt att veta, men kan de inte se något så gör vi nog inget extra privat. Visst känns det som att dagarna går långsamt?
  • Kurona
    bb2014 skrev 2014-10-15 19:18:59 följande:
    Känns som en evighet när vi vad och bokade in alla tider hos bm i augusti! :)

Är både pirrig och nervös inför i morgon.
    Fick våran tid för två veckor sen, de bokar inte in så långt i förväg här, så det var inte en lika lång väntan, men KUBen var riktigt trist, det bokade jag in i början av augusti och fick en tid 22 september. Det var riktigt långdraget. Men sen så tänker jag på att det snart redan har gått en månad sen dess och då känns inte tiden lika utdragen :)
  • Kurona
    bb2014 skrev 2014-10-15 20:48:19 följande:
    Ah okej. Vi fick tid för KUB och RUL redan på inskrivningen. Gjorde KUB i 11+3, så det är ju 7 veckor sen nu! :)

Evening Primrose, vad kul! Också pirrig? :)

Är glad att vi fick kallelsen lite senare hade lätt gått och räknat dagarna ända sen dess annars, har nu börjat räkna, men nu är det iallafall mindre än en månad, så det är väl acceptabelt :)

Lycka till med RUL imorgon, båda ni som hade imorgon! :)

Svar på tråden Bf mars 2015