Bf mars 2015
jag får inte handla förrän efter RUL för sambon =( men hade gärna börjat för några veckor sen :P
jag får inte handla förrän efter RUL för sambon =( men hade gärna börjat för några veckor sen :P
Nej, sammandragningar som är "ofarliga" ska inte kännas mer än som att det blir obehagligt och spänt.
Ja kommer säkert köpa på sig allt och lite till nu när det är första barnet. Sen kommer ju vän och släkt och dumpar över allt som de ser en chans att bli av med ;)
Skumbollen, kan bara tänka mig att det är lättare att få igång mjölkproduktionen om man har råmjölk i brösten än om man är helt tom. Men det säger ju inget om det kommer räcka etc :)
Skönt att berätta på jobbet! Jag berättade innan jag åkte på semester. Nu kan jag bli lite trött att alla bara ska prata barn och barnafödande och komma med råd hela tiden. Vi är en stor arbetsplats och många känner jag bara ytligt.
Gissar att en får stänga av öronen lite 
Känner på mig att jag har en framtid som mjölkko! 
Har inte varit sjuk alls fram till för en vecka sen. Men gissar att det är sviterna av vår Malyasiaresa. Har inte varit så här sjuk på länge. Varit sängliggandes en vecka nu och är fortfarande inte bra, som tur var har febern försvunnit.
Graviditeten kanske gör att det håller i sig? Kroppen är ju liksom upptagen med rätt mycket annat just nu.
Hej!
BF 10 mars-15. Var på RUL i måndags och allt såg jättebra ut. Någon som bor i eller runt Göteborg?
Välkommen! Då är vi nästan lik långt gångna. Har bf 15 mars :)
Har inte RUL förrän nästa torsdag. Kunde de se kön för er?
gravidresan.blogg.se
Tack :) vad kul, vart i landet bor du? Jodå de kunde se könet, eller rättare sagt två vita streck - så en flicka. Ska ni ta reda på kön?
Ja att barnet är friskt är klart viktigast, och skönt att få höra! :) då får vi se om könet vill visa sig. Lycka till :)
Åh spännande med ultraljud! Har fortfarande 20 dagar kvar till mitt, känns som en evighet, vill se vem det är som gömmer sig därinne :)
Fick våran tid för två veckor sen, de bokar inte in så långt i förväg här, så det var inte en lika lång väntan, men KUBen var riktigt trist, det bokade jag in i början av augusti och fick en tid 22 september. Det var riktigt långdraget. Men sen så tänker jag på att det snart redan har gått en månad sen dess och då känns inte tiden lika utdragen :)
Tack! :)
RULet gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3. Skönt då vi gjort IVF och i Stockholm flyttar de inte bf eftersom de vet exakt när befruktning skett. Helt otroligt att få en sån grundlig genomgång av allt. UL-barnmorskan var jättebra också!
Kul att kunna jämföra med v. 8 och v.12.
Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!!
Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln! :)
cayote, välkommen och grattis ...trots chock ;)
Hallå där! Hoppas det går bra för er alla och att ni mår bra :) En sten släppte från mitt hjärta idag - var på RUL och allting var prima! Det är en liten pojke där inne - med 100 % säkerhet sa BM :D Så det kunde inte vara bättre för min del just nu!
Fick även veta att deras personal ska utbildas inom 3D-ultraljud och att jag var en perfekt kandidat för detta då min moderkaka ligger långt bak eller något sådant. Kostar ju några tusen i vanliga fall så funderar på att faktiskt ta den chansen. Ser dock lite läskigt ut :P
Grattis till ett fint RUL och en pojke! Ja visst är det skönt när man fått det gjort och sett att allt ser bra ut, en riktig lättnat :)
Vad roligt med 3d ultraljud! Var sugen på det innan, men tror vi håller oss. Det får räcka med att veta att det är en flicka :)
Ja verkligen - känns som en tyngd försvann :) Jag var förvånad över allt de tittade på - njurar, bråck i hjärnan eller navelsträngen, att alla delar i hjärnan finns, läpp- och gomspalt osv. Verkligen utförligt vilket känns tryggt. Han sparkar hela tiden nu :)
Haha alltså jag vet inte om jag tycker att det är så roligt med 3D (lite creepy också!) men jag tyckte våra bilder från idag var så dåliga, han ville liksom inte lägga sig ordentligt så det ser mer ut som ett huvud med ett ljussken bakom. Snoppbilden var perfekt däremot - haha!
Jag är inte så intresserad av bilderna från UL egentligen (tur det eftersom de var som sagt var dåliga). Vi fick bra bilder på Kub men jag förstår ändå inte riktigt vad jag ska ha dem till. Men ska säkert komma på något kreativt! :) Får väl göra någon slags bebisbok eller något. Det är en utbildning i 3D-ultraljud som de gör så jag tänkte ställa upp för mänskligheten (haha ;) och vara "provmamma". Tror det är coolt men ändå läskigt. Lägger upp bilder här sen om det blir så att jag deltar!
Jag kommer eventuellt behöva ta kejsarsnitt pga medfödd sjukdom. Men om det inte blir så ska jag definitivt boka profylax. De flesta jag känner som gått den kursen har haft väldigt stor nytta av den.
Hej! Jag är ny här i tråden! Hoppas jag får vara med. Jag heter Johanna och är 23 år gammal. Väntar vårt andra barn med bf 18 mars 2015. Vi har sedan innan en pojke född i juli 2013 :)
Nämen det hade såklart varit kul om det synts bättre men inget jag liksom går och stör mig på (som jag kan göra med mycket annat ;) ). Kul att era bilder blev bra. Jag får väl mula in våra "perfekta snoppbild" i albumet, hahaha!
Ja om jag går med i 3D-grejen så ska jag absolut lägga ut sen!! :) Jättespännande ju! Tycker jag :)
På östra i Gbg har de 3D :) vi fick med oss denna bild på ansiktet från vårt KUB, på RUL blev det tyvärr inga bra bilder med 3D antagligen för att jag inte är pinnsmal, men det var läkaren för finkänslig för att säga, haha :)
Väver tjej hade också tre streck. Det är 100% en tjej (just nu och biologisk ;) ) ...kan de få en bra bild utan ben eller händer i vägen så är det lätt att se.